וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע קניות עם הפנים לשבועות: היכן מצאנו את הסל הזול ביותר?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 12:50

בסוף השבוע הקרוב יערכו לא מעט ישראלים את הקניות לקראת סוף השבוע הבא, זה שיתחבר לחג השבועות, החג האחרון בלוח השנה. לקראת שבוע עמוס בקניות, יצאנו לשטח: היכן מצאנו פערים של 50% על אותו מוצר - והיכן נשלם 32% יותר על אותו הסל בדיוק? כל התשובות בפנים

בין אירועי הגריל של יום העצמאות ול"ג בעומר, להכנות לחגיגת הגבינות של שבועות, יצאנו לדגום את סל המוצרים שלנו בין הרשתות השונות.

רשתות המזון מכירות אותנו היטב ומספרות לנו את מה שאנחנו רוצים לשמוע: אם להאמין לפרסומים, אין סופרמרקט שבו לא מחכה לנו מבצע נהדר על הגבינות של יצרן כזה או אחר.

סקר לקראת שבועות 2. דניאל מאלאחובסקי,
כבר הצטיידתם בגבינות לקראת שבועות?/דניאל מאלאחובסקי

בשטח, כמובן, המצב שונה: לא הכל במבצע, הפערים בין הרשתות השונות מתגלים כגדולים ולפעמים גם בתוך החנויות הזולות יותר, נמצא פערים חריגים במחירים בין פריט לפריט.

זה לא אומר שאין מבצעים, שהרי ערב חג גדול (שבועות, בסוף השבוע הבא) - ועוד החג האחרון של השנה העברית, הרצון הוא להכניס אותנו לסיבוב קניות גדול דווקא לרשת ספציפית זו הסיבה שלא אחת נמצא מוצר מוכר שנמכר לפתע ב-50% ממחירו ומהווה אטרקציה שתגרום לנו לבוא בעקבותיו ועל הדרך למלא את העגלה בכמה מוצרים שמחיריהן דווקא עלו, גם אם במעט.

סקר לקראת שבועות 1. דניאל מאלאחובסקי,
גם גזרת המאפים מתחממת לקראת החג/דניאל מאלאחובסקי

התרגיל הזה הוא ותיק כמעט כימי הקמעונאות ורוב הציבור מודע לו (גם אם נופל בפח בכל פעם מחדש...) אלא שהשנה אנחנו באמת משלמים יותר גם ללא תרגילים: כך למשל, על המוצרים הטריים: ירקות, פירות, בשרים, עופות ודגים, נשלם בממוצע מעל13% יותר מאשר בשנה שיעברה. לגבי כלל סל המוצרים, המחיר עלה ב-4.4%. במילים אחרות: למרות כל המבצעים לקראת החג, בעיקר במחלקות החלב והבצקים, אנחנו משלמים יותר.

סקר לקראת שבועות 3. דניאל מאלאחובסקי,
הניקיון זהה, המחיר - לא ממש/דניאל מאלאחובסקי

את הבדיקה ההשוואתית, ביצענו הפעם בשמונה רשתות השיווק המובילות, עם סל שמכיל 65 מוצרים שהם המוצרים השכיחים בקניה השבועית שלנו - החל ממוצרים טריים כירקות ועוף, המשך בחומרי ניקוי וטיפוח, מאפים ומוצרי מכולת.

עם רשימת הקניות שלנו נכנסנו לכל הרשתות - והפערים מקוממים: על אותו הסל נשלם ברשת אחת 708 שקל וברשת אחרת 936 שקל.

סופרמרקט שבועות חליפי. דניאל מאלאחובסקי,
הזולים והיקרים ביותר - האם חויית הקניה מצדיקה את הפער?/דניאל מאלאחובסקי

ובכל זאת יש מגמה ברורה: בין הרשתות יוחננוף, רמי לוי, אושר עד וויקטורי התחרות צמודה. האחרות מספרות לנו שהן לא מוכרות הנחות ומבצעים, אלא איכות ושירות. האם מדובר ביתרון אמיתי או בתירוצים? ישפוט הקורא ויחליט בעצמו.

דירוג רשתות סל שבועות. ללא, מערכת וואלה!
דירוג רשתות סל שבועות/מערכת וואלה!, ללא

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully