וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים גינדי עוזבים את הקנאביס וחוזרים לתחום הנדל"ן

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 12:14

קאנומד שבשליטת האחים גינדי הייתה מהשמות החמים של תחום הקנאביס הרפואי, אבל התמורות שחלו בענף גרמו להם להחליט לחזור למקורות ולתחום שהצמיח אותם: הנדל"ן. החברה תחדל לעסוק בתחום הקנאביס ותתמקד בהתחדשות עירונית

חוזרים למקורות: חברת הקנאביס הציבורית קאנומד, הנמצאת בשליטה עיקרית של האחים כפיר ומנור גינדי (34.34% יחד), הודיעה הבוקר (א') על מזכר עקרונות לא מחייב למיזוג פעילות נדל"ן והתחדשות עירונית תמורת 50% ממניותיה.

בכך חותמת החברה סופית את סיום פעילותה העיקרי בתחום הקנאביס הרפואי, ובמקומו מכניסה את הדבר החם הבא שתופס תאוצה בבורסה - תחום הנדל"ן, שהוא גם כור מחצבתם של האחים גינדי.

פעילות הנדל"ן המתמזגת היא של קבוצת לאונרדו, אשר מסרה עד כה כ-1000 יחידות דיור בביצוע וביזמות עבור עצמם ועבור יזמים שונים, כך על פי החברה, ופועלת כקבלנית בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית.

כחלק מתנאי המיזוג המצוינים בדיווח: הימצאות של לפחות כ-12 מיליון שקל במזומן בקופת קאנומד הציבורית, לצד מיזוג פעילות הנדל"ן של לאונרדו ללא כל חוב מצד האחרונה.

שווי החברה כיום בבורסה עומד על כ-32.7 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה מאי הצלחתה לייצר פעילות משמעותית ולעמוד בתחזיותיה שלה, לצד ירידות חדות בסקטור הקנאביס הישראלי כולו בשל אותה הסיבה.

קאנומד סיימה את שנת 2022 בקול ענות חלושה עם הפסד של כ-12.5 מיליון שקל, לאחר שהצליחה לייצר רק 658 אלף שקל הכנסות.

כפיר ומנור גינדי. אלירן אביטל
האחים כפיר ומנור גינדי. שלום נדל"ן, להתראות קנאביס/אלירן אביטל

כניסת פעילות הקנאביס של האחים גינדי לבורסה המקומית בתחילת 2021 החלה בקול תרועה רמה, עם הצהרות על כיבוש שוק הקנאביס הגרמני באמצעות מתקן גידול קנאביס רפואי תוך מבני (INDOOR) בשטח של 3 דונם באזור הגליל התחתון, וכוונה להקים בצמוד לו מפעל.

אך ייבוא הקנאביס הרפואי לישראל הותיר את רוב היצרניות הישראליות, שאינן מייבאות, מחוץ למשחק, והאחים גינדי נאלצו להודיע על השהיית בניית המתקן. לאחר מכן נודע כי התוצרת שגודלה בחוות החברה במשואה לא התאימה כלל למכירה מסחרית.

הדבר הוביל את קאנומד לעדכן מטה את תחזית הכנסותיה לשנת 2021, מכ-24.3 מיליון שקל לכ-3.4 מיליון שקל, כאשר נזכיר כי בפועל הכניסה בשנת הכספים הקודמת 658 אלף שקל בלבד.

האחים גינדי נכנסו לקאנומד לאחר שיזמי נדל"ן קודמים, כדוגמת צחי נחמיאס ורן בלינקיס, נכשלו. אך גם לאחר קבלת השליטה העיקרית על החברה לא הצליחו לפעול בהצלחה בתחום הקנאביס הרפואי הישראלי המאתגר, בעיקר בשל אופיו הרגולטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully