וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע העליה בייצוא למצרים: רבעון מצוין ל- NewMed Energy

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 10:15

NewMed Energy רושמת רווח נקי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022, הודיעה על חלוקת רווחים בסך של 50 מיליון דולר

על רקע העליה בייצוא למצרים: NewMed Energy רושמת רווח נקי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. לאור התוצאות העסקיות המצוינות, הודיעה NewMed Energy, על חלוקת רווחים בסך של 50 מיליון דולר.

מהדוח עולה כי הכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט ברבעון הראשון הסתכמו בכ-247 מיליון דולר, לעומת הכנסות ברבעון הראשון של 2021, שהסתכמו בכ-216 מיליון דולר. ההכנסות בניכוי תמלוגים, רשמו עליה של כ-15%, והסתכמו לסך של כ-211 מיליון דולר, לעומת כ-184 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח בנטרול הוצאות המיסים לתקופה הסתכם בכ-116 מיליון דולר לעומת כ-115 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (הכוללת את פעילות תמר), וזאת לאור הגידול המשמעותי בהכנסות מלוויתן, ובשל הירידה בהוצאות המימון, נטו, ועל אף מכירת זכויותיה של השותפות במאגר תמר בחודש דצמבר.

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-84 מיליון דולר, לעומת סך של כ-115 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הראשון כולל הוצאות מיסים עקב כניסתן לתוקף של תקנות המס החלות על שותפויות נפט וגז בסך 31 מיליון דולר וכן מחיקה חשבונאית של קידוח אופק בסך 11 מיליון דולר.

ההפקה ממאגר לוויתן הסתכמה ברבעון זה בכ-2.7 BCM. גידול נרשם בייצוא למצרים שהסתכם ברבעון זה בכ-1.1 BCM, לעומת 0.8 BCM ברבעון המקביל אשתקד.

השותפות מציינת בדוחותיה הכספיים כי יחד עם יתר השותפות במאגר אפרודיטה בקפריסין, קיבלו החלטה על התקשרות עם אסדה לשם ביצוע קידוח פיתוח הפקה ראשון במאגר. מדובר בצעד משמעותי לקראת פיתוח אפשרי של אפרודיטה - תגלית הגז הטבעי הראשונה בקפריסין.

יוסי אבו ועמיתו המצרי בועידת הארגיה בתל אביב. NewMed Energy,
יוסי אבו ועמיתו המצרי, ד"ר עלא ערפה, יו"ר MEDITIRRANEAN ENERGY PERTNERS, בועידת האנרגיה בתל אביב, בשבוע שעבר/NewMed Energy

יצוין כי נוכח העימות הצבאי בין רוסיה לאוקראינה מדינות אירופאיות רבות מבקשות לגוון את מקורות הגז הטבעי שלהן, במטרה להפחית את התלות בגז הטבעי הרוסי, המהווה כיום כ-40% מסך צריכת הגז האירופאית. דבר זה עלול להוביל לביקוש משמעותי נוסף לגז טבעי מאזורים בעלי אפשרות התחברות לצנרת הולכת הגז הטבעי לאירופה וכן לעלייה בביקושים לגז טבעי.

ברבעון הראשון של שנת 2022 שילמה NewMed Energy סכום עתק של תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 630 מיליון שקל, הכוללים בין היתר רווח הון בגין מכירת חלקה במאגר תמר.

NewMed Energy הודיעה על אימוץ תכנית לרכישת אגרות החוב שהונפקו על ידי "לוויתן בונד", לפיה השותפות תוכל לבצע רכישות של אגרות החוב בסכום מצטבר של עד 100 מיליון דולר. תוכנית הרכישה תיכנס לתוקף ביום 24.5.2022 למשך שנתיים.

כמו כן, השותפות הודיעה על החלטת הדירקטוריון לאשר חלוקת רווחים בהיקף של 50 מיליון דולר, בהתאם לקריטריונים המקובלים. יצויין כי במהלך הרבעון חילקה השותפות רווחים (דמי איזון) למחזיקים בסך של 86 מיליון דולר.

דלק קידוחים משנה את שמה 2 המנכ"ל יוסי אבו על רקע המצגת. שלומי יוסף,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy/שלומי יוסף

"הסחורה החמה ביותר בשוק האנרגיה"

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "הגז הטבעי הוא הסחורה החמה ביותר בשוק האנרגיה העולמי והוא ימשיך להיות כזה בעתיד הנראה לעין. הביקוש לכל מולקולה רק הולך וגובר - בשוק המקומי, האזורי והעולמי.

אנחנו מגבשים בימים אלה את המתווה שבמסגרתו נגדיל באופן משמעותי את כמות ההפקה השנתית מלוויתן וכן פועלים כדי למקסם את הערך בנכסי הליבה הקיימים כדי לספק מענה לדרישות הגוברות בשווקי הייצוא ובשוק המקומי, ומתקדמים בפיתוח אפיקי פעילות נוספים להשאת ערך נוסף למשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully