וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד ירוק: הפתרון המושלם למי שאוהב צמחים, אבל לא לטפל בהם

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 12:44

צמחייה אוטונומית: הסטארטאפ הישראלי Tomgrow משיק שיטת גידול בטכנולוגיה עתידנית שמבשרת מהפכה באופן שבו אנחנו מגדלים צמחים. השיטה החדשנית תאפשר גידול גם באזורים מקורים ובעיקר תביא לחיסכון במים: בשיטה החדשה נדרש להשקות אותם רק פעמיים בשנה

מי לא אוהב צמחים? בין אם בבית ובין אם במשרד, בין אם בגינה ואם באדנית על המרפסת או על הגג. ירוק בעיניים, ניחוחות של פריחה ועוד.

הבעיה היא, שמי שלא אמון על גידול צמחים כתחביב, עלול לגלות שאפילו מוות של עציץ עלול לגרום לעגמת נפש, בין אם מדובר בזה שניסינו לגדל במשרד, אבל גילינו בדרך הקשה שקשה לו לעשות פוטוסינתזה עם אורות הפלורסנט, או אולי זה שמת בגלל ששכחנו להשקות אותו בבית - ואז נזכרנו וכדי לפצות אותו הלעטנו אותו במים עד שהשורשים נרקבו...

טכנולוגיית צמחי העתיד Tomgrow

טכנולוגיה לגידול אוטונומי של צמחיפ, Tomgrow/יח"צ

משלבת בין עולמות הטכנולוגיה, האגרונומיה והקיימות

הסטארטאפ הישראלי Tomgrow משיק שיטת גידול לצמחים בטכנולוגיה עתידנית MediumXTM באמצעות פלטפורמה יעילה, ירוקה ופשוטה לתפעול.

טכנולוגיית ה -MediumX מהווה תחליף לשיטות הגידול המסורתיות ומייצרת פתרון בעל יתרונות רבים בעזרת חיבור, בין עולמות הטכנולוגיה, האגרונומיה והקיימות, בזכות העובדה שהיא מאפשרת גידול צמחים בצורה אוטונומית (כמעט ללא התערבות אדם) גם במקומות סגורים, ללא צורך בהשקיה לפרקי זמן ממושכים ובקרה יומיומית על מצב הצמח.

טכנולוגיית צמחי העתיד של Tomgrow. יח"צ,
קוביית הג'ל משמשת מצע לגידול אוטונומי של הצמחים/יח"צ

חסכון משמעותי במים ובתפעול

ה-MediumX נראה כמו קוביות ג'ל עתידניות ושקופות, עשויות מ-99% מים וחומרי הזנה חיוניים לצמח, והן משמשות כמצע גידול במקום אדמה. הקוביות כוללות רשת ננומטרית תלת ממדית, אשר ביכולתה לשמר מים.

בזכות הטכנולוגיה שפיתחה Tomgrow, הצמח נשמר במצב אופטימלי לאורך זמן, והוא יודע לקחת רק את מה שהוא צריך ממצע ה-MediumX, והוא אינו חשוף לנזקים הנובעים מחסר או יתר בהשקיה ודישון.

קוביות הג'ל משמשות מצע לגידול אוטונומי, tomgrow. יח"צ, מערכת וואלה!
מצע גידול ירוק, חכם וחסכוני/מערכת וואלה!, יח"צ

זקוקים להשקיה רק פעם בשנה

טכנולוגיית ה-MediumX חוסכת מהאדם צורך בקביעת מועדי השקיה תכופים לשם שמירה על הצמח. זאת גם הסיבה, שצמחים אותם מגדלים באמצעות MediumX זקוקים להשקיה רק פעם או פעמיים בשנה. מדובר בחסכון משמעותי של 95% בתדירות ההשקיה וחסכון של 75% במים, בהשוואה לצמחים הצומחים באדמה רגילה וזקוקים להשקיה של פעם או פעמיים בשבוע, בהתאם לסוג הצמח ותנאי המחייה שלו.

הרשת, tomgrow. יח"צ, מערכת וואלה!
רשת ננו-מטרית תלת ממדי משמרת את המים/מערכת וואלה!, יח"צ

ניטור מצב הצמח ודיווח בזמן אמת

הטכנולוגיה והפלטפורמה של Tomgrow כוללת חיישן המנטר בזמן אמת, סורק ומעביר מידע לענן באופן קבוע, אודות מצבו של הצמח: תכולת המים והדשנים, האם הצמח סובל מחרקים, מחוסר אור, ואפילו אם ניסו לקטוף אותו.

Tomgrow הוקמה בשנת 2018 על-ידי ד"ר אריאל הלפרין, דוקטור לכלכלה, מייסד קרן ההשקעות המובילה טנא, רן בן אור, כלכלן, שותף בטנא וגדעון ברקין, אדריכל נוף בעלי חברת "תמר אדריכלות נוף".

הטכנולוגיה שתהפוך את הצמחייה לאוטונומית

tomgrow מציעים טכנולוגיה לגידול אוטונומי של צמחים/יח"צ

רותם ברקין, מנכ"ל Tomgrow: "בשלב הראשון, הטכנולוגיה שלנו תהפוך את הצמחייה לאוטונומית, כאשר היא תפחית בצורה משמעותית את המשאבים בכוח אדם ומים. בימים אלו אנחנו עדים להתפתחות נוספת של הטכנולוגיה, אשר תגיע לשיאה בעוד כשנתיים, כאשר היא תאפשר לצמחים לצמוח במקומות מקורים, ללא טיפול בני אדם".

עוד הוסיף ברקין כי: "בשלבים הבאים, הטכנולוגיה של Tomgrow, תאפשר פריצת דרך בתחום החקלאות כולו ואף תסייע בהתמודדות עם השפעות סביבתיות כבדות בתעשיית החקלאות בארץ ובעולם. משבר האקלים מלווה ועד ילווה אותנו שנים רבות ואנו נדרשים למצוא פתרונות חדשים לשמור על כדור הארץ".

רותם ברקין, מנכ"ל tomgrow, מציג את הטכנולוגיה החדשנית לגידול צמחי העתיד. יח"צ, מערכת וואלה!
רותם ברקין, מנכ"ל tomgrow, מציג את הטכנולוגיה החדשנית לגידול צמחי העתיד/מערכת וואלה!, יח"צ

המחיר: מ-960 שקל לעציץ

על הפיתוח שקדה מחלקת המחקר והפיתוח של החברה במשך שלוש השנים האחרונות, כאשר פרופסור רועי אמיר וד"ר עמית סיט מאוניברסיטת תל אביב תרמו לפיתוח.

בשלב ראשון המוצר ישווק בבתי עסק, משרדי חברות, קניונים, בתי מלון, שדות תעופה ועוד, במחיר החל מ-960 שקל לעציץ, בהתאם לסוג הצמח, הגודל והשירות. בהמשך ישווק המוצר גם לשוק הפרטי עם מגוון רחב יותר של מיכלים, צבעים, עיצובים וגדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully