וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים רוצה עוד גז, ישראל נערכת להכפיל את האספקה

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 15:28

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy וד"ר עלא ערפה, יו"ר Mediterranean Energy Partners שמייבאת למצרים את הגז הטבעי מישראל, השתתפו בכנס מכון האנרגיה. ד"ר ערפה: "מצרים צריכה עוד גז". אבו: "פועלים להכפיל את הכמויות בלוויתן ל-24 BCM"

האם ישראל תכפיל את כמות הגז שהיא מספקת למצרים? אם לשפוט לפי השיח שהתנהל בכנס מכון האנרגיה בתל אביב, בין שניים מהגורמים הבכירים בענף, התשובה היא כן.

במושב "שיח מנכ"לים אזורי- גז טבעי במזרח התיכון" אמר ד"ר ערפה, יו"ר Mediterranean Energy Partners כי "הצורך בביטחון אנרגטי ויציבות אנרגטית הם קריטיים. אנחנו (מצרים) מפיקים 70 BCM בשנה, אך אנחנו צריכים יותר. מצרים צריכה להתנהג כהאב אזורי של גז.

יש לנו נמלים ותשתיות, ואני מאמין שאנחנו צריכים להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל על מנת להפוך להאב של גז טבעי. אנו זקוקים לעוד גז טבעי וצריכים להחליף את השימוש במקורות אנרגיה כמו פחם וסולר. זו המשימה שלנו".

עוד הוסיף ד"ר ערפה: "הגז מאזור האיסטמד חשוב לאירופה על מנת לסייע מול המחסור שנוצר. אירופה רוצה להחליף את הגז הרוסי ואנחנו יכולים לעזור לה להפחית את התלות בו".

יוסי אבו ועמיתו המצרי בועידת הארגיה בתל אביב. NewMed Energy,
יוסי אבו מנכ״ל NewMed Energy. ד"ר עלא ערפה, יו"ר Mediterranean Energy Partners בכנס מכון האנרגיה/NewMed Energy

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy אמר בכנס: "הגז הטבעי יהיה מקור האנרגיה החשוב והמשמעותי ביותר בשוק בשלושת העשורים הקרובים. אני חושב שלא רק שנראה שלב ב' של לוויתן ותמר, אלא שנראה פיתוחים נוספים.

אנחנו פועלים להכפיל את כמות ההפקה השנתית מלוויתן ל-24 BCM, ואין לי ספק שזה יקרה. אם לא נגדיל את הפקת הגז הטבעי בעוד חמש שנים, לא יהיה לנו מספיק גז עבור הצרכנים. אנחנו פועלים יחד עם המדינה שתאפשר ייצור נוסף של כמויות שימנע משבר אנרגיה."

עוד הוסיף אבו: "פרויקט אחד שאנחנו מקדמים הוא פרויקט ניצנה - חיבור של ישראל למצרים דרך אזור ניצנה בדרום, בנוסף ל-EMG, שיאפשר את הגדלת הייצוא למצרים. אפשרות שניה היא צינור ישיר מלוויתן להידקו".

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
אסדת לווייתן. האם התפוקה תוכפל כדי לסייע לאירופים להיחלף מהתלות בגז רוסי?/אתר רשמי, אלבטרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully