וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי ישראלי? שטראוס עברה לייצר חלק ממותגיה בחו"ל

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 15:01

מוצרים רבים מתוצרת שטראוס-עלית, ביניהם בפלות, עד חצות ועוד, מיוצרים לאחרונה באירופה. גם חלק ממוצרי החלב של יוטבתה, המחלבה עם הדימוי הקיבוצניקי השורשי, מיוצרים בכלל בחו"ל. האם מדובר בתגובה למשבר או בהחלטה שקדמה לו? החברה: "שטראוס היא חברה ישראלית"

עד חצות עלית. ללא, מערכת וואלה!
"עד חצות"/מערכת וואלה!, ללא

אין כמעט מותג יותר ישראלי משטראוס, או כמו שניסחה את זה החברה באתר שלה: "מותג שטראוס הוא מותג של אנשים אבל הוא גם מותג של חברה. הוא שם של משפחה אשר מייסדיה עלו לישראל מלאי אידיאלים בשנות ה- 30' והקימו מחלבה קטנה".

מוטיב המחלבה הפסטורלית ממשיך גם בתיאור של "יטבתה", המחלבה שקנתה שטראוס בסוף שנות ה- 90', "הטעם של יוטבתה מגיע מהקיבוץ בלב המדבר, האוויר הצלול, השקט והשלווה, הנוף המרהיב. אנחנו מביאים את האזור הקסום עד אליך. אין כמו הטעם של יוטבתה".

מתברר שהסיפורים הפנטסטיים והאתוס הישראלי ששטראוס משווקת לנו, לא ממש עומדים במבחן המציאות. בשקט בשקט הפכה חברת המזון הגדולה בישראל, מחברה שמתגאה בישראליותה, לחברה שמייצרת מוצרים רבים בחו"ל ומשווקת אותם לצרכן הישראלי בעטיפה של כחול לבן.

השמות ישראלים "אסלים", הייצור באירופה

לדוגמא, "בפלות קוביות" של שטראוס-עלית, מוצר שהציבור הישראלי נקרא בזמנו לבחור את שמו החדש (ששונה מ"וופלים" ל"בפלות") מיובאות ממפעל בטורקיה על ידי "שטראוס סחר".

גם החטיף הפופולרי "עד חצות" מיובא מצרפת - וכך גם שוקולד אגוזי חלב עם אגוזי לוז, שוקולד ספלנדיד פרימיום, כיף כף מקלות, כיף כיף פצפצים, בזוקה פופים ומאסט פרימיום - כולם מיובאים מחו"ל.

מי שחשב שמשקה הקפה פרו 25 של יוטבתה, מגיע מהמחלבה הקטנה בדרום, יגלה שהוא מגיע ממחלבות גדולות בגרמניה. גם בהכנת האייס קפה בטעמים הפרות הישראליות לא מעורבות, אלא אחיותיהן מאוסטריה.

אייס קפה יטבתה. ללא, מערכת וואלה!
אייס קפה יטבתה/מערכת וואלה!, ללא

לפני כחודש התגלה חיידק הסלמונלה במפעל הממתקים של שטראוס-עלית ב"נוף הגליל", והחברה נאלצה לעשות ריקול גדול למוצריה ולסגור את המפעל לשלושה חודשים, בהוראת משרד הבריאות.

ברשימת הריקול היו גם ה"בפלות" ו"עד חצות". מכיוון שמפעל הממתקים סגור, יתכן ששטראוס החליטה לייבא את מוצרים מחו"ל כדי לשמור על רצף השיווק על המדפים, ויתכן שחלק מהמוצרים הללו יובאו עוד לפני המשבר.

"לא הועבר אף מוצר לייצור בחו"ל בעקבות סגירת מפעל נוף הגליל"

המוצרים המיובאים של יוטבתה מעוררים את התהייה, האם מדובר בתפיסה אסטרטגית כוללת של החברה, להפחתת הייצור המקומי של שטראוס ומעבר לייבוא, גם אם חלקי, שפעמים רבות הוא זול יותר מאשר לייצר בארץ.

אם אכן מתכוונת החברה להגדיל את נתח הייבוא של מוצריה, עולה החשש למשרותיהם של העובדים הקיימים, הגם שבמסיבת העיתונאים שכינסה החברה עקב פרשת הסלמונלה, היא התחייבה שהעובדים במפעל שנסגר לא יינזקו כתוצאה מהפרשה.

בפלות קוביות עלית. ללא, מערכת וואלה!
"בפלות קוביות"/מערכת וואלה!, ללא

משטראוס נמסר בתגובה: "שטראוס היא חברה ישראלית, בשליטה ישראלית, המייצרת ומשווקת מזון בישראל מזה 80 שנה. החברה מעסיקה בישראל כ-6,500 עובדים רבים מהם מתגוררים בפריפריה וכך אנו מייצרים תעסוקה מגוונת מזה עשרות שנים.

רוב כמעט מוחלט של מוצרי הממתקים מיוצרים בישראל, כאשר מוצרים בודדים בלבד מיוצרים מאז השקתם על ידי ספקי משנה בחו"ל, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא מגבלת כושר הייצור של החברה לעומת הביקוש. לא חל כל שינוי במדיניות זאת של חברת הממתקים - כלומר לא הועבר אף מוצר לייצור בחו"ל בעקבות סגירת מפעל נוף הגליל.

גם הרוב הכמעט-מוחלט של מוצרי יטבתה מיוצרים בישראל, פרט לאייס קפה יטבתה המיוצר מאז השקתו בחו"ל ויטבתה פרו, שעבר לפני מספר חודשים לייצור זמני בחו"ל בשל מגבלת ייצור.

אנו פועלים בימים אלו להרחיב את יכולת הייצור של המפעל ביטבתה כדי לשוב ולייצרו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully