וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל דורש הגדלת ההפרשות מהבנקים בגין חריגת אשראי לחברת הכבלים

ערן גבאי

17.2.2003 / 16:50

הקשחת עמדת בנק ישראל הולידה נתק בין הבנקים לחברות הכבלים; בכיר בכבלים: "כל מה שהבנקים יעבירו אלינו נגלגל לפתחו של הצרכן"

בנק ישראל החליט לאשר לבנקים לחרוג מעבר ל-15% מההון העצמי באשראי הבנקאי לחברת הכבלים הממוזגת, אך דורש שיגדילו ההפרשות, כך נודע ל-TheMarker. את ההוראה העביר הבנק במכתב לחטיבות האשראי בבנקים ביום חמישי האחרון, עליו חתום המפקח על הבנקים היוצא, יצחק טל.

בבנקים קיבלו את החלטת בנק ישראל באכזבה, וכעת בעקבות הקשחת עמדת בנק ישראל קיים נתק בין הבנקים לחברות הכבלים, וצפוי עיכוב ממושך בהסכם המימון לחברת הכבלים הממוזגת.

כל בנק קיבל מבנק ישראל הודעה נפרדת בה ניתן האישור לחריגה ממגבלת לווה בודד, בכפוף לתנאים שונים. נודע כי הבנקים מתנגדים לסעיפים ולתנאים שהושתו עליהם, וגורם בכיר בכבלים טוען כי הדבר מקשה על השגת המיזוג והמימון לחברה הממוזגת. לדברי הבכיר, למעשה כרגע ניצבות בפני הבנקים 2 חלופות - אחת להמשיך את המו"מ מול בנק ישראל, והשנייה - לספוג את דרישות בנק ישראל ולהפיל אותן על חברת הכבלים הממוזגת. "לחברת הכבלים אין אמצעים לשאת בנטל וברור שכל מה שעובר אלינו יגולגל לפתחו של הצרכן", אמר הבכיר. הדיונים בין בנק ישראל והבנקים נמשכים.

בעיית הלווה הבודד מגבילה בעיקר את מתן האשראי על ידי בנק לאומי והבינלאומי לחברת הכבלים הממוזגת. הבנקים קיבלו את המכתב והם מכינים תגובה בהתאם.

מיזוג הכבלים וההסדר המימוני צפוי להסתיים עד סוף חודש מארס. עיכוב במיזוג עשוי להפעיל על הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לחץ נוסף בבואו לאשר מחדש את מיזוג החברות שנה מיום הענקת האישור הראשוני - ב-22 באפריל 2002.

משרד רו"ח ליובושיץ קסירר ושות' מבצע בדיקת נאותות חשבונאי לחברות הכבלים, שאמורה להסתיים עד סוף החודש. חברות הכבלים צפויות לחתום על הסכם המיזוג ביניהן עד ה-28 בפברואר. השלמת המיזוג מתחייבת עד ה-31 במארס 2003, ויש להשלים עד אז את הסדר הנושים בתבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully