וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נורמלי: סופר פארם החלה ביוזמה חברתית נגד אלימות במשפחה

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 8:02

רשת סופר-פארם מתגייסת למאבק באלימות במשפחה ומפנה, החל מהיום ולמשך שבועיים את שטחי הפרסום במאות סניפיה לטובת מסרים ומידע אודות פרויקט חברתי שלקחה על עצמה תחת הכותרת "אלימות במשפחה - זה לא נורמלי", עם דגש על זיהוי הסימנים ונורות האזהרה שמצביעים על קיומה

רשת סופר-פארם יוזמת פרויקט חברתי למאבק באלימות במשפחה ומגייסת לטובת העניין את 10,000 עובדי הרשת והזכיינים וכן את שטחי הפרסום בתוך מאות הסניפים שברשותה.

החל מהיום, 26.5, למשך שבועיים עד לתאריך 8.6, ישמשו שטחי הפרסום בסניפי הרשת, את היוזמה החברתית תחת הכותרת "אלימות במשפחה - זה לא נורמלי", כאשר הדגש הוא על הגדלת המודעות לזיהוי סימנים ונורות אזהרה (כפי שמופיעים במרכז התוכן באתר החברה), אותם יוכלו לקלוט הסובבים במטרה לסייע לנפגעים והנפגעות במסגרת אלימות במשפחה ובזוגיות.

בנוסף, למשך שבוע ילבשו 10,000 עובדות ועובדי הזכיינים מדים עם מסרי המהלך.

שטחי הפרסום של הרשת יפונו לטובת המאבק לאלימות במשפחה. סיון פרג',
שטחי הפרסום של הרשת יפונו לטובת המאבק לאלימות במשפחה/סיון פרג'

תכנית ארוכת טווח במטרה לחולל שינוי

המשבר הכלכלי שגרמה הקורונה, בצירוף הסגרים, המתחים וחוסר הוודאות, הובילו בשנתיים האחרונות לעלייה משמעותית במקרי אלימות במשפחה. מוקדי הסיוע השונים אף דיווחו על עלייה של מאות אחוזים בפניות לעזרה.

באוגוסט האחרון לקחה על עצמה רשת סופר-פארם תכנית ארוכת טווח בכוונה להביא לשינוי מהותי, ולעזור למי שסובל מאלימות בבית ולסביבתם. סופר-פארם הקימה מתחם תוכן מקוון שמנגיש מידע חיוני ומעשי בנושא אלימות במשפחה: במתחם התוכן ניתן למצוא מידע נרחב אודות סוגי האלימות השונים, סימנים לזיהוי עבורנו ועבור הסביבה שיכולים להצביע על מי שסובלים מאלימות בזוגיות ובמשפחה.

החשיפה למידע, הבנת הנושא והכרת הסימנים, יכולים לאפשר לבני משפחה וחברים לזהות מצוקה בסביבתם, כמה חשוב לא להתעלם, וכיצד מומלץ וניתן להושיט יד ולהגיש עזרה וכן את המוקדים והעמותות אליהם ניתן לפנות לייעוץ וסיוע בכל מצב.

סופר פארם ביוזמה חברתית נגד אלימות במשפחה. סיון פרג',
סופר פארם ביוזמה חברתית נגד אלימות במשפחה/סיון פרג'

וסימנים לזוגיות אלימה?

מבין המסרים תחת היוזמה הנוכחית של הרשת:

"סימנים שהתינוק רעב אנחנו מכירים, וסימנים שילדים חשופים לאלימות במשפחה?"

"סימנים שמגיע מחזור אנחנו מזהות, וסימנים לזוגיות אלימה?"

"סימנים למחסור בברזל כולם מכירים, וסימנים לאלימות כלכלית?"

אלה רק חלק מהמסרים החשובים אשר יופיעו בשלטים שיכסו את המדפים ברשת סופר-פארם, על כל 275 סניפיה.

סופר פארם ביוזמה חברתית נגד אלימות במשפחה. סיון פרג',
סופר פארם ביוזמה חברתית נגד אלימות במשפחה/סיון פרג'

הדגש על הסימנים המובהקים לזיהוי אלימות במשפחה

כאמור, לטובת המהלך, כל שטחי הפרסום בסניפים, אשר בימים של שגרה מקדמים את מותגי הקוסמטיקה, המבצעים, המוצרים ועוד, ישמשו למשך שבועיים (26.05.22-08.06.22) פלטפורמה עוצמתית וחסרת תקדים למשימה החברתית של סופר-פארם תחת הכותרת: "אלימות במשפחה זה לא נורמלי".

בתוך כך, תפעל הרשת להביא לידיעת כל אדם בישראל את המידע החיוני לזיהוי והבנת התופעה המטרידה של אלימות בתוך המשפחה. מידע כגון הכרת סוגי האלימות בתוך המשפחה (מינית, פיזית, כלכלית, רגשית), הדרכים לזהות מי סובל מאלימות בביתו, מוקדי סיוע אליהם ניתן לפנות וכיצד ניתן לסייע או לקבל סיוע במקרים של זיהוי אלימות בתוך המשפחה.

במסגרת הפרויקט, כל מדף, כל חלון ראווה, כל שלט ומודעה בסניפים, יעבירו את המסר הברור של "אלימות במשפחה - זה לא נורמלי", בדגש לכמה מהסימנים המובהקים לאלימות במשפחה ובזוגיות וכן הגברת המודעות לחשיבות הכרת הסימנים לאלימות בתוך המשפחה על מנת שבעת צורך, נוכל אולי למנוע את האסון הבא.

סופר פארם ביוזמה חברתית נגד אלימות במשפחה. סיון פרג',
בכירי רשת סופר פארם: "מפסיקים את הנראות המסחרית הרגילה בסניפים לטובת קידום מטרה חברתית חשובה"/סיון פרג'

הצוות והשלטים יפנו לאתר התוכן

בין מדפי המוצרים יוצבו עמדות סריקה של QR code אשר יפנו ישירות למתחם התוכן שהקימה סופר-פארם באתר החברה, בו מונגש המידע כיצד לזהות אלימות בתוך המשפחה בקרב הסביבה הקרובה שלנו, ומידע חשוב על מוקדי סיוע אליהם ניתן וכדאי לפנות לייעוץ ועזרה.

לחיזוק הנראות בסניפים, ייצרה סופר-פארם מדים חדשים ייחודיים לכל 10,000 עובדיה ועובדי הזכיינים, עם הפנייה לאתר התוכן על כל המידע שבו.

עופר לוי, סמנכ"ל השיווק ומנכ"ל זרוע האונליין של סופר-פארם: "קיבלנו החלטה להפסיק למשך שבועיים את הנראות המסחרית הרגילה בסניפים לטובת קידומה של מטרה חברתית חשובה מאין כמותה. אחרי שנתיים של קורונה אשר הובילה לעלייה חדה במספר מקרי האלימות בתוך המשפחה בישראל אנחנו מאמינים כי הצעד הראשון למאבק בתופעה הוא להכיר אותה".

"לוי הוסיף כי: "חשוב לנו לוודא שכמה שיותר אנשים בישראל יידעו לזהות את הסימנים, יידעו על כל סוגי האלימות בתוך המשפחה, והכי חשוב - ילמדו למי ניתן לפנות לעזרה וייעוץ. המטרה שלנו היא להגביר את המודעות לכל הסימנים שעשויים להוביל או להעיד על אלימות במשפחה, כך שכל אחת וכל אחד יוכלו לגלות ערנות ואחריות ולזהות את הסימנים בביתם ובסביבתם וידעו שיש מה לעשות ושיש למי לפנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully