וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה ירוקה, מניות אדומות: מה קורה לחברה של גדי איזנקוט?

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 9:13

לפני כשבועיים דיווחנו על מחלוקות בין החברה הציבורית שנפטרה מעסקי הקנאביס שלה ועברה לעסוק באנרגיה הירוקה, לרשות ני"ע. עתה מתברר כי גם סכסוכים בין בעלי המניות תורמים לבאז השלילי סביבה. ליו"ר והרמטכ"ל לשעבר מצפה הרבה עבודה כדי להחזיר אותה למסלול

מניה בנסיגה: חברת האנרגיה הירוקה הציבורית סטורג' דרופ, המובלת על ידי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט' רשמה הבוקר ירידה של כ-5% לאחר שאתמול נודע על מאבק בין בעלי מניותיה. ברקע: מחלוקת החברה עם רשות ניירות ערך, ירידה חדה בערך המניה, ואי תשלום דמי ייעוץ למנכ"ל הפעילות הקודמת.

המאבק החל במתקפת פתע של מנחם כהן, בעל מניות בסטורג' דרופ (10.64%), ולשעבר מנכ"ל החברה הציבורית, עת חבשה את כובעה הקודם כחברת הקנאביס הרפואי "מדיוי", שדרש מהחברה לפטר את כל הדירקטורים המכהנים שאינם חיצוניים, למנותו לדירקטור ולמנכ"ל שיפעל תחת המנכ"ל הקיים, ולפעול לאיתור פעילות אחרת לחברה הציבורית.

יש לציין, כי כהן הוא זה שקידם את מיזוג סטורג' דרופ למדיוי (בשמה הקודם) הציבורית, כדי להחליף את פעילות הקנאביס הכושלת שהתנהלה תחתיו קודם לכן, בפעילות אנרגיה ירוקה שזכתה אותה עת לבאז בשוק ההון הישראלי.

במסגרת המיזוג נקבע אז כי מנחם כהן יקבל כ-55 אלף שקל בחודש כדמי ייעוץ, החל ממועד השלמת המיזוג ועד לסוף שנת 2021.

אך בדו"ח הכספי השנתי האחרון שלה ציינה סטורג' דרופ, כי החל ממועד המיזוג היא לא שילמה לכהן את דמי הייעוץ בשל מחלוקות בין שני הצדדים, שבסביבת החברה מתארים כרחבה יותר מאשר נושא דמי הייעוץ.

בדיווח החברה נכתב כי טענות מנחם כהן נוגעות באופן ניהול החברה, בין היתר כתוצאה מפעילותה למכירת פעילויות הקנאביס הקודמות שהיו בידה, ואשר בגינה קיבלה הערות מהרשות לניירות ערך, כפי שפורסם בוואלה! כסף לפני כשבועיים.

גדי איזנקוט בטקס אבירי ואבירות איכות השלטון, 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
גדי איזנקוט, רא"ל ורמטכ"ל בדימוס. מגלה שלא רק בצמרת צה"ל יש תככים ומזימות/ראובן קסטרו

המחלוקת עם הרשות לניירות ערך

עיקר טענת הרשות אז יוחסו לאי דיווח החברה על תקופה בת חצי שנה לדחיית תשלום מס שקיבלו בעלי המניות של סטורג' דרופ הפרטית, לטובת הכנסת פעילותם לחברה הציבורית "מדיוי" (בשמה הקודם) אליה מוזגה.

הרשות רמזה כי ייתכן ומכירת הפעילות זורזה לטובת קבלת אותה הטבת מס, וכי ייתכן שבכך לא מיצתה החברה את מלוא התגמול שיכלה לקבל בגין הפעילויות שנמכרו.

כך לדוגמא פירטה הרשות את העברת הפעילות במקדוניה לצד ג', ללא שניתן בגינה כל תשלום, מכירת אחזקתה בחברה בערבה תמורת 1.5 מיליון שקל, תוך יצירת הפסד חשבונאי בגובה של כ-330 אלף שקל במחצית השנייה של 2021, והוצאת פעילות מסטיקס, גם כן ללא תמורה, מלבד קבלת הזכות לקבל כ-1.8 מיליון שקל מתביעת ביטוח.

מסירת מסטיקס אף לוותה בתשלום של 900 אלף שקל לרוכש לכיסוי חובות המפעל, ומסירת הפעילות במקדוניה בהתחייבות לשלם לרוכש 100 אלף אירו תמורת רכישתו.

הדיווח על טענות (מנחם) כהן בדבר התנהלות החברה הגיע בסך הכל כ-8 שעות לאחר שזו ה פרסמה על תחילת פעילותה לשיווק ומכירה של מדחס בוכנות, כחלק מכניסתה לשוק מדחסי האוויר.

ירידת המניה הבוקר מצטרפת לירידה של כ-13% מתחילת החודש וכ-80% ירידה במחירה מאז החלה להיסחר בבורסה בתל אביב לאחר מיזוגה עם מדיוי הציבורית.

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
קנאביס רפואי: החברה נפטרה מכל עיסוקיה בתחום והחליפה את הירוק של הקנאביס באנרגיה ירוקה/ראובן קסטרו

"המנכ"ל הקודם נכשל בתפקידו"

סטורג' דרופ מסרה בתגובה: "אנו דוחים פנייה זו, במיוחד לאור העובדה כי מר (מנחם) כהן הוא האחראי לנזקים בגינם הוא טוען, והוא שחולל את הנזקים בתפקידו כדירקטור ומנכ"ל טרם המיזוג.

מר (מנחם) כהן נכשל בתפקידו בחברת מדיוי והסתבכותו הביאה להשמדת ערך אדירה למשקיעים. לא בכדי חברת מדיוי סיימה פעילותה במפח נפש גדול. אנו רואים צעד זה כנקמנות לא עניינית וניסיון לפגוע בחברה ממניעים זרים.

סטורג' דרופ ממשיכה ביעדיה על מנת להביא לפיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך בתחום האנרגיה הירוקה".

מנחם כהן מסר בתגובה: "מה שמצאה רשות ניירות ערך בנוגע להתנהלות מכירת חווה בערבה תוך העדפת אינטרס אישי של בעלי השליטה על פני אינטרס החברה, הינו קצה הקרחון.

מכירת פעילות הקנאביס נעשתה בניגוד לעמדתי, תוך שהחברה מתעלמת מהצעות שהגשתי, ומעדיפה התנהלות מוזרה וחשודה.

חברת סטורג קיבלה לידיה חברה ציבורית שנסחרה בהיקף 250 מיליון שקל, עם 17 מיליון שקל מזומן בקופה, עם רמטכ"ל ( במיל) כיו"ר, עם מנכל פז לשעבר כסגן יו"ר, והצליחה לרסק את שוויה הציבורי בתוך חודשים ספורים בלבד.

מאז קבלת השליטה לידיי החברה תמיה לשווי של 100 שקל למניה הומשקיעים ליקקו דבש, אך חסימת הרגולציה לקנאביס בישראל הביאה לשחיקת ערך בכל חברות הקנאביס בישראל, ללא יוצא מהכלל. וגם בשפל מדיוי נסחרה בשווי של כ- 5 שח למניה ולא צברה חובות או התחייבויות כלל וכלל.

כאשר הבנתי שאין סיכוי לשינוי בתחום הקנאביס, הובלתי את החברה לתחום האנרגיה הירוקה, ושוב הבאתי את המניה לשוווי של כ-20 שקל עם כסף בקופה וצוות מנצח. וכעת זב חוטם מחלק ציונים למדיוי?

התחושה בסטורג' דרופ היא של התנהלות לטובת האינטרס האישי, שיש בה חשד להפרת אמונים כלפי החברה ומשקיעי החברה, במסגרתם נמחקו 11 מיליון שקל הלוואות בעלים שמגיעים לחברה מחוות הקנאביס בערבה במטרה להימנע מתשלום מס אישי של בעל השליטה בסך 22 מיליון שקל. וכל זאת לצד דברים נוספים שיתגלו בקרוב. לכן אני דורש את פיטורי חברי הדירקטוריון המכהן ואת מינויי כמנכ"ל ודירקטור, אחקור את התנהלות החברה ואפעל למיצוי הדין עם הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully