וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעופי מכאן רוסייה מסריחה": אוימה ע"י עמיתיה - ותקבל מיליונים

17.5.2022 / 15:56

עובדת קבלן שברה שביתה, עובדי חברת נמלי ישראל הפחידו אותה והיא לקתה בפוסט טראומה: "חששתי שיבצעו בי לינץ'". הפיצוי יתחלק בין הביטוח הלאומי לנמלי ישראל

נמלי ישראל והביטוח הלאומי ישלמו פיצוי של כ-2 מיליון שקלים למהנדסת תוכנה, עובדת קבלן, ש"שברה שביתה" ולקתה בפוסט טראומה לאחר שעובדי חברת נמלי ישראל ניסו להפחידה כדי שתשבות עימם.

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בת"א באמצעות עורכת הדין רוית קלחמן לוינסקי ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, עולה כי התובעת הועסקה במשך 10 שנים באמצעות חברת קבלן אשר סיפקה שירותי מיחשוב במשרד הראשי של חברת נמלי ישראל.

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
הביטוח הלאומי ונמלי ישראל יפצו/ראובן קסטרו

לפני כ-5 שנים בשעות הבוקר במסגרת עבודתה היא נקלעה לאירוע תקיפה המלווה באלימות פיזית ומילולית מצד עובדי חברת נמלי ישראל השובתים. מאחר והיא עובדת קבלן נאמר לה שעליה לעבוד כרגיל. כשעובדים הבחינו שהיא עובדת כרגיל, החליטו להפחידה ולעשות הכל כדי שתעזוב את המשרד והזהירו אותה מפני "שבירת השביתה".

הם נכנסו למשרדה, כשהם "חמושים" במשרוקיות, צעקו עליה ושרקו בחוזקה במשך דקות אחדות. במהלך האירוע עובדים כיתרו את התובעת תוך שאחת המנהלות צעקה ואיימה עליה: "את סיימת את הקריירה אצלי! תלכי מכאן! תעופי מכאן, את זבל רוסייה מסריחה".

בשלב מסוים, העובדים המתפרעים שסברו כי היא מצלמת אותם תוך שהם צועקים: "תעיפו לה את הטלפון". בהמשך העיפו לה את מכשיר הסלולר, המקלדת והעכבר.

העובדת ברחה לשירותים בקצה המסדרון הראשי, כאשר בזמן מנוסתה עמדו עובדי הנמל השובתים משני צידי המסדרון. הם קיללו אותה ואחד מהם אף חבט בגבה באמצעות שלט אותו הניף. המהנדסת שחששה כי אם תישאר בשירותים, העובדים יבצעו בה "לינץ", התקשרה לבעלה שהזעיק את המשטרה והיא נעזרה באחד עובדי הקבלן כדי להגיע לחדר ממנו חולצה על ידי המשטרה.

מאז אותו יום עובדת הקבלן סובלת מפוסט טראומה המתבטאת בין היתר בנדודי שינה ופלשבקים מאותם אירועים, ומתקשה לתפקד.

חברת נמלי ישראל טענה בין היתר בכתב ההגנה, כי לקראת האירוע החברה הודיעה לעובדי הקבלן מראש על כך שאנשי הוועד יגיעו למשרדי החברה וביקשו מהעובדים 'להכיל את האירוע'. במהלך האירוע אנשי הוועד עברו בכל הקומות בבנין לוודא שלא שוברים שביתה כשהן מצויידים בשלטים, משרוקיות ומגפון. זאת לדברי ההנהלה, במטרה 'לקדם' את פתרון הסכסוך. לטענת חברת נמלי ישראל, למהנדסת ישנה 'אשמה תורמת' לאירוע כי היא יכלה לצאת להפסקה, לעזוב את החדר או את העבודה.

במסגרת הסכם פשרה, בין משרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, באי כוחה של העובדת, לבין חברת נמלי ישראל, נקבע כי חברת נמלי ישראל תשלם לעובדת הקבלן פיצוי בסך כ-700 אלף שקלים. זאת מעבר לתגמולים המשולמים לעובדת על ידי המוסד לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully