וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מעלם: האג"חים השקליים הארוכים יישאו רווחי הון כבר בטווח הבינוני

אמיר טייג

17.2.2003 / 12:22

הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אופק מעריך שבלא קיצוץ נוסף בתקציב הקיים יגיע הגירעון ב-2003 לרמה של 5%-6% מהתוצר; טוען שהסבירות להורדת ריבית בחודשיים הקרובים נמוכה

בלא קיצוץ נוסף בתקציב הקיים יגיע הגירעון בשנת 2003 לרמה של 5% עד 6% מהתוצר - כך מעריך יוסי מעלם, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אופק. להערכתו, רגיעה בשוק המט"ח תחול רק כאשר יוסר האיום העיראקי והממשלה תבצע מהלכי קיצוץ שיתבטאו בהקטנת הגירעון. "המשמעות היא שהסבירות להורדת ריבית בחודשיים הקרובים נמוכה", כותב מעלם. הוא מעריך שבנק ישראל לא ישנה את הריבית בסוף החודש, אך עד תום השנה יורידה לרמה של כ-7.8%.

לגבי שוק האג"ח, מעלם מעריך כי איגרות החוב השקליות הבינוניות והארוכות ברמות התשואות הנוכחיות יניבו בטווח הבינוני רווחי הון. יש לציין כי בשבוע האחרון חצה השחר הארוך את רמת ה-12%, וכעת הוא נסחר ברמת תשואה מעט נמוכה מכך. "באשר לאפיק הצמוד, ירידת התשואות בטווחים הקצרים הפחיתה את האטרקטיוויות של הצמודים הקצרים - שכן העלייה הצפויה באינפלציה בחודשים הקרובים מגולמת בהם", כותב מעלם. בשבוע האחרון חצו ציפיות האינפלציה, כפי שמגולמות בשוק ההון, את רמת ה-4% - לראשונה מאז חודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully