וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל בעקבות דירוג ה"אקונומיסט": היקף תפקידו של בנק מרכזי אינו זהה במדינות שונות

עינב בן יהודה

17.2.2003 / 15:32

בנק ישראל דורג במקום ה-5 בעולם במספר העובדים יחסית לגודל האוכלוסייה; הבנק: התייחסות להיקף העבודה היתה מורידה השוואתית מספר עובדי הבנק ב-25%-30%



בבנק ישראל מתייחסים היום לידיעות שונות לפיהן הבנק הינו מהמנופחים בעולם במונחי כוח אדם. ה"אקונומיסט" דירג את בנק ישראל במקום החמישי בעולם במספר העובדים יחסית לגודל האוכלוסייה. בהודעה מטעם בנק ישראל נאמר כי היקף תפקידו של בנק מרכזי אינו זהה במדינות שונות, והשוואה בינלאומית נכונה של מספר העובדים צריכה להתייחס לנושא זה. התייחסות לעובדות אלו, כך מאמינים בבנק ישראל, היתה מורידות השוואתית את מספר עובדי הבנק ב-25%-30% לפחות.



בבנק ישראל מספקים דוגמאות שונות להיקף פעילותו של הבנק בהשוואה למדינות אחרות. באנגליה ובמדינות אחרות, הפיקוח על הבנקים נמצא מחוץ לבנק המרכזי ובישראל עובדים בפיקוח על הבנקים (ביחד עם עובדים הנותנים שירותי מיכון ומנהלה) מהווים כ-20%-25% מעובדי הבנק.



עוד נמסר מבנק ישראל כי הבנק מנהל גם את יתרות מטבע החוץ של המדינה, תפקיד שבחלק מהמדינות נמצא אף הוא בידי גופים אחרים ולא בבנק המרכזי. בנוסף, טוענים בבנק, מנהל הבנק את מילוות המדינה, לרבות רישום במילוות וטיפול בפירעונם במועד, פונקציה שלא קיימת בחלק גדול מהבנקים המרכזיים בעולם.



עוד מציינים בבנק ישראל כי יש לקחת בחשבון את גודל המדינה, עקב היתרונות לגודל בהפעלת בנק מרכזי. מרבית המדינות בהן יחס עובדי הבנק המרכזי ל-100 אלף תושבים קטן (לפי פרסום בעיתונות הבינלאומית) הן מדינות בעלות אוכלוסייה גדולה מאוד - הודו, ברזיל, אינדונזיה, יפאן, מקסיקו, פיליפינים, ארגנטינה ועוד.



בבנק ישראל מוסיפים כי הבנק עבר במהלך 15 השנים האחרונות תהליך התייעלות משמעותי, במסגרתו קטן מספר עובדי הבנק בכ-350 איש - ירידה של כ-30%. "ירידה שאין לה אח ורע בשירות הציבורי, והיא חוסכת מידי שנה סכומי כסף גדולים למשלם המסים", נאמר בהודעת בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully