וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודחים לחיסכון: המדינה תתחיל לשלם הוצאות קופה קטנה באשראי

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 10:31

חיסכון של 36 מיליון שקל למשלם המיסים ובשורה לעסקים: משרד האוצר מעביר את הקופה הקטנה של משרדי הממשלה לתשלום בכרטיסי אשראי. העסקים הקטנים לא ידרשו להמתין לתשלום שוטף +45. והחיסכון לקופת המדינה נאמד ב-36 מיליון שקל

בשבוע שעבר פרסם החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, מכרז לשימוש באמצעים תשלום מתקדמים הכוללים כרטיסי אשראי וכן באמצעות אמצעי תשלום חדשניים לרבות בטכנולוגיית פינטק. מטרת המכרז היא לפשט את תהליכי הרכש והתשלומים של משרדי הממשלה השונים במה שקרוי "קופה קטנה", כלומר רכישות קטנות שלא מצריכות התקשרות באמצעות מכרז.

המכרז הוא מכרז מרכזי שאמור לתת מענה הן למשרדי הממשלה בתשלומי הקופות הקטנות והן ליחידות קצה כדוגמת: שוטרים, חיילים, מנהלי בתי ספר, נתמכים של משרד הרווחה ועוד.
בהמשך ייבחן השימוש בתשלומי רכש גם בהיקפים גבוהים יותר.

גורמים באוצר איתם שוחחנו ידעו לספר כי הבשורה החדשה במכרז היא מעבר מהמצב הנהוג כיום במשרדי הממשלה, לפיו על כל הוצאה קטנה ופשוטה צריך לקבל אישור מראש, הליך שהיה מייקר את ההוצאות של משרדי הממשלה בשל התמשכות התהליכים, למעבר לתשלום באמצעות כרטיסי אשראי או פתרונות פינטק.

גם העסקים והספקים יכולים להיות מרוצים שכן במקום להמתין לתשלום שוטף +45 הם צפויים לקבל תשלום מידי.

יש לציין כי היקף הרכישות הקטנות שעושים משרדי הממשלה נאמד בכ-780 מיליון שקל, על פני כ-42 אלף הזמנות שעושים משרדי הממשלה.

באוצר ידעו לספר לוואלה כי המהלך צפוי לחסוך לקופת המדינה כ- 36 מיליון שקל. הסיבה לכך היא הפער ממחיר השוק שהממשלה משלמת בגין הבירוקרטיה.

רופא עם מקדחה. ShutterStock
לא תאמינו, אבל עיקר החיסכון בשיטת התשלום החדשה יהיה על מקדחות/ShutterStock

מקדחות ב-481 מיליון שקל

באוצר הכינו קטלוג של מספר מוצרים שאותם רוכשים במשרדי הממשלה והעלות עליהם גבוהה יותר בשל הבירוקרטיה של הליכי הרכש, כך למשל בעוד שעל צנצנת קפה רובנו נשלם כ-23 שקלים, במשרדי הממשלה הם יעלו כ-26 שקל כמעט 10% יותר. זה אולי נראה קטן אך מאחר שהמדינה רוכשת קפה כמעט ב-12 מיליון שקל, היא תחסוך מיליון שקלים.

דוגמא נוספת למוצר שאותו רוכשת הממשלה בכמות גבוהה הוא קלסרים, בעלות של 12 שקל ליחידה במקום עשרה שקלים, פער של כ-22% מהמחיר בשוק. היקף הרכש של קלסרים מסתכם בכ-68 מיליון שקל ולפי האוצר המעבר לצורת התשלום החדשה תחסוך כ-12 מיליון שקל לקופת המדינה.

אולי לא תאמינו, אבל המוצר שעליו המדינה משלמת 193% יותר ממחיר השוק הוא מקדחה. בעוד שמחיר השוק נע סביב 700 שקל, המדינה משלמת על כל מקדחה כ-2,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully