וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק מול היורו על רקע הערכות לדחיית המערכה בעיראק; נסוג מול הין ל-120.18 ין

דפנה מאור

17.2.2003 / 21:00

הפילוג במועצת הביטחון בנושא המתקפה בעיראק צפוי להניב מסחר תנודתי בימים הקרובים



הדולר התחזק מול היורו על רקע הערכה כי הדו"ח שהגיש ביום שישי ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, יוביל לדחייה של המתקפה האמריקאית בעיראק. הדולר רושם שער של 1.0736 דולר ליורו, לעומת 1.08 דולר ביום שישי, לאחר שרשם היום שער גבוה יותר, של 1.0689 דולר ליורו. מול הין נסוג המטבע האמריקאי לשער של 120.18 ין לעומת 120.47 ין לדולר ביום שישי. חוסר הוודאות המתמשך בנוגע למתקפה אמריקאית צפוי להתבטא בתנודתיות רבה בשוקי המט"ח בשבועות הקרובים.



בדיון במועצת הביטחון אמר האנס בליקס כי עיראק הגבירה מעט את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם, ובירך על החלטת סדאם חוסיין לפרסם צו נשיאותי האוסר שימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו, לא מצאו פקחיו כל עדות לקיומו של נשק להשמדה המונית, להוציא מספר ראשי נפץ ריקים שהושמדו.



עם זאת, אמר בליקס כי עיראק טרם מסרה הסבר הולם להיעלמותם של אלפי טונות של כימיקלים מסוכנים וחומרים ביולוגיים, לרבות גז עצבים VX וחיידקי אנתרקס. בליקס אמר כי משימת הפקחים אינה לאתר נשק זה, אלא עיראק היא שצריכה לספק את התשובות ולסייע לפקחים בעבודתם. אי הוודאות הנובעת מהמחלוקת במועצת הביטחון של האו"ם, הנחלקת בין עמדת ארה"ב ובריטניה, התומכות במתקפה, לצרפת וגרמניה, המתנגדות לה - גורמת לאי מנוחה בשוקי ההון וכן בשוקי הסחורות והמט"ח.



אתמול אמרה קונדליסה רייס, היועצת לביטחון לאומי, כי לעיראק יש ארכה של מספר שבועות, לא חודשים, לפרק עצמה מנשק להשמדה המונית. רייס הדגישה כי ארה"ב ממשיכה בתכנון המתקפה על עיראק גם בלעדי התמיכה של האו"ם.



למרות העלייה בשער הדולר, ספקולנטים בשוקי המט"ח מעריכים כי המטבע האמריקאי ימשיך דווקא במגמת ההיחלשות ביחס למטבעות המובילים בשבועות הקרובים. ההערכה הרווחת היא כי ארה"ב לא תסיג כוחותיה מהמפרץ וכי בכוונתה להלום בעיראק בין אם תקבל לכך אור ירוק מהאו"ם ובין אם לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully