וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שוק השיחות הבינ"ל לתחרות עשויה להידחות לאוגוסט 2004

ערן גבאי

17.2.2003 / 14:49

כך נודע ל-TheMarker; הטיעון - עיכוב מיזוג הכבלים דוחה את התחרות הגדולה בין התשתיות של בזק והכבלים; המלצת ועדת קרול היא לפתוח את השוק בינואר 2004 * בנק ישראל דורש הגדלת ההפרשות מהבנקים בגין חריגת אשראי לחברת הכבלים הממוזגת



משרד התקשורת עשוי שלא לאמץ את המלצת ועדת קרול לפתיחת שוק התקשורת הבינלאומית לתחרות בינואר 2004 ולדחות את פתיחת השוק למתחרים חדשים לאוגוסט 2004, כך נודע ל-TheMarker.



בכיר בשוק, המעורב מקרוב בשיקולי משרד התקשורת לפתיחת שוק התקשורת לתחרות, מגלה כי במשרד התקשורת מבינים כיום שהעיכוב במיזוג חברות הכבלים לא מאפשר לשמר את לוחות הזמנים לפתיחת השוק שהוצעו בוועדת קרול לפני יותר מחצי שנה.



חברת הכבלים הממוזגת אמורה היתה לפעול כבר מראשית השנה. כוונת הגופים הרגולטורים היתה שהחברה הממוזגת תחל בגיבוש קבוצת תקשורת גדולה שתעמוד מול קבוצת בזק . מאחר שמיזוג הכבלים תקוע, מטבע הדברים גם לא התקדמו מיזוגים בתחום וכן לא הוחל באספקת שירותי הטלפוניה, בהם מחויבת חברת הכבלים הממוזגת מתוקף הוראות הממונה על ההגבלים העסקיים.



באוגוסט 2002 הגישה ועדת קרול את המלצותיה לפתיחת התחרות בשוק התקשורת הישראלי, והגישה אותן לשר ריבלין. ועדת קרול בעצמה התייחסה בסיכומיה למיזוג הכבלים וטענה כי המיזוג והצטרפות חברת הכבלים המאוחדת לשוק התקשורת הנייחת כשחקן מרכזי בפריסה כלל ארצית יוצרים הזדמנות לפתיחת השוק לתחרות.



בעניין בלעדיות חברות התקשורת הבינלאומיות, הסכימה הוועדה להאריך את פרק הזמן עד פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות בשנה נוספת והמליצה, כאמור, לפתוח את השוק ב-1 בינואר 2004.



נזכיר כי משרד התקשורת התכוון להעניק רשיונות חדשים למפעילים שירצו להיכנס ולפעול בשוק השיחות הבינלאומיות עד לתום הרבעון השלישי של שנת 2003.



מאחר שכעת מתעכבת התחרות הגדולה בין התשתיות של בזק והכבלים עולות תהיות במשרד התקשורת באשר לדחיפות שבפתיחת שוק התקשורת הבינלאומית לתחרות ולמיזוגים בתחום כל עוד בסיס התחרות מעורער.



לאחרונה דיווחנו על מגעים גוברים בין החברות ברק ונטוויז'ן למיזוגן, כצעד ראשון לפני ניסיון לחבור לקבוצת הכבלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully