וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חזק לבנק הפועלים, הרווח הנקי עומד על 1.65 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 9:09

בנק הפועלים מציג גידול של 22.2% ברווחה נקי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכן צמיחה ברוב הפרמטרים המרכזיים של הדוח. "פועלים אקוויטי" זרוע ההשקעות של הבנק, הניבה רווחים של 81 מיליון שקל

חיוכים נרשמו היום בבנק הפועלים, עת הציג הבנק את הדוח הרבעוני הראשון של 2022. הבנק מסכם את הרבעון הראשון עם תוצאות חזקות ברבעון - רווח נקי של 1.65 מיליארד שקל.

עוד עולה מהדוח כי התשואה להון על הרווח הנקי עמדה על 15.6% וכן כי בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של הבנק גדל תיק האשראי ברבעון בשיעור של 3.3%, תוך שמירה על מדדי איכות האשראי

הרווח הנקי, בסך 1.654 מיליארד שקל, מהווה גידול של כ-22.2% בהשוואה ל-1,354 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2021.

סך ההכנסות עמדו ברבעון הראשון על 3,848 מיליון שקל בהשוואה ל-3,581 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 7.5% על רקע הצמיחה בפעילות הליבה של הבנק והשפעת השינויים בשער המדד.

בנק הפועלים. Creative Commons
בנק הפועלים. פתיחה חזקה ל-2022. ישקול חלוקת דיבידנד/Creative Commons

גם פעילות ההשקעות הניבה רווח

פעילות ההשקעות הצומחת של 'פועלים אקוויטי' (זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק) הניבה רווח בסך 81 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. תיק ההשקעות הסתכם בסוף הרבעון הראשון ב-3.8 מיליארד שקל, מזה השקעות בסך של כ-2.9 מיליארד שקל (לעומת 2.7 מיליארד שקל בסוף שנת 2021), לצד התחייבויות להשקעה בסך של כ-0.9 מיליארד שקל.

סך האשראי לציבור, נטו, הסתכם בסוף הרבעון הראשון ב-364.3 מיליארד שקל, בהשוואה ל-352.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2021 - גידול של 3.3% במהלך הרבעון. הצמיחה בתיק האשראי ברבעון מתבטאת בגידול במרבית מגזרי הפעילות: על רקע הימשכות הביקושים הגבוהים בשוק הדיור, ברבעון הראשון הבנק הגדיל את האשראי לדיור ללקוחותיו בהיקף של כ-4.6 מיליארד שקל המהווה גידול של 4.1% במהלך הרבעון.

עוד נודע כי האשראי המסחרי צמח ברבעון ב-3.7%, האשראי העסקי צמח ב-2.7% והאשראי לעסקים קטנים צמח במהלך הרבעון ב-1.4%.

התוצאות גורמות לבנק לשקול חידוש חלוקת הדיבידנד על פי ביצועי הבנק ברבעון השני של 2022.

דב קוטלר. גדי דגון,
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים/גדי דגון

חזון הבנק: מחויבות לצמיחה

התכנית האסטרטגית של הבנק, שאומצה בסוף שנת 2021, שואפת למימוש חזון הבנק.
ביצועי הבנק במהלך השנה מבטאים, על פי הודעתו, יישום עקבי ובלתי מתפשר של האסטרטגיה, ועיקריה הם:

• צמיחה בפעילות הבנקאית - הבנק פועל לצמיחה בהיקף פעילותו עם לקוחות הבנקאות הקמעונאית, המסחרית והעסקית, תוך שיפור מתמיד בהצעת הערך ללקוח, והשמת שירותים מבוססים קדמה טכנולוגית.

• פיתוח הבנקאות החדשה - הבנק מקדם פיתוח של ערוצי הפצה חדשים עבור השירותים והמוצרים הבנקאים, בדגש על ערוצי הפצה דיגיטליים חדשים הנשענים על יכולות ניתוח דאטה מתקדמות והצטיינות בחוויית המשתמש.

• בניית תשתית ארגונית תומכת צמיחה - על-מנת לממש את התוכנית העסקית לצמיחה בפעילות הקיימת ופיתוח בנקאות "חדשה", הבנק יבצע קפיצת מדרגה ביכולות הארגוניות והטכנולוגיות במספר מובנים.

עוד נמסר כי הבנק פועל להנעת תהליכים שיעודדו תרבות ארגונית ממוקדת לקוח, תומכת צמיחה ומאפשרת שיפור ה-delivery וה-Time to market. לטובת זאת, הוקמה בין היתר בחודשים האחרונים החטיבה לשירותים בנקאיים אשר תוביל את נושא המצוינות התפעולית ותתמקד בתהליכי השירות, התפעול ושיפור התהליכים מקצה לקצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully