וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב היברידי או רכב חשמלי: העלויות, החיסכון והפאסון

בשיתוף לאומי

29.5.2022 / 12:55

גם הרכב החשמלי וגם הרכב ההיברידי מציעים אלטרנטיבה לכלי רכב רגילים שמבוססים על מנוע בנזין או דיזל. בין היתר, היתרונות שלהם באים לידי ביטוי בעלות נסיעה פחותה, עלויות רישוי וביטוח נמוכות וגם צמצום בעלויות התחזוקה. אבל איך בוחרים ביניהם?

בחירת רכב דורשת השקעה של זמן ומשאבים. בנוסף, התהליך מסתבך כשמוציאים מהמשוואה את הרכב המסורתי ונשארים רק עם דגמים היברידיים מצד אחד, אל מול רכבים חשמליים לגמרי מצד שני.

כאן כבר לא מספיק להסתכל רק על אפשרויות מימון מבחינת הלוואות לרכב או על ההיבט האקולוגי, אלא צריך להבין כיצד כל אחד מסוגי המנועים עובד ומה זה אומר מבחינת עלויות, חיסכון וכמובן פאסון על הכביש. אבל בינינו, הכי חשוב שתנהגו בזהירות!

רגע, מה ההבדל בין היברידי, חשמלי ופלאג אין?

רכב חשמלי מבוסס על אנרגיה חשמלית בלבד שאותה הוא מקבל מסוללות הממוקמות בתחתית הרכב. את הסוללות מטעינים באמצעות כבל חשמל, בדיוק כמו שמתדלקים מכל דלק ברכב עם מנוע בנזין או דיזל (רק שזה לוקח יותר זמן).

לרכב חשמלי יש יתרון משמעותי מול רכב היברידי מבחינת חיסכון בעלויות הנסיעה: מהרגע שבו הוא מוטען, לא משלמים על כלום ואין שום סוג של צריכת דלק. חוץ מזה, עלויות הטיפולים והרישוי נמוכות ויש שטוענים שגם חווית הנסיעה שקטה ורגועה.

לשם השוואה, רכב היברידי משתמש בשני מנועים - אחד חשמלי ואחד בנזין. בנוסף, אפשר לבחור בין רכב היברידי רגיל לבין רכב היברידי פלאג אין (מכונה גם Plug-in Electric Vehicle או PHEV). ברכב פלאג אין הסוללות גדולות יותר ולכן המנוע החשמלי משמעותי יותר ואף מסוגל להניע את הרכב עצמאית, אך הוא מחייב חיבור פיזי לחשמל ולא רק טעינה מהמנוע עצמו (כמו ברכב היברידי רגיל).

רכב חשמלי. pixabay,
רכב חשמלי/pixabay

כך תדעו איזה רכב הכי מתאים לכם

החדשות הטובות הן שגם רכב היברידי וגם רכב חשמלי משתלמים יותר מהרכב הרגיל. אז אם בדיוק עכשיו אתם משווים בין הלוואות כדי לדעת מה הרכב הבא שישמש את המשפחה, דעו שכבר עשיתם צעד ראשון בכיוון הנכון.

בשלב הבא צריך כאמור להיכנס אל עובי הקורה. עלות הרכישה של רכב היברידי לעומת רכב חשמלי לדוגמא לא בהכרח תלויה במאפיינים הטכניים, אלא בדגם ובמותג. אז אם תבחרו רכב חשמלי ותלכו על מותג יקר כמו טסלה, תשלמו יותר מאשר ברכב היברידי שמיוצר על ידי חברה סינית.

הבדלים משמעותיים ואובייקטיביים יותר כבר ניכרים באגרת הרישוי: בעוד ברכב היברידי האגרה לשנה גבוהה ועומדת על כ-2,400 ש"ח, ברכב חשמלי היא מגיעה לכמה מאות שקלים בלבד. חוץ מזה, הטיפולים ברכב חשמלי גם הם זולים יותר מאשר הרכב ההיברידי וכך גם הביטוח.

כמה יעלה לטפל ברכב במוסך?

על הדלק אין צורך להתעכב, כי כמובן שברכב היברידי יש סעיף הוצאות כזה - בעוד ברכב חשמלי אין. מנגד, כן צריך לברר מה עלות הטעינה של כל רכב ולחשב גם טעינה ביתית וגם עמדות DC לפי בערך 2 ש"ח לקו"ט. למזלכם, את הנתונים על צריכת החשמל ומשך הטעינה אפשר לקבל מספר הרכב של היצרן.

לבסוף, כל שנותר הוא להשוות בין עלויות וחיסכון לפי טיפולים: על רכב חשמלי חדש בדרך כלל מקבלים תקופת אחריות מורחבת של 5 שנים על הרכב ו-8 שנים על הסוללה, בעוד ברכב היברידי האחריות היא 3 שנים על הרכב ו-5 על הסוללה (בממוצע).

והפאסון? זה כבר בעיקר תלוי בכם וברכב שתבחרו.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

בשיתוף לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully