וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע הספר: מנכ"לים מספרים על הספר ששינה את חייהם

עודכן לאחרונה: 11.6.2022 / 7:30

שבוע הספר הפך לחודש הספר, במהלכו מתקיימים אירועים שונים בירידים פתוחים ובחנויות הספרים. לקראת החגיגות למילה הכתובה, פנינו לכמה מנכלים וביקשנו שיבחרו ספר אחד ששינה אותם במיוחד

משה ליפסקר. יח"צ,
משה ליפסקר, מנכ״ל אימפרבה בישראל ומנהל המו״פ העולמי/יח"צ

"הטנק", מאת אסף ענברי

משה ליפסקר, מנכ"ל אימפרבה בישראל ומנהל המו"פ העולמי: "הספר מתמקד באירוע צבאי במלחמת השחרור ומספר אותו מארבעה זוויות שונות, שלכאורה סותרות זו או זו, אך מדובר ביופי של רפליקציה לחיים באופן כללי.

לכאורה, כל אחד בטוח שהזווית שלו היא האמת המוחלטת ואין בילתה, אך מסתבר, שזווית ההסתכלות של כל אחד מהגיבורים היא זווית מאוד סובייקטיבית. משהו בסגנון המשל על העיוורים המשמשים את הפיל ומזהים חלק ממהותו של הפיל. מתברר, שאין בספר הטנק, אנשים שאינם דוברי אמת, אלא, יש בספר, אנשים החסרים את הפרספקטיבה היותר רחבה מכדי לשאוף להבנת המציאות האובייקטבית.

תובנה זו חוזרת על עצמה יומיום בכל סיטואציה אנושית, גם בחיים האישיים וגם בארגונים. ברגע שמבינים את זה, נקודת המבט מתחילה להיות שונה. יותר בוגרת ויותר מותאמת".

גיא פלכטר. יח"צ,
גיא פלכטר, מנכ"ל ומייסד-שותף בסטארטאפ Cider Security/יח"צ

על מה שינית את דעתך? המוחות המובילים של היום חושבים מחדש על הכל, מאת ג'ון ברוקמן

גיא פלכטר, מנכ"ל ומייסד-שותף בסטארטאפ Cider Security: "מדובר בספר אחד מתוך סדרה בה נבחרו שאלות מעוררות מחשבה המוצגות בפני אנשים משפיעים ברחבי העולם. בספר זה הם שואלים 150 אנשים מדיסציפלינות שונות את השאלה שהוצגה בכותרת, אותם אנשים משפיעים, משיבים ומספקים לתשובותיהם הסברים על הסיבות שגרמו להם לשנות את דעתם, תוך מבט כנה על הטעויות שעשו בעבר.

המסר המרכזי שעובר מהספר הוא שאתה צריך להיות פתוח לשינוי - בין אם זה בצורת החשיבה שלך, פעולות, תהליכים, או אפילו תרבות והתנהגות. בסופו של דבר, העולם מורכב, ולפעמים אתה מבין שבנקודת זמן מסוימת אולי בחרת לפעול בדרך אחת, וכעבור כמה שנים/חודשים/ימים אתה מגלה מידע נוסף או נקודת מבט חדשה, ואתה צריך להיות מסוגל לשנות את דעתך, להסתגל על סמך זה ולפעול בדרך אחרת.

זו הדרך היחידה שבה אתה יכול לגדול ולהיות טוב יותר. זה גם שיעור טוב בצניעות-להבין שאתה לא יודע הכל ושהלמידה היא תהליך מתמשך וקבוע. הספר מספק הבנה טובה שלא כל מה שאתה חושב שהוא נכון, הוא אכן הדבר הנכון עבור כולם. אתה תמיד צריך להיות מאוד פתוח ולהקשיב לרעיונות אחרים (אפילו בתחומים שאתה חושב שאתה מומחה בהם)".

רן אילני. יח"צ,
רן אילני מנכ״ל חברת פורטשיפט, בחטיבת החדשנות ET&Iשל סיסקו ישראל/יח"צ

מלכת היהודים, מאת אלון ניסים כהן

רן אילני מנכ"ל חברת פורטשיפט, בחטיבת החדשנות ET&Iשל סיסקו ישראל: "הרומן פורס לפנינו באופן מופתי את המתח היסטורי- פוליטי של העם היהודי ולמעשה משלב בתוכו שני סיפורים: מחטיפתו של איש משרד הבטחון על ידי האיראנים ואחורה בהיסטוריה היהודית שבה נמצאת גיבורה יהודייה שיכולה להציל את גיבור הספר.

לכל אורכו, מנתח ניסים כהן את תולדות היהודים על רקע משבר הזהות ביהדות בת זמננו אל מול משבר הגרעין העתידי בין איראן לישראל. הספר השפיע עלי מאוד עקב ההקבלה שנעשית בין התקופות בראייה היסטורית ובחינתם בימינו אנו. מצד אחד, הדבר מחייב אותנו לתהות לגבי עתידנו - האם "מה שהיה הוא שיהיה?" מצד שני חשוב שנזכור לעמוד על כוחו של האחד\האחת הלא היא - "מלכת היהודים" כדי שתוכל לחולל שינוי/שיבוש כפי שאנו נוהגים לומר בתחום. מבחינתי, זה אותו השינוי אותו רואה כל יזם לנגד עיניו בכל יום כשהוא חושב לקחת רעיון ולהפוך אותו למיזם".

רונן מניפז. שרון קנה,
רונן מניפז, מייסד ומנכ"ל קבוצת M51/שרון קנה

Superbosses: How Exceptional Leaders Master the Flow of Talent, מאת סידני פינקלשטיין

שם הספר: Superbosses: How Exceptional Leaders Master the Flow of Talent, מאת סידני פינקלשטיין

רונן מניפז, מייסד ומנכ"ל קבוצת M51: "הספר הזה השפיע עליי בכמה מובנים. קודם כל, שיניתי את האופן שבו אני מחפש ומעסיק עובדים. הספר הזה גרם לי לנסות להתמקד ביכולות היצירתיות וגמישות של העובד ופחות בסקילס או קורות החיים שלו.

ההנחה שאנשים = סקילס היא לא נכונה, כיוון שסקליס ניתן ללמוד, בעוד שיצירתיות\גמישות מחשבתית ודינמיות הרבה יותר קשה. מעבר להעסקת עובדים, הספר פתח לי את הראש לקצב השינויים שארגון יכול לספוג. ניסויים ארגוניים רבים הם מבורכים, אבל יש לעשות אותם בקצב יחסית איטי על מנת להיות מסוגלים להבין את האימפקט האמיתי של השינוי, ולא רק האימפקט הראשוני.

יש ערך גדול בשהייה בניסוי ובניסוי בעת יצירת עסק דינמי ובר קיימא.כאדם שמעורב בהרבה פעילויות שונות, אני חייב לדעת איך להיות מאורע בפרטים מצד אחד, אבל לבחור את הפרטים הרלוונטים ביותר שאני בוחר לדעת מצד שני. זו הדרך היחידה למולטיטסקינג, אחרת מגיעים לסלט של מידע לא שמיש ועמוס. באופן כללי אני יכול לומר שהספר הזה נתן לי הרבה מאוד ערך כמנהל ואני ממליץ עליו לכל מי שחפץ לנהל חברה בכל תחום".

רז אברמוב. אברסי,
רז אברמוב המייסד וה-CTO של EverC/אברסי

"המשחק של אנדר", מאת אורסון סקוט קארד

רז אברמוב המייסד וה-CTO של EverC: "רומן מדע בדיוני שמתרחש בעתיד של יקום לא מוגדר כאשר כדור הארץ מסוכסך עם הפורמיקה (או בשמם הלא רשמי, 'באגרים'). כדי להתכונן לפלישה השלישית שלהם לכדור, המפקדים הצבאיים של כדור הארץ מגייסים ומאמנים ילדים להיות הדור הבא של האסטרטגים הצבאיים.

גיבור הרומן, אנדרו "אנדר" וויגין, נבחר להוביל את הפלישה והספר מספר את סיפור הכשרתו. לאורך הספר, אנדר מתבקש לשחק בסדרה של משחקי מלחמה קשים יותר ויותר. במשחקים אלו מתפתחת היכולת הטקטית וכישורי המנהיגות שלו והוא לומד להוביל את חבריו במצבים קשים יותר ויותר ולהשיג ניצחון. במהלך ההכשרה שלו, צוות בית הספר מקפיד לא לסייע לאנדר, גם כאשר הוא מתמודד עם קשיים מצד חבריו. המטרה בכך היא להכריח אותו להתמודד עם קשיים.

אמנם זו גרסה קיצונית, אבל מה שניתן ללמוד על זה הוא שכאשר מדריכים אנשים, הדבר העיקרי שאתה יכול ללמד אותם הוא איך לפתור בעיות בעצמם. ברגע שאדם מפסיק לחכות לתשובה שתגיע מהמנהל שלו (או עמיתיו), הוא מסוגל לקחת בעלות על התחום שלו. לאורך ההכשרה שלו, אנדר זוכה לאט-לאט באמונם של חבריו.

הוא עושה זאת לא על ידי התרועעות חברתית או טובות אישיות, אלא על ידי כל הזמן להיות הטוב ביותר במה שהוא עשה. בתפקידי מנהיגות טכנולוגית, ובמיוחד בישראל, על המנהל לזכות בכבוד של הצוות שלו בכך שהוא מראה להם כיצד הוא יכול לעזור להם ללמוד ולצמוח. מצוות קטן לארגון גדול, הביצועים הטובים ביותר מגיעים כאשר המנהיג מלווה את העובדים ומאפשר לצוותים להיות הבעלים של הבעיות והפתרונות בעצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully