וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשקיע בסטארט אפ בשלבים הראשוניים: המודל החדש של חברת ההשקעות

בשיתוף Peak

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 17:09

המודל החדש של Peak יאפשר לישראלים להשקיע בחברות סטארט אפ החל מהון ראשוני מינימלי של 10,000 דולר לצד קרנות הון סיכון המתמחות בהייטק. המודל גם יאפשר לממש את ההשקעות בין סבבי הגיוס של החברות ובכך לקצר את הדרך בין ההשקעה ליציאה ממנה

הירידות החדות שמתחוללות בימים אלו בשוקי המניות בארה"ב מדגישות מחדש את חשיבותו של הגיוון בתיקי ההשקעות. גיוון מתייחס הן לפיזור של התיק על פני סוגים שונים של נכסים (מניות, אג"ח, נדל"ן, מטבעות), הן לפיזור סקטוריאלי (השקעה בענפים שונים), והן לפיזור גיאוגרפי. כך לדוגמא, בשעה ששוק המניות האמריקאי איבד מתחילת השנה כ-20% משוויו, שוק המניות הבריטי דווקא נותר על מקומו ואף עלה במקצת. מי שבתיקו מניות של חברות אנרגיה גדולות, נהנה מעליה ממוצעת של כ-40% שרשמו מניות האנרגיה מתחילת השנה. הגיוון מאפשר למשקיע לפצות בעזרת הנכסים המרוויחים על הנכסים המפסידים.

מודל ההשקעה של Peak. זיו טולדנו,
Peak משתפת פעולה עם הקרנות המובילות בישראל/זיו טולדנו

אחד מסוגי הנכסים שמשקיעים ישראליים התקשו להשקיע בהם עד כה הן מניות של חברות סטארט אפ מקומיות. כלכלת ישראל מוטה מאוד לתעשיית ההייטק, אבל רוב החברות הן פרטיות ואינן נסחרות בבורסה. המשקיעים העיקריים בחברות אלו הן קרנות הון סיכון שמתמחות בהייטק. למשקיעים פרטיים הזירה הזו למעשה חסומה.

אבל כעת מתחולל שינוי. מודל ההשקעה החדש שמקדמת חברת ההשקעות הישראלית Peak יאפשר לציבור הישראלי להצטרף להשקעות בחברות סטארט אפ מקומיות, לצד קרנות ההון סיכון המובילות. בכך יוכלו המשקיעים ליהנות מהידע המקצועי, מניסיונם של מנהלי הקרנות, ומיכולתם לזהות חברות סטארט-אפ מבטיחות. ההשקעה אפשרית מסכום מינימלי של 10,000 דולר.

Peak משתפת פעולה עם הקרנות המובילות בישראל. קרנות אלו מבצעות בדיקות נאותות מקיפות לפני כל השקעה ובוחנות אותן באופן יסודי. המודל הייחודי של Peak מאפשר למשקיעים שאינם מוגדרים כ"משקיעים כשירים" (משקיעים בהיקף כספי גבוה על פי הגדרת החוק ועומדים בקריטריונים של רשות ני"ע) ליהנות מהניסיון הרב של קרנות ההון סיכון וממגוון הכלים שלהן לניתוח מידע. כך מקבלים המשקיעים רשת ביטחון מקצועית.

מודל ההשקעה של Peak. זיו טולדנו,
השקעה באמצעות Peak מאפשרת לקצר משמעותית את הזמן בין ההשקעה למימושה/זיו טולדנו

השקעה באמצעות Peak מאפשרת לקצר משמעותית את הזמן בין ההשקעה למימושה. המשקיע אינו צריך לחכות למכירה או הנפקה של הסטארט-אפ - מהלך הידוע בשם "אקזיט" ומתרחש אם בכלל, תוך 7-10 שנים ממועד ההשקעה הראשון בחברה, שכן מרבית חברות הסטראט-אפ כלל אינן מגיעות לשלב ההנפקה המיוחל. המודל של Peak מאפשר השקעה לטווחים קצרים יותר. הוא מאפשר למשקיעים לממש את השקעתם בכל פעם שהחברה מבצעת סבב גיוס חדש. Peak, בשיתוף פעולה עם הקרנות והחברות תוכל למכור את מניות החברה בה השקיעה בכל סבב גיוס. בדרך כלל חולפים כ-24 חודשים בממוצע בין סבב לסבב.

השקעה בחברות סטארט אפ מבטיחות יכולה לספק למשקיעים בישראל מכשיר השקעה בעל פוטנציאל תשואה גבוה. במקביל היא מאפשרת לגוון את תיק ההשקעות לצד השקעות נפוצות כמו נדל"ן, מניות ואג"ח. ההשקעה דרך קרן של Peak מתבצעת על ידי פיזור של לפחות 6 חברות סטארט-אפ, לצד קרנות ההון סיכון המובילות באותם תנאים.

Peak יוצאת לדרך תוך שיתוף פעולה עם הקרנות הבאות: F2, The Junction, Fusion LA ו-Disruptive וכן נמצאת בקשר עם קרנות נוספות רבות.

Peak עצמה מבצעת מהלכים כדי למזער את הסיכונים המוכרים בשוק ההון. ל- Peak צוות מנוסה בעל ידע רב. בראש הצוות עומדים אביעד שורק, מייסד ומנכ"ל החברה ויזהר שי, יו"ר הדירקטוריון.

שורק הוא יזם, מייסד שותף בחברת The Founders המתמחה בשירותים פיננסיים לסטארט-אפים.
"הישגיו של ההיי-טק הישראלי והכסף הגדול שבא עימו ידועים וברורים לציבור הרחב. למרות זאת הציבור אינו זוכה להזדמנויות השקעה בתחום. אנחנו נרגשים להביא בשורה פיננסית אמיתית. המודל שפיתחנו ב- Peak מאפשר לראשונה שילוב כוחות של סטארט-אפים, קרנות ההון סיכון ומשקיעים מהציבור באמצעות Peak. יש כאן אלטרנטיבה חדשה שפותחת לציבור דלת לעולם ההון סיכון. וזאת באמצעות רף כניסה נגיש ונזילות שאינה קיימת היום בשום מקום אחר. ההזדמנות הזו נוצרת תודות למודל היציאה בין הסבבים ופיזור ההשקעה, שמאפשר גם את פיזור הסיכון והפחתתו".

מודל ההשקעה של Peak. זיו טולדנו,
המודל של Peak מאפשר השקעה לטווחים קצרים יותר/זיו טולדנו

יזהר שי הוא יזם היי-טק, משקיע הון סיכון ולשעבר שר המדע והטכנולוגיה מטעם מפלגת חוסן לישראל. "שמחתי להצטרף ל-Peak מתוך הכרה ביצירה של מודל השקעות חדש", אמר שי. "כך יוכל הציבור הישראלי להיות שותף אמיתי לפוטנציאל הכלכלי הגלום בכלכלת החדשנות הישראלית תוך הפחתה ניכרת של הסיכון הכרוך בהשקעות בעולם ההייטק. ל-Peak יש צוות מוכשר ומרשים של אנשים ויש לי הזכות להימנות עליהם".

צוות הניהול של Peak כולל גם את זיו אלול, יזם שייסד וניהל את חברת Interactive והוביל אותה להישגים, עד אשר נמכרה לחברת Fyber N.V בה הוא מונה למנכ"ל. אלול הוביל את החברה לרכישה על-ידי חברת Digital Turbine תמורת 600 מיליון דולר. כיום אלול משמש בתפקיד אסטרטגי בחברה.

ליטל לשם היא שותפה מייסדת ומנהלת הפיתוח העסקי של Peak. לשם היא יזמת ויועצת לתאגידים בתחומי ביטחון לאומי, תעופה וסייבר. היא שותפה מייסדת של חברת Carbyne שמשנה את הדרך בה אזרחים מתקשרים עם גופי הצלה וחירום. לשם היתה חלק מהצוות הראשוני של חברת מובילאיי-אינטל בארה"ב לאחר שאינטל רכשה את החברה הישראלית תמורת 15.3 מיליארד דולר. ללשם ניסיון עשיר בליווי חברות סטארט-אפ בשלבי צמיחה מהירה עד להפיכתן לחברות פעילות ומצליחות.

שותפה מייסדת נוספת ובתפקיד ה-CMO היא אנה ליפניק לוי,. ליפניק לוי היא מומחית בתחום האסטרטגיה השיווקית והתקשורתית הגלובלית, ובבניית מותגי על. היא בעלת ניסיון עשיר בהובלת מהלכי שיווק חוצי פלטפורמות בתפקידי ניהול בכירים בתאגידים טכנולוגיים בינלאומיים ובניית אסטרטגיות שיווק גלובליות לסטרטאפים. בין היתר הקימה את מערכי השיווק בחברות סמסונג ו-וואווי בישראל. ליפניק לוי היא מייסדת בחברת The-Founders המעניקה שירותים פיננסיים ושיווקיים-אסטרטגיים למעל 60 סטארט-אפים בשלבי early stage במגוון תחומים כגון:Deeptech, Fintech, Cyber, E-sport gaming, IOT ועוד. בעשור האחרון ליפניק לוי משמשת כמנטורית לסטארט-אפים ומרצה במגוון אוניברסיטאות ותוכניות האצה לחברות הייטק.

דירקטור נוסף ב-Peak הוא נח פיקהולץ, CRO בחברת הפינטק ישראלית Deshe Analytics. לפיקהולץ ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בקרנות הון סיכון ומשקיע אנג'ל במעל ל-50 סטארט-אפים. הוא שותף כמשקיע במספר קרנות הון סיכון.

לפרטים נוספים>>

בשיתוף Peak

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully