וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להיות חלק מהגאות בהייטק? השחקנית החדשה שכדאי להכיר

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 11:56

חברת ההשקעות Peak משיקה את פעילותה בישראל ותאפשר לראשונה לציבור הרחב להשקיע בסטארט-אפים הישראלים המבטיחים לצד קרנות ההון סיכון המובילות. סכום ההשקעה המינמלי: 10,000 דולר

חברת ההשקעות הישראלית peak הכריזה היום על השקת פעילותה בישראל. היתרון המרכזי של מודל ההשקעה טמון בכך ש-peak משתפת פעולה עם הקרנות המובילות בישראל ובכך מאפשרת בפעם הראשונה לכל אחד ואחת את האפשרות להשקיע בהיי-טק הישראלי לצידן.

הקרנות הללו מבצעות בדיקות נאותות מקיפות לפני כל השקעה ולכן המודל הייחודי של peak מאפשר למשקיעים שאינם כשירים ליהנות מהניסיון הרב של קרנות ההון סיכון וממגוון הכלים שלהן לניתוח מידע. מודל זה, מבדל את פעילות peak מחברות אחרות בכך שהוא מאפשר לאזרחי ישראל להשקיע בחברות ההזנק המובילות במדינה תוך כדי פריסת רשת ביטחון מקצועית.

יתרון נוסף בהשקעה באמצעות peak, טמון בכך שאין צורך בהכרח לחכות למכירה או הנפקה של הסטארט-אפים (אירוע שמתרחש בממוצע בין 7-10 שנים לאחר ההשקעה הראשונה בחברה) על מנת ליהנות מתשואה להשקעה.

המודל של peak שואף לאפשר השקעה לטווח קצר-בינוני, מודל חברת peak מבוסס על מימוש המניות בין סבבי הגיוס של החברות.peak , בשיתוף פעולה עם הקרנות והחברות תפעל למכור את מניות החברה בסבב הגיוס הבא של החברה (כ-24 חודשים בממוצע). בניגוד למודלים אחרים של השקעות המחייבים להמתין עד לאקזיט (אם אכן יקרה), כאן מדובר בנקודת יציאה נוחה בהרבה.

עד היום, ההשקעה בסטארט-אפים בישראל הייתה שמורה למועדון סגור ומצומצם של גופים ואנשי מקצוע, כאשר מעל ל-85% מההשקעות הגיעו מחוץ לישראל. peak רוצה לשנות את המצב, בכך שהיא מאפשרת למשקיעים דרכה לגוון את תיק ההשקעות שלהם, לצד השקעות נפוצות כמו נדל"ן או בורסה. מדובר בקרן הפתוחה לכל משקיע, כשיר, לא כשיר ומוסדי.


ההשקעה דרך קרן של peak מתבצעת על ידי פיזור של לפחות 6 חברות סטארט-אפ, לצד קרנות ההון סיכון המובילות באותם תנאים. הקרנות המשתפות פעולה עם peak, הן בעלות ניסיון ומומחיות בזיהוי חברות עם פוטנציאל רווח.

החברה יוצאת לדרך תוך שיתוף פעולה עם הקרנות הבאות:
F2, The Junction, Fusion LA ו-Disruptive וכן נמצאת בקשר עם קרנות נוספות רבות.

יזמים. ShutterStock
השקעה בחברות סטרט-אפ, החל מסכום של 10,000 דולר, לצד קרנות ההון סיכון/ShutterStock

ב-peak נעשים צעדים רבים על מנת למזער את הסיכונים המוכרים מעולם שוק ההון. ל-peak צוות מנוסה בעל ידע רב בתחום, בראשו עומד אביעד שורק, מייסד ומנכ"ל הקרן ויזהר שי - יו"ר הדירקטוריון, אשר באמצעות הידע והניסיון שלהם, מאפשרים ל-peak לפעול בצורה בטוחה ואחראית. peak תבצע פיזור השקעות על מגוון חברות ותחומים.

אביעד שורק, מייסד שותף ומנכ"ל החברה - יזם, מייסד שותף בחברת The Founders המתמחה בשירותים פיננסיים לסטארט-אפים, מסר: "הישגיו של ההייטק הישראלי והכסף הגדול שבא עימו ידועים וברורים לציבור הרחב אך בסופו של יום, מרבית הציבור אינו זוכה לקבל הזדמנות השקעה בתחום.

בנוסף, בכל הנוגע להשקעות, הכלים הפיננסיים העומדים לרשות הציבור מצומצמים. אנחנו נרגשים להביא בשורה פיננסית אמיתית: המודל שפיתחנו ב-peak מאפשר לראשונה שילוב כוחות של הסטארט-אפים, קרנות ההון סיכון ו-peak - על מנת לייצר אלטרנטיבה חדשה שבאמת פותחת דלתות לעולם ההון סיכון באמצעות רף כניסה נגיש ונזילות שאינה קיימת היום בשום מקום אחר. ההזדמנות הזו נוצרת תודות למודל היציאה בין הסבבים ופיזור ההשקעה, שמאפשר גם את פיזור הסיכון והפחתתו".

צוות פיק. זיו טולדנו,
יושבים מימין לשמאל: זיו אלול, ליטל לשם, יזהר שי, אנה ליפניק לוי, תומר היימס. עומדים מימין לשמאל: נח פיקהולץ, אביעד שורק, עמירם ישראל/זיו טולדנו

בתפקיד יו"ר דירקטוריון peak, יכהן יזהר שי, יזם הייטק, משקיע הון סיכון ולשעבר שר המדע והטכנולוגיה.

לדבריו: "שמחתי להצטרף ל-peak מתוך הכרה ביצירה של מודל השקעות חדש, המאפשר לציבור הישראלי להיות שותף אמיתי לפוטנציאל הכלכלי הגלום בכלכלת החדשנות הישראלית תוך הפחתה ניכרת של הסיכון הכרוך בהשקעות בתחום הזה. מקימי peak באמת פענחו מודל חדש להשקעות הון סיכון. זהו צוות מוכשר ומרשים של אנשים שיש לי הזכות להימנות עליהם החל מהשקת החברה בימים אלה".

חברי הנהלה נוספים בחברה:

זיו אלול, חבר דירקטוריון - יזם אשר ייסד וניהל את חברת Interactive והוביל אותה להישגים, עד אשר נמכרה לחברת Fyber N.V בה הוא מונה למנכ"ל. אלול הוביל את החברה לרכישה על-ידי חברת Digital Turbine תמורת 600 מיליון דולר. כיום אלול משמש בתפקיד אסטרטגי בחברה.

נח פיקהולץ, חבר דירקטוריון - CRO בחברת הפינטק ישראלית Deshe Analytics. פיקהולץ בעל ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בקרנות הון סיכון ומשקיע אנג'ל במעל ל-50 סטארט-אפים ו-LP במספר קרנות הון סיכון.

ליטל לשם, מייסדת ומנהלת הפיתוח העסקי - יזמת ויועצת לתאגידים בתחומי ביטחון לאומי, תעופה וסייבר. ליטל הינה שותפה מייסדת של חברת Carbyne שמשנה את הדרך בה אזרחים מתקשרים עם גופי ההצלה והחירום, הייתה חלק מהצוות הראשוני של מובילאיי-אינטל בארה"ב-לאחר האקזיט הגדול ב-15.3 מיליארד דולר.

כן היא שותפה בקבוצת ההשקעות האמריקאית Frontier כמובילת החדשנות והפיתוח העסקי הגלובלי, שותפה בחברת Comframe ודירקטורית במס' חברות בינלאומיות, ממקימי הוועדה העסקית של ישראל והאמירויות. לליטל ניסיון עשיר בליווי חברות סטארט-אפ בשלבי צמיחה מהירה לחברות פעילות ומצליחות.

אנה ליפניק לוי, מייסדת ו-CMO - מומחית בתחום האסטרטגיה השיווקית והתקשורתית הגלובלית, ובבניית מותגי על. בעלת ניסיון עשיר בהובלת מהלכי שיווק חוצי פלטפורמות בתפקידי ניהול בכירים בתאגידים טכנולוגיים בינלאומיים ובניית אסטרטגיות שיווק גלובליות לסטרטאפים. בין היתר הקימה את מערכי השיווק בחברות סמסונג ו-וואווי בישראל, וכיום שותפה מייסדת בחברת The-Founders המעניקה שירותים פיננסיים ושיווקיים-אסטרטגיים למעל 60 סטארט-אפים בשלבי early stage במגוון תחומים כגון:Deeptech, Fintech, Cyber, E-sport gaming, IOT ועוד. בעשור האחרון ליפניק לוי משמשת כמנטורית לסטארט-אפים ומרצה במגוון אוניברסיטאות ותוכניות אקסלרציה.

עמירם ישראל, מייסד ו-CFO - כלכלן בכיר ורו"ח מנוסה, שימש כ-CFO במגוון חברות סטארט-אפ והינו בעל ניסיון עשיר בליווי חברות היי-טק גלובליות, גיוסי הון, מיזוגים ורכישות.

תומר היימס, מייסד וCOO- - יזם עם מומחיות של מעל לעשור בתחום הפיתוח העסקי, האסטרטגיה וניהול משא ומתן. תומר מביא עימו ניסיון עשיר בהטמעת טכנולוגיות בחברות ובניית תהליכים ארגוניים לתמיכה במערך המכירות והפיתוח העסקי בחברות.

יושבים מימין לשמאל: זיו אלול, ליטל לשם, יזהר שי, אנה ליפניק לוי, תומר היימס. עומדים מימין לשמאל: נח פיקהולץ, אביעד שורק, עמירם ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully