וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק צפוי להשעות החלטות בנוגע לתפוקת הנפט עד שיתברר המצב בעיראק

דפנה מאור

17.2.2003 / 21:05

מחיר החוזים לאפריל על נפט מסוג נפט נסוג ב-1.7% ל-31.95 דולר לחבית



אופ"ק צפוי להשעות את החלטתו לגבי תפוקת הנפט באופן זמני, עד שתמונת המצב בעיראק תתבהר יותר, אמר מקור בקרטל היום, לפי דיווח של רויטרס. מחיר הנפט הגולמי נפל היום ב-1.7% בעקבות הערכות כי המערכה בעיראק לא תיפתח בקרוב.



מחיר החוזים לאפריל על חבית נפט גולמי מסוג ברנט ירד ל-31.95 דולר, מ-32.50 דולר ביום שישי. לירידה הנוכחית במחירי הנפט הובילה ההערכה כי ארה"ב תיכנע ללחץ הבינלאומי ותאפשר לפקחי הנשק של האו"ם להשלים את משימתם. בסוף השבוע האחרון התקיימו ברחבי העולם הפגנות ענק נגד המלחמה בעיראק.



נציגי ארגון המדינות המייצאות נפט מתוכננים להתכנס לפגישה ב-11 במארס, כדי לקבוע את מכסת הנפט לחצי השנה הקרובה. הארגון העלה את המכסה באופן לא מתוכנן השנה כבר פעמיים, כדי לפצות על מחסור בנפט בעקבות שביתה בוונצואלה.



אופ"ק, המייצר שני שליש מתצרוכת הנפט בעולם, נוהג לשנות את תפוקת השאיבה שלו תדירות כדי לשלוט על מחירי הנפט. בעקבות המחסור בייצוא מוונצואלה החליט הארגון על הגדלת התפוקה כדי לפצות על המחסור, אשר הקפיץ את מחירי הנפט בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים, במקביל להחמרת המתיחות בעיראק.



נציגי אופ"ק, בעיקר מהמדינות המקורבות לארה"ב, חזרו ואמרו כי אם ייווצר מחסור כתוצאה ממלחמה בעיראק, הארגון יגדיל את תפוקתו כדי לפצות על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully