וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגמת התייקרות: עלייה שנתית ממוצעת של 4% במחירי כלל המוצרים

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 16:45

המועצה לצרכנות מדווחת על עלייה של כארבעה אחוזים בכלל מחירי המזון בהשוואה לשנה שעברהעוד עולה מהבדיקה כי הפערים במחיר בין רשת המזון היקרה לזולה עומדים על 19%

המועצה הישראלית לצרכנות ערכה בדיקה השוואתית של 770 מוצרים הנמכרים ביותר בשוק הישראלי. מבדיקת המועצה עולה כי הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי (דיסקאונט), הרשת היקרה ביותר היא הרשת האורבנית מגה בעיר. הפער ביניהם הוא 19%

לפי המועצה, קיימות תנודות במחירי המוצרים מתחילת השנה, כך שנמצאו ירידות מחירים של 20% וכמו כן נמצאו עליות מחירים של 30%. העליות המוצגת אינן אחידות בכל הרשתות אלא משקפות ממוצע של כלל הרשתות המשדרות, יש רשתות בהן היו עליות ויש רשתות בהן היו ירידות ויש רשתות בהן לא היה כל שינוי.

גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר. ShutterStock
המחירים בסופרמרקט עולים - והחשש הוא שיוסיפו לעלות/ShutterStock

הבורגול בשמים

ומה לגבי המחירים? מסתבר שההתייקרות הגבוהה ביותר בקטגוריה נרשמה בבורגול סוגת 500 גרם. מדבור בעלייה של 19% מהשנה שעברה, 5.3 שקל מול 4.4 שקל, ועלייה של 16% מתחילת השנה: 5.3 שקל לעומת 4.5 שקל. זאת לעומת קטגוריית האורז, שם נרשמה אמנם עלייה חדה ממוצעת של 13% מול מחירו בשנה שעברה מבין כלל המוצרים שנבדקו ועלייה לא משמעותית מתחילת השנה.

בקטגוריית הפסטות נבדקו המוצרים היותר נמכרים של אסם וברילה, נרשמה עלייה ממוצעת של 11% משנה שעברה, ועלייה של 5% מתחילת השנה. התייקרות בולטת נרשמה בפסטה ספגטי (מספר 5 ברילה 500 גרם). המחיר קפץ בממוצע מ 5.9 שקל ל-6.8 שקל השנה.

בקטגוריית משקאות קלים (מים, מים בטעמים, משקאות מוגזים) נרשמה עלייה ממוצעת של 22% מהמחיר משנה שעברה. העלייה הגבוהה נמצאה בפאנטה תפוז 1.5 ליטר. מחירו עלה מ- 6 שקל ל- 9 שקל.

המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות 80% מסך המוצרים. כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו .

המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי. הנתונים הופקו מאתר פרייסז ב15.5.2022. ליווי סטטיסטי ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון. נבדקו נתונים של 56 רשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז.(נתוני רשתות בי וסופר פארם לא נכללו).

מהמועצה לצרכנות נמסר: "סל המוצרים נותן לצרכנים כלי לבדיקה השוואתית לא רק כשמדובר במוצר מסוים אלה של מגמות שינוי מחיר במוצרים ויצרנים. השוואת מחיר לפני קניה, פיצול קניה בין רשתות, מעקב אחרי מבצעים ובחירה במוצרים חלופיים תוזיל את הסל, ותסייע במלחמה ביוקר המחייה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully