וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק הזול שעלה ביוקר: קנס של 15,000 שקל לתחנת דלק בדרום

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 13:36

הקנס הוטל במסגרת הסדר טיעון, לאחר חקירה של משרד האנרגיה, בה נמצא כי תחנת דלק בתל שוקת פרסמה מחיר מפתה בשילוט, אך גבתה בפועל סכום גבוה יותר עבור כל ליטר

בזמן שמחירי הדלק מזנקים וחצו את הרף של שבעה שקלים, מסתבר שיש מי שמנסים לנצל את תמימותם של נהגים שלא שמים לב לפער בין מה שכתוב בשלטים המזמינים לבין המחיר שנגבה מהם בפועל תמורת תדלוק.

בית משפט השלום בבאר שבע אישר הסדר טיעון מול תחנת התדלוק "דלק תל שוקת" בצומת תל שוקת, שהואשמה בשני סעיפים: הצבת שלט חיצוני המציג מחיר דלק הנמוך מהמחיר הנגבה בפועל ואי הצבת שילוט פנימי של מחירים בתוך התחנה.

מפרטי המקרה שהגיע לפתחו של בית הדין בעקבות חקירה של משרד האנרגיה, מעלים שהתחנה מכרה בנזין במחיר העולה ב-9 אגורות על המחיר שהוצג בשלט מחוץ לתחנה, שעמד על 6.04 שקל לליטר בנזין.

כמו כן, על גבי השלט מחוץ לתחנה פורסם כי מחיר הסולר הוא 6.93 שקל לליטר סולר, כשבפועל נגבה סכום גבוה יותר ב-18 אגורות. נציג תחנת הדלק הודה בפני בית המשפט באשמה המיוחסת לבעלי התחנה, שנקנס, כאמור, ב-15 אלף שקל. כמו כן, הטיל בית המשפט על התחנה קנס על תנאי בגובה של 30 אלף שקל במקרה של ביצוע עבירה דומה בשנתיים הקרובות.

בחורה בתחנת דלק. ShutterStock
מחיר שונה בשלטים ובפועל: מחיר בנזין היה גבוה ב-9 אגורות לליטר ומחיר ליטר סולר ב-18 אגורות (אילוסטרציה)/ShutterStock

מספר מקרים בשנה של הפקעת מחיר או הטעייה

כאמור, מי שגילו את הפערים במחיר הם מפקחים של מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה במסגרת פעילות שוטפת בשנת 2021 ולאור הממצאים, נפתחה חקירה והוגש כתב אישום נגד התחנה ובעליה.

במשרד האנרגיה ידעו לספר לוואלה כי ישנם מקרים בודדים כאלה בשנה והם נחלקים בעיקר לשני סוגים: הטעיה של הצרכנים כמו במקרה הנדון שבו תחנת הדלק גבתה מהצרכנים סכום כסף גבוה יותר ממה שנכתב בשילוט, או שנגבה מהם יותר כסף מעל המחיר המפוקח. סדר הגודל של הקנסות הוא בטווחים של עשרות אלפי שקלים.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: "מינהל הדלק והגז במשרד ימשיך לדאוג לציבור ולבצע פעולות אכיפה לשמירת החוק. ראיתם תחנה המוכרת במחיר גבוה מהמחיר המרבי או תחנה בה לא קיים שילוט המציג את המחירים - פנו לתלונות הציבור באתר המשרד והעניין יטופל".

עו"ד אילן עבאס, מהלשכה המשפטית במשרד האנרגיה: "הפעילות המשולבת של אנשי מינהל הדלק והגז והעבודה המשפטית של התביעה בלשכה המשפטית במשרד האנרגיה, מובילה לתוצאות. אנחנו במשרד פועלים לטובת הצרכנים, ולצד אכיפה ממוקדת, שומרים על זכויותיהם של ציבור הנהגות והנהגים בישראל. אנו רואים חשיבות גדולה באכיפת עבירות הפוגעות בצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully