וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבעות דיגיטליים: 6 שאלות ותשובות שכדאי להכיר לפני שקונים ביטקוין

בשיתוף max

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 12:35

כבר מזמן לא היה כאן תחום שעורר עניין כל כך גדול, אך יחד עם זאת טומן בתוכו עומס של מונחים טכנולוגיים חדשים בשילוב עם רעיונות כלכליים כמעט פילוסופיים. 6 שאלות ותשובות שיעשו לכם סדר בקריפטו

ביטקוין. ShutterStock
לא רק ביטקוין: בעולם קיימים כיום יותר מ-19 אלף מטבעות דיגיטליים/ShutterStock

1. מהם מטבעות דיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים או מטבעות קריפטו הם נכסים דיגיטליים הניתנים למסחר (קנייה ומכירה) ללא צורך ביישות מפקחת כמו בנק או ממשלה. ביטקוין ורוב המטבעות הדיגיטליים האחרים נתמכים ופועלים על גבי טכנולוגיה המכונה בלוקצ'יין, שמחזיקה רישום מאובטח ברמה גבוהה ביותר של כל העסקאות והנכסים הצבורים של כל אחד מהמשקיעים. הבלוקצ'יין פתרה בעיה שבלמה בעבר את פריצת המטבעות הדיגיטליים: יכולתם של המשקיעים ליצור העתקים מהנכסים הדיגיטליים שבבעלותם ולמעשה להשתמש בהם כמה פעמים.

בעולם קיימים כיום יותר מ-19 אלף מטבעות דיגיטליים, אך רובם לא ממש פעילים ובעלי סחירות נמוכה. בין השימושים הפופולאריים כיום במטבעות דיגיטליים ניתן לציין אמצעי תשלום, אסימונים לרכישת שירותים או מוצרים, או כנכסים דיגיטליים שאחזקה בהן מקנה בעלות על נכסים אחרים כמו נדל"ן או מניות.

בניגוד למטבעות רגילים, שניתנים לייצור אינסופי על ידי הממשלות והבנקים המרכזיים, מספר מטבעות הביטקוין הוא מוגבל. לדוגמה, ניתן לייצר מטבעות ביטקוין חדשים רק באמצעות הליך המכונה "כרייה", שבו המשתמשים מתחרים ביניהם באמצעות אמצעי מחשוב חזקים בפתרון בעיות מתמטיות סבוכות שמשפרות את רמת בטיחות המסחר בקריפטו.

קריפטו. ShutterStock
דרך נוספת להיכנס לתחום הקריפטו היא באמצעות כרטיס האשראי החדש של max - maxBack CRYPTO/ShutterStock

2. מהם המטבעות הדיגיטליים המובילים כיום?

הביטקוין והאית'ריום נחשבים כיום לשני המטבעות המובילים במסחר הקריפטוגרפי, בהפרש ניכר מכל השאר. הביטקוין חתום על יותר מ-40% משווי השוק של מטבעות הקריפטו, בעוד שהאית'ריום "מסתפק" בכ-15%.

3. אילו סוגים של מטבעות דיגיטליים קיימים?

מטבעות דיגיטליים משמשים כיום למגוון רחב של מטרות ויעדים. לפניכם העיקריים שבהם:

● "זהב דיגיטלי": מטבעות דיגיטליים שייעודם לצבור ערך, להיות שווים יותר במכירה מאשר בקנייה.
● מזומן דיגיטלי": מטבעות המשמשים כאסימונים (טוקנים) לרכישת שירותים ומוצרים ברשת.
● מטבעות מבוססי פלטפורמות תוכנה: מטבעות שמעבר לייצור ערך מספקים גם סביבת פיתוח פתוחה למפתחים בתחום הקריפטו. המטבע המוביל בקבוצה זו הוא האית'ר, שפועל על פלטפורמה שבה מתקיים בין השאר גם עולם ה-NFT (ראו הרחבה בהמשך).
● מטבעות "פיאט" דיגיטליים: מטבעות המוצמדים, או מתיימרים להיות צמודים, למטבעות מסורתיים רגילים. התת'ר, המטבע המוביל בגזרה זו, מצהיר על עצמו שהוא צמוד לדולר האמריקאי, מה שאמור לבלום את התנודתיות - בעיה שמעיקה על כל זירת המסחר בקריפטו.
● מטבעות MEME: מטבעות דיגיטליים שנוצרו מתוך זיקה לאלמנטים ויראליים (מתפשטים במהירות) ברשת. לדוגמה, מטבע הוופר-קוין שנוצר בהשראת מוצר הדגל של ברגר קינג.

4. איך ניתן לקנות ולסחור במטבעות דיגיטליים?

ניתן לקנות מטבעות דיגיטליים דרך זירות מסחר מוכרות וגדולות כמו בינאנס או קראקן, או בזירות מסחר ישראליות מוכרות עם ממשק בעברית כמו ביטס אוף גולד. כמו כן, ניתן לקנות מטבעות קריפטו ישירות מאדם לאדם.

כדי לקנות מטבעות עליכם להצטייד בארנק דיגיטלי - חם ו/או קר. הארנק החם יהיה זמין לכם ברשת, בכניסה עם שם משתמש וסיסמה. זכרו היטב את הסיסמה או שמרו אותה במקום בטוח, כי אובדנה עלול ליצור מצב שלא תוכלו לגשת לכסף. וגניבתה, חלילה, עלולה לספק גישה לזרים לכסף שלכם.

בכל מקרה, עליכם להזרים כסף לארנק שלכם לפני שתתחילו לסחור במטבעות דיגיטליים. יש אפשרות לשמור מטבעות דיגיטליים שיצטברו בחשבונכם ואינם משמשים למסחר שוטף בארנק קר, שהוא מעין דיסק און-קי נשלף ונישא, והוא ברמת אבטחה גבוהה. ארנקים קרים ניתנים לרכישה במאות שקלים והם מתאימים למי ששם לטווח הארוך.

לאחר שהזרמתם כסף לארנק, אתם יכולים לבחור באיזה מטבע דיגיטלי ברצונכם לקנות.

דרך נוספת להיכנס לתחום הקריפטו היא באמצעות maxBack CRYPTO - כרטיס האשראי החדש של max, שצובר אוטומטית קאש בק לביטקוין בכל קנייה, לחשבון שנפתח בעת הזמנת הכרטיס בחברת Bits of Gold הישראלית. כל הוצאה של 160 ₪ בכרטיס שווה ל-1 ₪ שיומר אוטומטית לביטקוין פעם בחודש (יחס הצבירה של הוצאות מוסדיות הוא כל 320 ₪ שווים 1 שקל).

זו הפעם הראשונה שמתאפשרת רכישת מטבעות דיגיטליים באמצעות כרטיס אשראי בסליקה ישראלית. בנוסף, יפתח לכם ארנק דיגיטלי מיוחד בשבילכם, ללא עלות, עם הנפקת הכרטיס. כמו כן, תיהנו מהטבה של 6% הנחה על עמלת הרכישה בקניית ביטקוין דרך Bits of Gold. וגם: מחזיקי הכרטיס ייהנו מתוכנית ההטבות 1+1 של max.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ל ההעברות בביטקוין רשומות ומתועדות באופן נרחב במרחב הדיגיטלי/ShutterStock

5. האם המסחר בביטקוין אנונימי?

הביטקוין נוצר במטרה לאפשר למשתמשים לקבל ולשלוח תשלומים ברמה נאותה של פרטיות. עם זאת, המסחר בביטקוין אינו אנונימי לחלוטין, לבטח לא כמו המסחר בכסף מזומן. כל ההעברות בביטקוין רשומות ומתועדות באופן נרחב במרחב הדיגיטלי - וצפויות להיות מפוקחות מבחינה רגולטורית בעתיד הלא רחוק כמו העברות כספים בעולם "הרגיל".

6. מהם NFT's ואיך הם קשורים למטבעות דיגיטליים?

NFT הוא פרוטוקול בבלוקצ'יין, שמאפשר לקחת נכסים דיגיטליים וליצור מהם אסימונים בעלי ערך ייחודי כל אחד. NFT המוטבע בנכס דיגיטליים כמו יצירות אמנות, תמונות, קטעי וידיאו, אוספים, אווטרים וסקינים ממשחקי וידיאו - מבטיח בעלות שאין עליה עוררין על הנכס, השקופה לעיני כולם בבלוקצ'יין.

בשנים האחרונות התפתח שוק תוסס סביב מכירות NFT: האמן האמריקאי המכונה BEEPLE מכר ב-2021 יצירה בשם "יומיום - 5,000 הימים הראשונים" תמורת כמעט 70 מיליון דולר. יצירה אחרת בשם The Merge של האמן PAK נמכרה בסוף אותה שנה ב-91.8 מיליון דולר לקבוצה של כ-30 אלף אספנים. עם זאת, הולכים ומתגברים הקולות כי מדובר בבועה וכי רוכשי NFT's במיליוני דולרים למטרות השקעה מסתכנים מאוד באובדן כספם.

להזמנת כרטיס maxBack CRYPTO>>

seperator

חשוב לדעת:
חברת ביטס אוף גולד מאפשרת קנייה, מכירה ושמירה של מטבעות וירטואליים ("השירותים"). אין לראות באמור בכתבה משום מתן ייעוץ או המלצה בנוגע לכדאיות של השקעה, החזקה, קנייה או מכירה של מטבעות וירטואליים.
כרטיס maxBack crypto הוא פרי שיתוף פעולה בין max לבין ביטס אוף גולד בע"מ ("Bits of Gold"), במסגרתו הלקוח מתקשר עם max לצורך הנפקת כרטיס האשראי ובמקביל מתקשר עם Bits of Gold לצורך פתיחת חשבון אישי, צבירת מטבעות וירטואליים בחשבון האישי וביצוע עסקאות קריפטו בנכסים הדיגיטליים של Bits of Gold בהתאם לתנאי השימוש של Bits of Gold | ההצטרפות לכרטיס maxBack CRYPTO כפופה לתנאיה ולאישורה של max| צבירת והפקדת מטבעות וירטואליים תתבצע כנגד ביצוע "עסקאות" בכרטיס, כהגדרתן בתקנון כרטיס maxBack CRYPTO המצורף כחלק ממסמכי ההצטרפות לכרטיס ויהיה זמין בכל עת באתר max | יחס ההמרה כיום הוא 160 ₪ יומרו ל-1 ₪ לביטקוין ובעסקאות מול מוסדות המדינה: 320 ₪ יומרו ל-1 ₪ לביטקוין, בכפוף למגבלת זכאות שנתית של 2,000 ₪ | פטור מדמי כרטיס לשנה הראשונה: פטור מלא מעמלת דמי כרטיס למשך 12 חודשים ממועד הנפקת הכרטיס, וכל עוד הכרטיס מוגדר ככרטיס maxBack CRYPTO. בתום תקופת ההטבה, ייגבו דמי כרטיס חודשיים בסך 19.90 ₪ או בסכום אחר, כפי שישתנה מעת לעת בהתאם לתעריפון העמלות של max | תוכנית הפינוקים: הכרטיס מצורף לתכנית הפינוקים וההטבות של max , בכפוף לתקנון הפינוקים ואתר ההטבות |עסקאות בכרטיס maxBack CRYPTO לא יזכו בצבירת נקודות למועדוני תעופה | אי עמידה בפירעון ההלוואה / האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. בכפוף לתנאי החיתום ולאישור המלווה: מקס איט פיננסים בע"מ| שירותי ההמרה למטבעות וירטואליים, ביצוע עסקאות במטבעות וביטולן, צפייה ביתרת המטבעות, השלכות מיסוי, היבטי אבטחת מידע ועלות השירותים כאמור - הינם באחריותה הבלעדית של Bits of Gold, הפועלת מתוקף אישור עיסוק זמני בהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסים מוסדרים (מס' רישיון: 56716) ובהתאם לתנאי השימוש המפורסמים על ידה. שער ההמרה ₪/ביטקויין נקבע ומפורסם על ידי Bits of Gold.

בשיתוף max

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully