וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה עדכונים לאינסטגרם שכל עסק חייב להכיר

28.5.2022 / 16:57

האפליקציה הפופולרית מבית מטא נמצאת בעיצומו של מאבק עם Tik Tok בזירת פלטפורמות הסרטונים, וכן מתכננת להכניס רגל בדלת בזירת ה-NFT. אלו השינויים שהיא מתכננת לעשות בעקבות כך

אינסטגרם נמצאת בתהליך התחדשות אינסופי: נדמה שכמעט מאז היווסדה, בכל כמה חודשים אינסטגרם עושה שינוי כזה או אחר, כחלק מהמאמץ שלה לשמור על הרלוונטיות שלה בקרב כמה שיותר קהלים. בתחום הנגישות למשל, אינסטגרם הוסיפה לאחרונה עזרים חיצוניים ללקויי שמיעה, אפשרה אמצעי בקרת הורים לשימוש בפלטפורמה ועוד. אולם ישנם שינויים ועדכונים דרמטיים יותר מאחרים, כאלו שממש משנים את ה-DNA של אינסטגרם והופכים אותה לפלטפורמה שונה ממה שהכרנו עד כה. אילו שינויים קרדינליים צפויים בפיד שלכם ממש אוטוטו? קבלו חמישה עדכוני אינסטגרם שאתם חייבים להכיר.

אינסטגרם. ShutterStock
מלחמה מתמדת עם טיקטוק/ShutterStock

קהילות

אחד החידושים הכי מעניינים שצפויים באינסטגרם, הוא האפשרות ליצור קהילות. בדומה ליצירה של קבוצות בפייסבוק או בוואטסאפ, ניתן יהיה להגדיר לעצמנו קהילות סגורות באינסטגרם, בהן יתקבצו קבוצות גדולות או קטנות של משתמשים סביב נושא או עניין משותף. אינסטגרם תאפשר לבחור תמונה לקהילה, להגדיר את רמת הפרטיות של השיחות בה וכדומה. העדכון הזה מגיע גם על רקע עדכון פיצ'ר זהה בפלטפורמה נוספת של מטא, וואטסאפ. הפיצ'ר נכון לעכשיו טרם הוטמע באופן מלא בפלטפורמה, והעניין כרגע נמצא בשלבי ניסוי אצל חלק מהמשתמשים.

תצוגה אנכית

במסגרת המלחמה העקובה מדם בין אינסטגרם לבין טיק טוק, נדמה שכל האמצעים כשרים. כן, אפילו שינוי הפיד המיתולוגי של אינסטגרם: אדם מוסרי, המנכ"ל של אינסטגרם, הכריז כי בקרוב מאוד הפיד של אינסטגרם יוצג לאורך ועל פני כל המסך, ממש כמו הפיד של טיק טוק. תצוגת הפיד החדשה אמנם תתאים לסרטונים ותמונות לאורך, אולם כיצד יוצגו בפלטפורמה התמונות שצולמו ברזולוציה ריבועית? כעת זה לא ברור, אבל נראה שהתשובות יוצגו בפיד שלכם בקרוב מאוד.

שילוב NFTs

איך שלא תסובבו את זה, NFTs הם אחד הדברים החמים באינטרנט בשנה-שנתיים האחרונות. נכון לעכשיו, NFTs נחשבים בתור נכס ספקולטיבי, השקעה עתידית, ולא משהו שיש לו נגיעה או שימוש נכון לעכשיו. עם זאת, הפרדה הזאת רוככה במעט, כאשר טוויטר החלה לאפשר לבעלי NFTs להציג את הבעלות שלהם באופן רשמי, על ידי מתן מסגרת בצורת משושה לתמונת הפרופיל שלהם בפלטפורמה. כעת, נראה שגם אינסטגרם תאפשר למשתמשים שלה הכרה ב-NFT: בראיון שנתן לאחרונה מארק צוקרברג, הוא אישר כי אכן אינסטגרם תאפשר למשתמשים להציג NFTs בפלטפורמה. מארק לא פירט הרבה מעבר לכך, אולם אמר שבתוך כמה חודשים, משתמשים יוכלו לעשות Mint ל-NFT שלהם באינסטגרם (למה הוא התכוון במונח Mint? האם ניתן יהיה להטביע NFT חדשים באינסטגרם? לא סביר. ואם זו טעות, האם יתכן שצוקרברג לא שולט במונחי ה-NFT הבסיסיים?).

NFT. ShutterStock
היישר ללב המיינסטרים/ShutterStock

סטוריז של שישים שניות

אנו חוזרים שוב למלחמה בין אינסטגרם לטיק טוק, כדי להביא עדכון נוסף: בימים אלו, אינסטגרם עורכת ניסוי, במסגרתו היא מאפשרת לחלק מהמשתמשים להעלות סטורי באורך של 60 שניות. למה הכוונה? נכון לעכשיו, אם תעלו סטורי באינסטגרם, הוא ייחתך למקטעים של 15 שניות לכל היותר. עם זאת, בהנחה שהניסוי הזה יעלה יפה באינסטגרם, בקרוב נוכל להעלות סטוריז ארוכים יותר, מה שיהפוך את אינסטגרם נגישה יותר עבור תכני וידאו, מה שהיא מקווה שיגרור טראפיק לכיוונה על חשבונה של טיק טוק.

תיוג מוצרים

כאשר אתם מעלים פוסט לאינסטגרם, אתם יכולים לתייג משתמשים שהפוסט הזה רלוונטי עבורם, כאשר למשל הם נמצאים בתמונה וכדומה. אולם חידוש באינסטגרם מאפשר לתייג לא רק אנשים, אלא גם מוצרים. מה הקטע? נגיד אתם מעלים תמונה של פריט לבוש מגניב, ואתם רוצים להגיד לכולם במה מדובר וכיצד ניתן לקנות אותו? הפיצ'ר הזה יאפשר לכם לעשות זאת. כמובן שהמטרה היא להגביר את השימוש בפלטפורמה מצד בעלי עסקים שירצו לשווק את המוצרים שלהם. יש לציין כי נכון לעכשיו, האפשרות הזאת פתוחה רק עבור משתמשים בארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully