וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפה חדשה בעולם: התנודתיות

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

17.5.2022 / 1:50

לאחר הירידות החדות בשווקי האג"ח, שווקי המניות והקריפטו (במיוחד עם התנתקות המטבע היציב באופן מלא) הם הבאים בתור לתפוס את הטרנד. האם הפד יספק הקלה על ידי הפחתה של הצמצום המתוכנן

מחזור של צמצום מוניטרי מלווה לעיתיים קרובות בעלייה משמעותית של התנודתיות בנכסים רבים (אף על פי שמרבית העלאות הריבית הצפויות עדיין מתומחרות על ידי השווקים). לאחר הירידות החדות בשווקי האג"ח, שווקי המניות והקריפטו (במיוחד עם התנתקות המטבע היציב באופן מלא) הם הבאים בתור לתפוס את הטרנד. האם הפד יספק הקלה על ידי הפחתה של הצמצום המתוכנן או לא יהיה תלוי בעיקר על הנתונים הכלכליים כמו ביטחון הצרכנים, ייצור תעשייתי ושוק הדיור שיפורסמו השבוע.

בינתיים, צפוי להתפרסם נתון תוצר ראשוני טוב לרבעון ה-1 בגוש היורו. בסין, הבנק המרכזי הסיני ייפגש ביום שישי להחלטת ריבית וההחלטה תזכה למעקב צמוד, במיוחד לאחר מספר אינדיקטורים כלכליים לחודש אפריל שפורסמו הבוקר לא הרשימו והתוכניות לפתיחה מחדש של שנחאי שהוכרזו בסוף השבוע.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: יפן- מדד המחירים ליצרן (אפריל). סין- ייצור תעשייתי, מכירות קמעונאיות (אפריל). גוש היורו- תחזית כלכלית של הנציבות הכלכלית האירופאית. ארצות הברית- מדד הייצור של אמפייר סטייט (מאי).
  • שלישי: גוש היורו - התוצר לרבעון ה-1 (רבעון 1 ראשוני). ארצות הברית - מכירות קמעונאיות, ייצור תעשייתי (אפריל).
  • רביעי: יפן- תוצר לרבעון ה-1 (רבעון 1 ראשוני). בריטניה- מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן (אפריל). ארצות הברית- אישורי בנייה, התחלות בנייה (אפריל).
  • חמישי: יפן- הזמנות מכונות (מרץ). ארצות הברית- מכירות בתים קיימים, מדד האינדיקטורים המובילים (אפריל).
  • שישי: סין- החלטת ריבית הבנק המרכזי הסיני.
וול סטריט. Timothy Clary, GettyImages
מתי רכבת ההרים הזאת תסתיים?/GettyImages, Timothy Clary

ייתכן כי לחצי מחירים גבוהים הביאו להאטה בסקטור הייצור באזור מזרח ארצות הברית. גם מדד האמפייר סטייט ומדד הייצור של פילדלפיה שיתפרסמו ביום שני וחמישי עשויים להצביע על ירידה מסוימת לרמה של 15 ו-16.5 נקודות בהתאמה. בנוסף גם הפעילות בשוק הדיור ייתכן והאטה. היתרי בנייה, התחלות בנייה ומכירות בתים קיימים צפויים להצביע על ירידה של 3.1%, 1.8% ו2.5%. ריבית המשכנתאות הקבועה לתקופה של 30 שנה עלתה לרמה של 5.5% - הגבוהה ביותר מזה 13 שנים. מכירות קמעונאיות לחודש אפריל עשויות לעלות ב-1%, מעל נתון האינפלציה החודשי של 0.3% ובכך להצביע על גידול ריאלי.

שורה תחתונה: למרות ירידה בצמיחה בסקטור הייצור וחולשה בשוק הדיור, 2 האינדיקטורים הללו מצביעים על נורמליזציה לעת עתה ועדיין נשארים ברמה גבוהה יחסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סין: האם הבנק המרכזי הסיני יגביר את התמיכה שלו?

הבנק המרכזי הסיני ייפגש ביום שישי הקרוב. לאחר שהוא איכזב את האנליסטים בפעם הקודמת על ידי השארת הריבית ללא שינוי, הקונצנזוס צופה כעת הפחתה קטנה בריבית הפריים לטווח של שנה מרמה של 3.7% ל-3.65%. לאור הסגרים המתמשכים, בייג'ינג עשויה להמתין עם תמריצי אשראי חזקים יותר עד להסרת הסגרים כדי שתמריצים אלו יהיו יותר אפקטיביים. בנוסף, ההיחלשות האחרונה של מטבע ה-RMB מגבילה את היכולת של הבנק המרכזי הסיני לחתוך את ריבית הפריים. ההשפעה של מדיניות אפס קורונה הייתה נראית לעין בנתונים שפורסמו הבוקר לחודש אפריל עם ירידה בייצור התעשייתי ובמכירות הקמעונאיות לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. במציאות של סגרים, קובעי המדיניות החליטו להתמקד בקידום פרויקטים של תשתיות וייצור כאמצעי לעודד צמיחה.

שורה תחתונה: הסכנות הכלכליות שמקורן באומיקרון נותרו גבוהות אבל סימנים ראשוניים עשויים להצביע על התאוששות קרובה.

הצמיחה בגוש היורו: צמיחה טובה ברבעון ה-1 אך חולשה צפויה בהמשך

נתוני תוצר ראשוניים לרבעון ה-1 בגוש היורו צפויים להתפרסם ביום שלישי ולהצביע על עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה (נתון התוצר ברבעון ה-4 הצביע על עלייה של 4.7%) בעזרת התאוששות כלכלית לאחר הדעיכה במספר הנדבקים בנגיף האומיקרון. תחזית האביב של הנציבות האירופאית תצא לאור היום ועשויה להצביע על חולשה בטווח הבינוני לאור האינפלציה שמקורה בזינוק במחירי האנרגיה בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. לפי התחזיות, שיעור הצמיחה הכללי בתוצר יורד בשיעור של 0.3 נקודות כנגד עלייה של נקודה אחת באינפלציה. יחד עם זאת, לאור תוכניות התמיכה הפיסקליות שכבר אושרו לחזק את ההכנסה הריאלית של משקי הבית יחד עם שיעור חיסכון גבוה, הם צפויים להוריד את הסיכון למיתון או את חומרתו. עם זאת, שיעור החוב הגבוה של חלק ממדינות הגוש עשוי להביא להתרחבות ממושכת במרווחים של אגרות החוב הממשלתיות של מדינות אלו.

שורה תחתונה: גוש היורו צפוי לפרסם נתוני צמיחה מכובדים לרבעון ה-1 אך עקב האינפלציה הגבוהה ומחירי האנרגיה כתוצאה מהמצב הגיאופוליטי, עשויה להיות חולשה בהמשך.

הנזקים שנגרמו מפגיעת טילים, על רקע פלישת רוסיה לאוקראינה, באזור אודסה, אוקראינה, 16 במאי 2022.. רויטרס
המצב הגיאו-פוליטי ממשיך להיות רע, ומחירי האנרגיה מזנקים/רויטרס

מניות הצמיחה ראו ירידות חדות במהלך ימי המסחר האחרונים, מדד MSCI AC GROWTH Index ירד בשיעור של 26%, מדד נאסדק 100 בשיעור של 25% ומדד הפאנג בשיעור של 33% מאז תחילת השנה. הירידה תודלקה על ידי החולשה במניות הטכנולוגיה הגדולות שאיבדו מעל לטריליון דולר בשווי שוק מצטבר בשלושת הימים שלאחר העלאת ריבית בשיעור של חצי אחוז של הפד. עם פרוץ המגפה והצורך בשירותים דיגיטליים, מניות הטכנולוגיה הגדולות יתנתקו משאר השוק וחוו צמיחה בשיעור גבוה מעל המגמה ארוכת הטווח שלהם, הודות להבאת ביקושים קדימה. השווקים תמחרו את הצמיחה מעל הממוצע של החברות הללו וכעת סובלים מן ההשלכות. חששות בנוגע למיתון, לחץ אינפלציוני, פד ניצי ומדיניות אפס קורונה בסין יהיו חייבים לפחות על מנת לנטוע יותר ביטחון בקרב המשקיעים.

שורה תחתונה: נתונים חיוביים מפתיעים עשויים לשבור את המעגל ולגרום לספינה לשוט מחדש.

זהב: רבעון 1 חזק אבל חולשה ברבעון ה-2

ברבעון ה-1, מחיר הזהב עלה בשיעור של 8%. העלייה הייתה עקב ביקוש חזק שעלה לרמה של 1234 טון, השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון ה-4 של שנת 2018 ומעל הממוצע ב-5 השנים האחרונות של 1039 טון. הפלישה של אוקראינה והאינפלציה הגואה היו הגורמים המכריעים לתזוזה במחיר הזהב אבל ברבעון ה-2 עד כה עם הסטת תשומת הלב של המשקיעים למדיניות המוניטרית בארצות הברית, מחיר הזהב סבל מלחץ מכירות במהלך אפריל ומאי. מחיר הזהב ירד לרמתו הנמוכה מזה 3 חודשים ברמה של 1845 דולר לאונקיה ב-10 למאי. הצפי שהאינפלציה תמשיך להיות גבוהה בטווח הקרוב יחד עם העלאות ריבית אגרסיביות. ההתחזקות של הדולר יחד עם התשואות עשויה להביא לירידה נוספת בזרימות הכספים לזהב ובכך להגביל את האפשרות לעלייה במחירו.

שורה תחתונה: פוזיציות זהב קיימות עשויות להיות גידור טוב כנגד התנודתיות בשווקי המניות והאגח. יחד עם זאת, אם הפד יאמץ העלאות ריבית אגרסיביות יותר, משקיעי הזהב עשויים לממש את אחזקותיהם בדרך אגרסיבית יותר.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully