וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובה משכנתא ממוצעת בתל אביב: מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 16:08

סקר חדש של Madlan מגלה כי 82% מלוקחי המשכנתאות או המתכוונים לקחת משכנתא, מגדירים את רמת הבקיאות שלהם בנושא "בינונית ומטה". וגם: איפה בארץ לוקחים הכי הרבה משכנתאות והיכן פחות?

משבר הדיור הולך ומחריף, בשבוע האחרון פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נתון לפיו מחירי הדירות עלו במהלך פברואר-מרץ ב-1.9%, כשבמהלך השנה האחרונה השלימו מחירי הדיור עלייה של 16.3% לעומת השנה שקדמה לה.

בכמובן שבמקביל לעליית מחירי הדירות, נרשמת גם עלייה בסכומי המשכנתאות, אבל מה אנחנו יודעים באמת על ההחלטה הכלכלית שעבור רובנו היא החשובה בחיים?

סקר שערכה חברת Madlan באמצעות מירי דיקמן מחקרי שוק ותובנות צרכנים, בקרב 500 ישראלים בני 25 ומעלה, שלקחו משכנתא בשנה האחרונה או מתכוונים לקחת משכנתא בשנה הקרובה, מעלה כמה ממצאים מעניינים.

גובה המשכנתא הממוצע עומד כל כ- 800 אלף שקל (הסכום המדויק 793,000 שקל), סכום נכבד מאוד למי שצריכים להחזיר אותו על פני השנים הבאות.

וכך עולה מהסקר, באזור תל אביב סכום משכנתא ממוצע עומד על כמיליון שקלים, בעוד שבאזור השרון סכום משכנתא ממוצע עומד על 845 אלף שקל ובאזור המרכז - 873 אלף שקל.

משכנתאות נמוכות יותר נלקחו באזורים הרחוקים מאזור המרכז, באזור חיפה והצפון סכום משכנתא ממוצע עומד על 585 אלף שקל, באזור השפלה והדרום סכום משכנתא ממוצע עומד על 770 אלף שקל. באזור ירושלים סכום משכנתא ממוצע עומד על 796 אלף שקל.

מסורבי משכנתא. ShutterStock
82% מלוקחי המשכנתאות או מי שמצהירים שייקחו משכנתא בקרוב מודים שאין להם ידע מספיק בתחום/ShutterStock

פערי מידע

אלא שלמרות הסכומים הנכבדים והעובדה שעבור רובנו מדובר בהחלטה הכלכלית הכי גדולה שניקח בימי חיינו, 82% מלוקחי המשכנתאות וכן המתכוונים לקחת מגדירים את רמת הבקיאות שלהם בנושא כבינונית ומטה, לעומת 18% שדיווחו כי הם בעלי רמת בקיאות גבוהה.

מהו המידע שחסר להם? 36% ממשתפי הסקר ציינו כי חסר להם מידע בנושא הריביות
24% ציינו כי הם אינם מבינים כלום בנושא ו- 19% ציינו כי חסר להם מידע בנושא הלוואות ומסלולים שונים.

ואולי יש נחמה בנתון הבא: מהסקר עולה כי ככל שעולה הגיל כך עולה רמת הבקיאות בנושא המשכנתאות. בעוד ש-65% מבני ה 40 ומעלה דיווחו על רמת ידע בינונית ומעלה, 62% מבני 30-39 דיווחו על רמת ידע בינונית ומעלה ו- 50% מבני 25-29 דיווח על רמת ידע בינונית ומעלה.

"לישראלים רבים העומדים בפני החלטה, יש מעט מדי ידע"

המחקר נערך בעקבות שירות חדש שמעניקה madlan הכולל ייעוץ ראשוני עם יועץ משכנתאות ללא עלות.

טל קופל, מנכ"ל madlan התייחס לנושא ואמר: "שנת 2021 נחתמה כשנת שיא בהיקף המשכנתאות שלקחו הישראלים שעמד על כ- 116 מיליארד שקל. נראה כי שנת 2022 תשבור את שיאי קודמתה, מה שימשיך להעלות גם את הביקושים לבניית דירות ופרויקטים חדשים וגם יצור צורך בחיזוק שוק יועצי משכנתאות נרחב ומנוסה.

נראה כי לישראלים רבים העומדים בפני אחת ההחלטות החשובות בחייהם, יש מעט ידע בנושא וכי רבים מלוקחי המשכנתאות בישראל שבעי רצון משירותיהם של יועצי משכנתאות חיצוניים.

מתוך שיאי המשכנתאות הנשברים חודש אחר חודש והצורך שעלה מן המחקר שערכנו, החלטנו ב- madlan להרחיב את היצע השירותים ולהעניק לללקוחותינו גישה ישירה ונוחה לייעוץ משכנתאות יעיל ואמין, מרשימה של יועצי משכנתאות שגיבשנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully