וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים של כ-2% בהובלת מניות הטכנולוגיה והביטוח; הבונדסבנק הזהיר ממיתון בגרמניה

דפנה מאור

17.2.2003 / 20:03

כלכלת גרמניה רשמה נסיגה ברבעון הרביעי, לפי הערכות הבנק המרכזי; אריקסון ואלקטל זינקו ב-6.3%



עליות שערים חזקות נרשמו היום בבורסות אירופה, בהובלת מניות הטכנולוגיה והביטוח. המגמה החיובית נרשמה בעקבות ציפיות כי המערכה המלחמתית בעיראק תידחה או תבוטל בשל התנגדות חברות נאט"ו אחדות למדיניות האמריקאית. בלונדון עלה מדד FTSE ב-2.2%; פאריס סיימה בעלייה של 1.9%; פרנקפורט מטפסת ב-1.5%.



ארה"ב, על פי הערכות הרווחות בשוק, תדחה לעת עתה את המתקפה המתוכננת בעיראק לאחר שביום שישי אמר האנס בליקס כי עיראק הגבירה מעט את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם, ובירך על החלטת סדאם חוסיין לפרסם צו נשיאותי האוסר שימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו, לא מצאו פקחיו כל עדות לקיומו של נשק להשמדה המונית, להוציא מספר ראשי נפץ ריקים שהושמדו. עם זאת אמר בליקס, כי עיראק טרם מסרה הסבר הולם להיעלמותם של אלפי טונות של כימיקלים מסוכנים וחומרים ביולוגיים, לרבות גז עצבים VX וחיידקי אנתרקס.



בחזית המקרו: הבונדסבנק הזהיר כי כלכלת גרמניה עלולה להיקלע למיתון. לפי הערכות הבנק המרכזי של גרמניה, המשק הגדול ביותר באירופה סבל ברבעון הרביעי מירידה בתוצר המקומי הגולמי. הכרזתו לא השפיעה לרעה על המסחר.



מניות הטכנולוגיה היו בחזית המגמה החיובית. מניית אלקטל רשמה עלייה של 6.3%; אריקסון עלתה בשיעור דומה. יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון עלתה ב-7.4%.



מניית רויטרס עברה בסיום לעלייה של 2.2%. ספקית שירותי המידע הפיננסי רשמה ירידות הבוקר על רקע הערכות כי תחשוף מחר את ההפסד השנתי הראשון שלה מאז 1984. לפי הערכות תרשום החברה הפסד נקי של 544 מיליון דולר ב-2002. ההפסד הצפוי יהיה הראשון מאז הונפקה החברה הבריטית ב-1984.



מניות חברות הביטוח עולות על רקע ההפוגה במתיחות בין ארה"ב לעיראק. AXA עלתה ב-3.2%; אליאנץ עלתה ב-3.5%; מינכן רה עלתה ב-2.1%.

גרהארד שמידט, המייסד והיו"ר לשעבר של מובילקום, הגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. שמידט, המחזיק ב-42% ממניות החברה, מסר כי עקב הירידה החדה בערך מניות מובילקום הוא נאלץ לבקש את הגנת בית המשפט מפני נושיו. מניות החברה עלו ב-12.3%.



פסיון, יצרנית מחשבי כף היד, עלתה ב-4.6% לאחר שסמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, הודיעה כי תרכוש 5% ממניות יצרנית התוכנות סימביאן הבריטית תמורת 27 מיליון דולר. פסיון היא מחזיקת המניות המרכזית בסימביאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully