וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד העלה את הריבית ב-0.4%, ל-0.75%

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 16:32

בנק ישראל הפתיע כשהודיע כי הריבית במשק תעלה בשיעור של 0.4% ותעמוד מעתה על 0.75%, זאת למרות שבמערכת הפיננסית הדעה הרווחת הייתה שהנגיד יסתפק בהעלאה של 0.25% בלבד

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, החליט לעדכן את הריבית במשק בשיעור של 0.4% ולהעמידה על 0.75%. זהו עדכון הרבית השני הרצוף שמבצע בנק ישראל, לאחר עדכון בגובה 0.25% בחודש אפריל.

אמנם גם עדכון זה, למרות שהוא גבוה לעומת הציפיות והעדכון הקודם, הוא עדיין נמוך יחסית, בעיקר בהשוואה למדינות רבות ובראשן ארה"ב ובריטניה, אבל יש להביא בחשבון כי האינפלציה בישראל (4% בשנה האחרונה) הגם שהיא מחוץ לגבול העליון של היעד שקבע בנק ישראל, היא נמוכה, באופן יחסי, לעומת רוב מדינות ה-OECD.

טקס מינויו של אמיר ירון לנגיד בנק ישראל הנכנס, בהשתתפות : ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בית הנשיא, ירושלים. 24 בדצמבר 2018. רויטרס
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. ממשיך להעלות את הריבית כפי שאמר, אך בקצב מתון יחסית/רויטרס

אפשר שההעלאה הגבוהה יחסית נובעת גם מרצון של הנגיד לצנן את שוק הדיור, שהתייקר בחדות ושנוטה להיות מושפע ביתר שאת מכל עדכון של הריבית.

יחד עם זאת בהודעת בנק ישראל לא הייתה התייחסות לנושא הדיור כמשפיע על שיקולי הוועדה המוניטרית (אלא רק איזכור של עליית המחירים בשנה האחרונה ב-16.3%), זו בהודעתה מצאה לנכון לציין את העובדה כי האינפלציה אמנם נמצאת מעל לתחום היעד, אך הפעילות במשק הישראלי היא גבוהה יחסית ועל כן מאפשרת את המשך המדיניות של העלאת ריבית כמתוכנן.

בין הגורמים הנוספים שהביאה הוועדה בחשבון, היו גם חשש להאטה עולמית נוכח מלחמת רוסיה-אוקראינה והאטת הייצור בסין.

על פי התאחדות יועצי המשכנתאות, כל עלייה של 0.25% בריבית הפריים מעלה את ההחזר החודשי של בעלי משכנתאות קיימות בכ-50 שקלים בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully