וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה זכתה במכרז בהיקף של 400 מיליון שקל בפרויקט "הספירלה"

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 13:26

אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, מדווחת על זכייתה במכרז לביצוע המערכות האלקטרומכניות, התקנת מעליות ושירותי אחזקה בפרויקט "הספירלה" של קבוצת עזריאלי בתל אביב. סך התמורה הצפויה לאלקטרה, מסתכמת בכ-400 מיליון שקל לתקופת ביצוע משוערת של 4 שנים

קבוצת אלקטרה בע"מ ממשיכה להגדיל את צבר העבודות עם זכייה במכרז גדול בהיקפו לפרויקט "הספירלה" בתל אביב.

בחודש ינואר האחרון, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, נתנה אור ירוק למגדל הספירלה של עזריאלי בתל אביב, בסמוך לשלושת המגדלים ולקניון עזריאלי. המגדל, שצפוי להיות המגדל הגבוה בישראל, יתנשא לגובה של 350 מטר ויכלול 91 קומות (מתוכן 83 מעל פני הקרקע). המגדל צפוי לשלב מסחר בקומות הבסיס, קומות משרדים עד מחצית המגדל, מעליהן קומות מגורים להשכרה, ובחלקו העליון מלון הכולל כ-250 חדרים.

אלקטרה מערכות תתקין בפרויקט הספירלה, את כלל המערכות האלקטרו-מכאניות, הכוללות מיזוג אויר ואוורור, חשמל, אינסטלציה וכיבוי אש. מורכבותן של המערכות שיותקנו בפרויקט זה הינה בהתאמתן לתנאים הייחודיים הנדרשים במבנים גבוהים במיוחד במספר פרמטרים, ביניהם, בטיחות אש, עמידה בלחצים הידרוסטטיים גבוהים, ושימוש במערכות חסכוניות באנרגיה.

עזריאלי ספירלה. הדמיה: KPF,
הדמיה של "מגדל הספירלה" בתל אביב, עזריאלי/הדמיה: KPF

47 מעליות ו-16מקטעים של מדרגות נעות

אלקטרה מעליות גברה על חברות בינלאומיות במכרז מגדל הספירלה ונבחרה להקים, להפעיל ולשלוט במערך המעליות העצום של המגדל, המהוות את העורק הראשי של פרויקט מאתגר זה.

החברה תתקין בבניין 47 מעליות ו-16 מדרגות נעות שיתחברו לקניון עזריאלי. מרבית המעליות יהיו כפולות (דאבל־דק) חדשניות, כך שבאותה נקודת זמן תעצור המעלית בשתי קומות עוקבות, ותאפשר לדוגמה להיכנס למעלית מקומה 80 וגם לצאת מקומה 81. המעליות, שיגיעו למהירות של 8 מטר לשנייה וקרוב ל-30 קילומטרים בשעה, תהיינה בעלות עיצוב ייחודי, כולל קירות ותקרות זכוכית בחלקן.

כמו כן, הפרויקט החדשני יכלול, לראשונה בישראל, מערכת המיועדת לפינוי אנשים במצבי חירום. המשמעות היא כי להבדיל מבניין רגיל, בו המעליות מושבתות בעת הצורך וכל הדיירים והמבקרים מפונים לגרם המדרגות, במגדל הספירלה תוטמע מערכת חכמה המזהה את רצפת המעלית שבה מתרחש אירוע חירום, בכך, ישרתו מעליות ייעודיות רק את אותה קומה ואלו הסמוכות לה, תוך העברת הוראות פינוי למבקרים בבניין, באמצעות מסכים ייעודיים.

בנוסף, אלקטרה צפויה לעשות שימוש בטכנולוגיית Self-Climbing Elevator, מעלית לטיפוס עצמי, המותקנת בזמן הקמת הבניין. המשמעות של כך היא שבמקום תהליך בניית שלד הנמשך קרוב לשנה, ניתן להתקין מעלית כבר בשלבי הבנייה הראשונים, שתפעל בכלל הקומות בבניין זמן קצר לאחר סיום השלד.

אדם לוחץ על כפתור במעלית. ShutterStock
אלקטרה תתקין 47 מעליות בפרויקט "הספירלה" בתל אביב/ShutterStock

"הזכייה במכרז מורכב זה, ממחישה את היכולות של אלקטרה"

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה בע"מ: "אנו נמצאים בתקופה של צמיחה משמעותית. צמיחה זו מתבטאת בקפיצת המדרגה שנרשמה בצבר העבודות של החברה בשנה האחרונה, והזכייה הנוכחית ממשיכה מגמה חיובית זו".

שויטשר מוסיף כי: "הזכייה במכרז מורכב - הכולל ביצוע של מערכות אלקטרומכניות, התקנת מעליות ואספקת שירותי אחזקה בפרויקט היוקרתי של עזריאלי - ממחישים את יכולתה של אלקטרה לספק מגוון נרחב של שירותים ועבודות עבור הפרויקטים המשמעותיים ביותר במשק הישראלי".

"השבוע גם חתמנו עם שותפינו על הסכם הזיכיון להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, פרויקט שיניב הכנסות כוללות בסך של כ-9 מיליארד שקל, כך שאנו נמצאים כיום בתנופת עשייה יוצאת דופן, שתבוא לידי ביטוי בהמשך מגמת הצמיחה בהיקפי הפעילות שלנו, המאפיינת את ביצועיה העסקיים של אלקטרה לאורך כל השנים", משתף דויטשר.

איתמר דויטשר. לירון אלוני,
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה בע"מ/לירון אלוני

רווח נקי של 227 מיליון שקל בשנת 2021

זכייה זו של קבוצת אלקטרה, מגיעה לאחר שהשבוע דיווחה על ציון דרך משמעותי חשוב עם חתימתה על הסכם הזיכיון בנוגע להקמת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן.

קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות המובילות בישראל, הפועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.

הקבוצה סיימה את שנת 2021 עם צמיחה של כ-16% בהכנסותיה לכ-9 מיליארד שקל ועם גידול של כ-25% ברווח הנקי לכ-227 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully