וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומנות המכירה: הזוג שהתאהב בעבודה עם יוצרים ב- ETSY

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 17:13

לפי אסנת ולירן וויס, מנהלי קהילת המוכרים הישראלים ב- etsy בישראל, שהתארחו בפודקאסט קומרסיישן. עוד תיארו את זירת המסחר המתמחה ביוצרים ואמנים כ"ערוץ מכירה עם המון לב ורגש"

ב- ETSY פועלות 9000 חנויות של ישראלים, כשחלקן כבר מגיעות למכירות של מאות אלפי שקלים בחודש. קהל רב של אמנים ויוצרים מוכשרים הפכו את התחביב למקור פרנסה בשנות הקורונה, ומילאו את מדפי הפלטפורמה בתוצרת כחול לבן.

אסנת ולירן, בני זוג שמגיעים מעולמות השיווק והייטק נכנסו לעבודת הדרכה והתאהבו בפלטפורמה ובעבודה עם אנשים מיוחדים, כמו המוכרים באטסי והפכו אותה לעסק המשפחתי שלהם. הקהילה עצמה היא "מקום לדבר בו, שונה מקהילות של מרקטפלייסים אחרים".

לדבריהם, מכיוון ש ב"אטסי כל מוצר הוא אחר, יש כאן המון עזרה הדדית" זאת הם מייחסים לאופי המוכרים: "אמנים שיש להם לב פועם אחרת".

אסנת וליורן וויס. תימור גורדון, קומרסיישן,
אסנת ולירן וויס, מנהלי קהילת המוכרים הישראלים ב- etsy בישראל/תימור גורדון, קומרסיישן

בשנים האחרונות, מתרחבת פעילות המוכרים באטסי לערוצים נוספים, לפי הזוג וויס "בשלוש-ארבע השנים האחרונות יש קפיצה משמעותית. חלק מהמוכרים מצליחים לנהל מספר חנויות אונליין, למשל באמזון ובחנות ישירה לצד החנות באטסי".

בניגוד לכמות המרשימה של המוכרים, דווקא לא תמצאו באטסי קונים רבים, לפי לירון ואסנת "מספר הקונים הישראלים באטסי הוא שולי", גם בארץ פועלת זירת מכירות ליוצרים ואמנים, הלא היא מרמלדה מרקט, שעל תחרות אפשרית. ביניהן אומרת אסנת: "מרמלדה לא מהווה תחרות, היא דרך נפלאה ללמוד איקומרס אך המודלים העסקיים שונים".

כמה עולה למכור באטסי?

"פתיחת החנות אינה עולה כסף, אך יש עמלות העלאת פריט ועמלות מכירה. 6.5% כל מכירה, %4.5- 3.0% סליקה כל מכירה. עם כל עמלות ההמרה זה נע בין 9-15% שהמוכרים משלמים לאטסי" זאת עוד לפני תשלום למערכות הפרסום הפנימיות שעשות להגיע לשיעור דומה.

ומה לגבי הטרנד הלוהט בקרב היוצרים והאמנים, ה- NFT? כניסת אטסי לתחום "תקרב את האמנות באמצעות טכנולוגיה לבתים של אותם צרכנים" כדי "לפשט ולהקל את קבלת ההחלטות של הצרכן" בפינת פרחי האיקומרס של איהאוס מתארח יואל סלומון גולדברג מ- TEA LOVERS מספר על מיזם תמציות התה אונליין הייחודי שלהם.

תימור גורדון 1. אלי אלון,
תימור גורדון, קומרסיישן/אלי אלון

ניתן להאזין לכל הפרקים של קומרסיישן באפליקציות הפודקאסטים וב- www.gordon.co.il
הקלטות ועריכות קומרסישן: אלי אלון, אולפן BIZI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully