וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר של יום שפוי: ארנון בר דוד הוא יו"ר ההסתדרות

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 7:30

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות המכהן, זכה ברוב מוחץ בבחירות לראשות ההסתדרות. הבחירה התקבלה בשביעות רצון על ידי גורמים בכירים במשק, שכן היא מבשרת המשך דיאלוג יעיל בין האוצר, המעסיקים והעובדים

ארנון בר דוד הוא יו"ר ההסתדרות, כך קבעו כ-77.7% מהבוחרים בבחירות להסתדרות בהן לקחו חלק כרבע מיליון מצביעים, המהווים 42.3% מבעלי זכות הבחירה.

בחירתו של בר דוד, שהסקרים ניבאו לו ניצחון, הייתה צפויה, אך יש מי שסברו שהקרב, מול עופר עיני שכיהן כיו"ר הארגון בעבר, יהיה צמוד יותר. בסופו של דבר, למרות מסע בחירות רווי יצרים והכפשות, התברר שבר דוד קיבל מהעובדים את המנדט להמשיך ולהנהיג את הארגון הוותיק.

לא רק כמעט ארבעה מתוך חמישה בוחרים יכול לחוש הבוקר שביעות רצון, אלא גם לא מעט גורמים בכירים במשק שעבדו מול בר דוד בשנים האחרונות, מאז החליף את אבי ניסנקורן בראשות ארגון העובדים הגדול בישראל.

ארנון בר דוד מצביע בבחירות להסתדרות. קובי קואנקס, אתר רשמי
ארנון בר דוד מצביע בבחירות להסתדרות. הניצחון לווה באנחת רווחה מצד גורמים רבים במשק/אתר רשמי, קובי קואנקס

בר דוד צמח בתוך המנגנון ההסתדרותי, אך למרות זאת זנח את המדיניות הכוחנית שאפיינה חלק מקודמיו והתנהל מולם בדו שיח שהיה לרוב מכובד, במטרה לפתור בעיות ולא כדי ליצור אותן. אמנם גם בתקופתו נוהלו כמה סכסוכי עבודה ואף שביתות, אך לכל אורך הדרך היה נדמה כי בר דוד פונה אל אלה כאל מוצא אחרון.

זאת ועוד, לעיתים היה נדמה כי יש לא רק פערים טקטיים בין בר דוד לארגוני העובדים והוועדים המיליטנטים במשק, אלא גם פער אידיאולוגי. בר דוד הבין שכדי לדרוש יותר לעובדים, צריך שיהיה מהיכן להביא את אותם הישגים, כלומר - לאפשר לארגון להתקיים ולהרוויח, בלי לשבש את עבודתו בסכסוכים כוחניים.

לעיתים הוא נמנע מלומר זאת במפורש, אך סלידתו ממאבקים כמו זה שמנהל למשל ועד טייסי אל על שמשבית עתה טיסות רגע לאחר השנתיים הקשות בתולדות החברה, ניכרה היטב. עוד סלד בן דוד מצעדים כוחניים שמאפיינים למשל ארגונים עצמאיים כמו הסתדרות המורים.

העובדה שדווקא מי שיש לו רקורד של מאבקים מקצועיים ראה בנשק השביתה מוצא אחרון, לא נעלמה מעיני בכירים במשק, בין אם באוצר או בקרב המעסיקים. בר דוד אמנם השיג מהם, לעיתים קרובות, הרבה יותר מאשר היה משיג באמצעות מאבק חריף, אך הם ראו בו פרטנר.

אולי סייעה לבר דוד העובדה שהוא, לפחות על פי הצהרתו, אינו שואף לקריירה פוליטית ברמה הארצית, שהייתה אולי מחייבת אותו להוסיף לרקורד שלו תדמית של איש חזק, כזה שלא מפחד להוריד את השאלטר על מדינה שלמה, כפי שעשו חלק מקודמיו. הוא אף הבין כי בתקופה מורכבת כמו השנתיים בהן הושפע המשק מהמאבק בנגיף הקורונה, הדבר החשוב ביותר הוא להבטיח תעסוקה לכמה שיותר מפרנסים ולא לצאת לקרבות מיותרים.

עתה, לאחר שנבחר בתום מסע בחירות בו התמודד בזכות עצמו (המינוי הקודם שלו נעשה כאמור אחרי שנבחר במקומו של אבי ניסנקורן, שפרש ופנה לפוליטיקה) יהיה מעניין לראות כיצד ינווט בר דוד את יחסי העבודה במשק והאם יצליח להמשיך ולנהל את הדיאלוג הפורה מול המעסיקים, כפי שהיה בקדנציה הראשונה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully