וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאיים? 20 מיליון שקל ממתינים בקופת האוצר. כך תקבלו את הכסף

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 10:15

חשיפת וואלה: הושגה הבנה בין ועדת הרווחה של הכנסת לנציגי האוצר, כך שעצמאים יוכלו לתבוע פיצויים בגין בידוד בימי הקורונה, מעבר לתאריכים שנפסקו בתחילה. הפיצוי ינתן גם למי שילדיהם שהו בבידוד. מה צריך לעשות כדי לקבל 570 שקל תמורת כל יום בידוד? כל הפרטים בפנים

חודש אחרי הפרסום בוואלה - בשורה לעצמאים: תשלום דמי הבידוד לעצמאים שחלו בקורונה או שהיו בבידוד עם ילדיהם, יוארך עד ל- 31 ביולי 2022. עצמאים שהיו בבידוד בגין מחלה או בידוד של ילדיהם הקטינים, עד גיל 12, יוכלו לקבל רטרואקטיבית 570 שקלים ליום, עם הצגה של אסמכתאות מתאימות. עלות הפיצוי עומדת על כ - 20 מיליון שקלים.

לאחר חתימת שר האוצר, יובא תיקון צו השעה לאישור וועדת העבודה והרווחה, בראשותה של ח"כ אפרת רייטן, שקידמה את המהלך מול האוצר והעצמאים. "מדובר בהחלטה היסטורית", אומרת רייטן, "שבה המדינה נושאת בנטל של העצמאים ולא רק של השכירים. האוצר הסכים להאריך את הפיצוי לעצמאים ושכירים בעוד חודשיים לשלושה ימים".

אפרת רייטן, 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ אפרת רייטן. הגיעה להבנות עם האוצר/ראובן קסטרו

מה צריך לעשות כדי להוכיח זכאות לפיצוי?

מתחילת אפריל 2022, יכלו עצמאים לדרוש מביטוח לאומי תשלום רטרואקטיבי מיולי, וזכאות למימון ארבעה ימי בידוד בסך 570 שקל כל אחד, בכפוף ל"חוק ימי בידוד לעצמאים", שאמור היה להסתיים בסוף מאי, זאת בתנאי שהודיעו למשרד הבריאות שהם נכנסים לבידוד עם הילדים.

באופן יוצא מהכלל, כיוון שהמדינה אינה משלמת לעצמאים על ימי מחלה, נקבע גם שיפוי על ימי מחלה לעצמאים שנדבקו בקורונה בין ה- 26 בדצמבר ועד ל-14 בפברואר, המועד שבו הסתיים גל האומיקרון לפי האוצר.

מועד פקיעת תשלום ארבעה ימי הפיצוי לעצמאים בגין גל האומיקרון, 14 בפברואר, נקבע שרירותית, מכיוון שמדובר היה במאות אלפי נדבקים. לפי התיקון, העצמאים אמנם יוכלו לקבל פיצוי על שלושה ימים בלבד, אך גם לדרוש את התשלום רטרואקטיבית, בהצגת אסמכתאות מתאימות. זאת לאחר שהורים לילדים עד גיל 12, שלא דיווחו על בידוד ילדם למשרד הבריאות ולכן לא יכלו לדרוש את הפיצוי, יוכלו לעשות זאת מעתה עם הצגת אסמכתאות של מחלת הילד או אישור בית ספרי על בידוד של כל הכיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully