וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר גייסה 42 מיליון שקל באג"ח דולרי ממשקיעים פרטיים

אמיר טייג

17.2.2003 / 11:49

האג"חים אינם סחירים וכוללים אופציות למניות לידר; נושאות קופון של 6% ותשואה למשקיע של 8% בשילוב האופציה

חברת לידר מבית שרם פודים קלנר גייסה אתמול בהנפקה פרטית כ-42 מיליון שקל מכ-26 משקיעים פרטיים, באמצעות אג"ח להמרה לא סחירות צמודות לדולר הכוללות גם אופציות למניית לידר.

לידר הציעה כ-3 סוגים של אג"ח ב-4 מסלולים: שניים בדיסג'יאו ושניים ללא אופציות. עלות הגיוס עבור לידר היא כ-6%, כאשר המשקיעים שירכשו את האג"ח עם האופציה יקבלו החזר של 8%.

ההפרש בין העלות ללידר ובין התשואה שיקבלו המשקיעים נובע מהתחייבות החברה האם, שרפ"ק, לרכוש את האופציות הכלולות בחבילת האג"ח במחיר של 1 שקל לאופציה, בעוד שהמחיר הנגזר מנתוני האופציה לפי בלק אנד שולס הוא 42 אגורות בלבד.

כאמור, האג"ח המוצעות הן להמרה, כאשר שער ההמרה הוא 8 שקלים למניה ומייצג את ההון העצמי של לידר. שער ההמרה של האופציות יעמוד על 4.5 שקלים. אם כל האופציות והאג"ח יומרו למניות לידר, הממירים יקבלו כ-21% מהון מניות החברה. 13% יקבלו בעלי האג"ח ו-8% בעלי האופציות.

בין המשקיעים אשר רכשו את האג"ח בהנפקה נמצא יצחק שרם, מבעלי השליטה בשרפ"ק אשר התחייב לרכוש אג"ח בשווי של 1.4 מיליון שקל, רובין צימרמן ושרפ"ק עצמה. המשקיעים הנוספים כוללים חברות ציבוריות בישראל ומשקיעים זרים. יש לציין כי לידר היא חברה שאינה מדורגת על ידי סוכנויות הדירוג. עלות החוב של 6% עבור לידר נחשבת נמוכה יחסית. לשם השוואה, מכתשים אגן, המדורגת AA, משלמת ריבית דומה על האג"ח שהנפיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully