וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 2.6% ברכישות בכרטיסי אשראי, בחודשים פברואר-אפריל

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 13:20

על פי נתוני הלמ"ס, העלייה הגדולה ביותר בחודשים פברואר-אפריל 2022, נרשמה ברכישות דלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות

על אף התייקרות וחרף האינפלציה בישראל בחודשים האחרונים, נרשמה עלייה של 2.6% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכניים פרטיים בחודשים פברואר עד אפריל 2022, כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עבור אילו מוצרים שלפנו כרטיס האשראי? דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות, בקבוצה זו נרשמה עלייה של 5.5% ברכישות בכרטיסי אשראי.

וכמה שירותים, כלומר: ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה רכשנו בין פברואר לאפריל בכרטיסי האשראי? בקבוצה זו חלה עלייה של 4.9% ברכישות.

עם זאת יש לשים לב לעלייה ברכישות בכרטיסי האשראי בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח של 62.5%, בענף פנאי ובילוי נרשמה עלייה של 10.8%, בענף שירותי ממשלה ועירייה נרשמה עלייה של 7.7% ובענף הביטוח נרשמה עלייה של 3.0% בחישוב שנתי.

בחורה בתחנת דלק. ShutterStock
על דלק למשל, הוצאנו יותר. על אוכל - מעט פחות/ShutterStock

ירידה ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ובמזון ובמשקאות

מול הסגמנטים שההוצאות עליהם עלו, בקבוצה מוצרי תעשייה הכוללת בתוכה הלבשה והנעלה, ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה, חלה ירידה של 3.8% ברכישות בכרטיסי אשראי בין החודשים פברואר עד אפריל 2022.

בתוך הקבוצה הזאת, נרשמה ירידה של רכישות בענף הלבשה והנעלה של 1.2%, בענף הרהיטים נרשמה ירידה של 2.0% ובענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ירידה של 4.1%.

כמו כן, בקבוצת המזון והמשקאות כולל שירותי אוכל, חלה ירידה של 0.4% ברכישות בכרטיסי אשראי בין החודשים פברואר עד אפריל 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully