וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בנמל אשדוד: האם המנכ"ל ניצב בפני הליך הדחה?

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 15:14

ממכתב חריף שנשלח בידי יו"ר הדירקטוריון, אורנה האוזמן בכור, למנכ"ל נמל אשדוד, שיקו זנה, עולות טענות קשות לתפקודו של זנה. בין ההאשמות: תפקוד לקוי, טיפול לא מספק בשחרור הפקק בנמל וכן רצונו להתמנות למנכ"ל חברת החשמל מבלי ליידע את הדירקטוריון

האם כסאו של מנכ"ל נמל אשדוד, משה (שיקו) זנה רועד? על רקע תפקודו של המנכ"ל במשבר ה"פקק" בנמל המונה היום 40 אוניות, הולכת וגוברת המתיחות בינו לבין דירקטוריון החברה, כשהגשת מועמדותו לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, בעיצומו של המשבר, רק החריפה אותו.

ביום חמישי בשבוע שעבר שלחה אליו יו"ר הדירקטוריון, אורנה האוזמן בכור, מכתב זועם, שנראה כמו השלב האחרון לפני שתהליך הדחתו מהתפקיד יצא לדרך.

במהלך שנתיים בהן הוא מכהן כמנכ"ל הנמל, התפטרו חמישה בעלי תפקידים בכירים, ביניהם: סמנכ"ל התפעול, סמנכ"ל הכספים הוותיק והמוערך, היועצת המשפטית ומנהל איכות הסביבה, לטענתם על רקע יחסי העבודה הקשים אתו. סמנכ"ל משאבי אנוש שביקש להאריך את החוזה שלו, סורב. בחלק מהתפקידים עדיין מכהנים ממלאי מקום.

משה זאנה (שיקו), מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
מנכ"ל נמל אשדוד על הרציף. במאמר לוואלה, בחודש שעבר, טען שהעומס בנמל מטופל באופן מיטבי. יו"ר הדירקטוריון שלו סבורה אחרת/אבישג שאר ישוב

נמל בכאוס

כל זה קורה כאשר הנמל נמצא בכאוס. "אוניות מחכות שבועיים-שלושה מחוץ לנמל בפקק", אומר עובד בכיר, "ונאלצות להישאר בתחומו עוד זמן ממושך בפקק שני, בגלל ציוד תקול שנרכז במיליוני אירו ואין מי שיטפל בו, כי לא הוכשר כוח אדם מתאים.

חלק מהציוד היקר נקנה 'על עיוור' בלי לשלוח אנשי שטח לחו"ל כדי לבדוק את התאמתו לנמל. כמה עובדים פנו למנכ"ל שוב ושוב והתריע על כשלים בתפעול התפעול והפריקה, והוא התעלם מהפניות ולא עשה דבר".

במכתבה מאשימה האוזמן בכור את זנה בפקק העצום, בניהול כושל של הנמל, שגורם נזק עצום ללקוחות ולמשק כולו, בציוד התקול שלא מתוקן ובשביתה האיטלקית של עובדי בתי המלאכה, שנמשכת חודשים ארוכים ומעכבת את עוד יותר את הפריקה ולא נפתר על ידי המנכ"ל, למרות שהבטיח לדירקטוריון שיטופל באופן מידי.

"הדירקטוריון אישר את כל ארגז הכלים אשר נדרש על ידך ואף מעבר לכך", כתבה האוזמן בכור, "כדי לקצר את התור התפעולי, ולהפחית את פקק האניות הממתינות מחוץ לנמל בצורה משמעותית ולהפקת תפוקה מקסימלית, לרבות באמצעות רכש, הסכמי עבודה, גיוס עובדים זמניים ופתיחת קורסים מתאימים על מנת לתת מענה מידי לפקקים".

תחנת הכוח לייצור חשמל אורון רבין. ShutterStock
תחנת הכוח "רבין". האם ניסה זנה להתמנות לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל מבלי לעדכן את דירקטוריון נמל אשדוד?/ShutterStock

ניסה להתמודד על תפקיד מנכ"ל חברת החשמל?

שמו של זנה עלה כמועמד לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, אך בסופו של דבר לא נבחר למשרה. הדירקטוריון, שהיה מופתע מהגשת המועמדות, דרש ממנו לספק הסבר אודות הצעד שעשה.

"אוסיף לכך את הימנעותך ממתן תשובה לשאלת התמודדותך לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, הן לפנייתי הישירה אליך והן לשאלת הדירקטוריון בישיבתו האחרונה. ישנה משמעות כבדה הן לתשובתך והן לכך שלא השבת לשאלה זו עד היום. אבקש לקבל תשובה ברורה לשאלת התמודדותך במכרז לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל".

במקביל למשבר הניהולי, ממשיכים חברי ההנהלה לצאת לימי עיון, גיבוש ונופשים תוך התעלמות ממצב החירום שבו נמצא הנמל. הפעם למשל, יצאו חטיבות המשאבים והתקשורת התאגידית לגיבוש של יומיים בצפון, עם לינה באירוח הכפרי ליד הכינרת, בתכנית: חדר בריחה, סיור מודרך בפארק נהריים, שיט בקיאקים, מצב רוח טוב וחיוך רחב. חבל שלקוחות הנמל מחייכים פחות.

תגובת שיקו זנה לאמור לא התקבלה. נשמח לפרסמה ככל שתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully