וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולם "נדיר האקרמן": הפנים היפות של ההייטק הישראלי

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 11:01

ב"ארץ נהדרת", בשלטי חוצות ובפייסבוק - ענף ההייטק בישראל עולה לאחרונה יותר ויותר לכותרות בהקשרים שליליים ומוצג כענף מנותק ומנוכר שחי בתוך בועה ואינו מגלה אחריות חברתית. דווקא בתקופה זו, בחרנו להציג 5 סטרטאפים שנולדו למען הקהילה במטרה לקדם אג'נדות חברתיות

דווקא בתקופה שבה ההייטק הישראלי סופג ביקורות קשות על היותו מנוכר ומנותק מהקהילה - הכירו את חמשת הסטרטאפים שנולדו כדי לקדם אג'נדה חברתית ולפתור את סבלם של רבבות בני אדם.

ההייטקיסטים עצמם מוצגים כמתנשאים ונתפסים בקרב רבים כמי שאשמים במצוקת הדיור ובפערים החברתיים בישראל.

רק שבוע שעבר, יצאה "תעשייה אווירית" בקמפיין שלטי חוצות שמציג את חברות ההייטק כגוף דורסני שאשם בקשיי הגיוס של המגזר הציבורי וחברות פרטיות שאינן יכולות להתחרות עם התנאים של ההיי-טק. אם בעבר קמפיין כזה היה זוכה לגינוי מכל עבר, הרי שהפעם זה לא המצב והקמפיין זכה לתגובות חיוביות והמשיך להדהד גם ברשתות וגם בתקשורת.

דווקא בתקופה הנוכחית כשהפערים החברתיים רק הולכים וגוברים ולצידם הביקורת על ההייטק, חשוב שנזכור שלהייטק בישראל יש גם פנים אחרות - פנים של נתינה, תרומה ועשייה לטובת החברה. דוגמא לכך, ניתן לראות בחמשת הסטרטאפים RiseUp, Venn, Empathy, Lemonade, Circles שנולדו כדי לקדם אג'נדה חברתית ולפתור את מצוקתם של אלפי בני אדם.

"ארץ נהדרת" עונה 19. קשת 12,
לא כולם הם נדיר אקרמן: להייטק הישראלי יש צדדים נוספים/קשת 12

RiseUp - להתנהל נכון במציאות של יוקר מחייה

הסטארט-אפ שנולד מתוך חזון לטפח מציאות כלכלית פשוטה ונגישה יותר לציבור הישראלי.

רייזאפ היא חברת סטארט-אפ בתחום הפינטק המציעה שירות דיגיטלי ייחודי - כלי ניהול פיננסי חכם ונגיש המסייע לאלפי משפחות בניהול כלכלת הבית באמצעות התאמה אישית של התזרים החודשי.

החברה מסייעת לכל משתמש לדעת כמה כסף נכנס, כמה יוצא ובכמה הוא חורג. השירות כולל ליווי אישי בווטסאפ, באמצעות עדכונים שוטפים וצוות מומחים העומד לרשות הלקוחות בכל החלטה כלכלית.

יובל סמט, שותף מייסד ומנכ"ל: "הקמנו את רייזאפ כדי לפתור בעיה חברתית - אנחנו מאמינים שהדרך הכי טובה ליצור שינוי חברתי בקנה מידה גדול זה באמצאות טכנולוגיה. אנחנו רואים יותר ויותר משפחות בישראל שמתקשות לסגור את החודש - המטרה המרכזית שלנו היא לייצר שינוי עמוק בישראל ולסייע לכמה שיותר משפחות לחיות טוב עם הכסף שלהן, לחסוך ולבנות חוסן כלכלי בעידן של עליה דרמטית ביוקר המחייה".

riseup. riseup,
riseup - להתנהל נכון במציאות של יוקר מחייה/riseup

Venn - מהדקים יחסים עם השכנים

הסטארט-אפ שמפריח שיתופיות וקהילתיות בחיים האורבניים המנוכרים

יעודה של וון הוא ליצור תחושת שייכות בקרב דיירים בשכונות בהן הם מתגוררים. הפלטפורמות הטכנולוגיות החדשניות של Venn פרוסות בקהילות בערים אורבניות, כגון ניו יורק, שיקגו, לוס אנג'לס, פילדלפיה, קנזס סיטי ותל אביב.

הפלטפורמה מאפשרת תקשורת אקטיבית והידוק היחסים בין דיירים, מנהלי נכסים ועסקים מקומיים, ומספקת שירותי קהילה ומגורים המותאמים לצרכי כל אחד מהדיירים.

החברה בונה כלים המסייעים לדיירים לקחת חלק פעיל בעיצוב השכונה, לפתוח חנות וירטואלית על הפלטפורמה, לארגן פעילויות התנדבות ועוד.

על פי דו"ח האימפקט השנתי של Venn לשנת 2021, תודות לפלטפורמה של החברה, נכונותם של דיירים המשתתפים בתכניות ואירועים מקומיים של החברה להישאר לגור בשכונה לאורך זמן עלתה ב-90%, כך שלוון יש השפעה חשובה על חוויית הדייר ושביעות רצונו.

venn. venn,
venn - מהדקים יחסים עם השכנים/venn

Empathy - הבירוקרטיה שלאחר אובדן

הסטארט-אפ שמסייע למשפחות להתמודד עם אובדן ועם כל הביורוקרטיה שכרוכה בו.

כשבן משפחה נפטר, סיטואציה שרבים מאיתנו חוו לרוע המזל, מעבר לאובדן ולהתמודדות הרגשית והמשפחתית - נוסף עול לוגיסטי ואדמיניסטרטיבי עצום לטפל בו - שלוקח בממוצע מעל לשנה.

לתהליך האובדן נלוות מטלות, שזו כנראה הפעם הראשונה שנבצע (לדוגמא סגירת חשבונות בנק, ירושה, לפנות את הבית), שאותן קשה עוד יותר להשלים בתקופה כה מורכבת וקשה רגשית.

באמצעות שילוב של טכנולוגיה וצוות מיומן הזמין בכל עת, אמפת'י מסייעת למשפחות להתמודד עם כל משימה ואתגר שניצבים בפניהם בתקופה הרגישה הזו. עשרות אלפי משפחות כבר נעזרות בשירות, אותו הן מקבלות בחינם מטעם המעסיק, חברת ביטוח החיים או ההוספיס בהן בן המשפחה נמצא

empathy app screens 1. empathy app screens 1,
empathy app - הבירוקרטיה שלאחר אובדן/empathy app screens 1

Circles - התאמה בן אנשים המתמודדים עם קשיים דומים

הסטארט-אפ שפיתח פלטורמה מקוונת לתמיכה רגשית וקבוצתית

סירקלס היא פלטפורמה טכנולוגית שנוסדה כדי לפתור את בעיית הבדידות של אנשים שעוברים אתגרים משמעותיים בחייהם. הפתרון הטכנולוגי הוא אפליקציה המחברת בין אנשים שחוו קשיים ואתגרים דומים בחיים, ומרגישים בודדים במצבים כמו: גירושין, אובדן, בעיות אי פוריות ועוד.

בעזרת הטכנולוגיה, נבנים מעגלי תמיכה במהלכם, משתמשים נותנים ומקבלים מענה מאנשים שחווים בעיות דומות. הפלטפורמה יוצרת התאמה בין אנשים, בקבוצות עד 10 אנשים, שנפגשת מדי שבוע באמצעות וידאו צ'אט, יחד עם הנחייה ובליווי של גורמי מקצוע מוסמכים בתחום בריאות הנפש.

חברי הקבוצה מציפים את האתגרים עמם הם מתמודדים ומעניקים תמיכה רגשית אחד לשני. במהלך השבוע, חברי הקבוצה יכולים להעניק תמיכה אחד לשני, בצ'אט מקוון קבוצתי באמצעות האפליקציה, שאף כוללת גישה לתוכן מותאם אישית, לרבות תרגילי סיוע, וסמינרים מקוונים.

סירקלס. סירקלס,
סירקלס - התאמה בן אנשים המתמודדים עם קשיים דומים/סירקלס

Lemonade - מרבית הכספים יחזרו אל המבוטחים

הסטארט-אפ שמקל על סבלם של מיליוני בני אדם בהתמודדות עם עולם הביטוח המורכב והמסורבל

חברת האינשורטק למונייד הוקמה במטרה לעשות מהפכה בעולם הביטוח, ולשבור את ניגוד האינטרסים בין חברות ביטוח מסורתיות ללקוח.

באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, החברה מבקשת להחליף סוכנים ובירוקרטיה מיושנת בבוטים ולמידת מכונה כדי לתת פתרון טוב יותר ושירות מהיר יותר ללקוח - כך למשל, מעל ל-40% מהתביעות מטופלות ללא התערבות אנושית תוך פחות מ-3 שניות.

המודל העסקי של החברה מבוסס על דמי ניהול קבועים ושאר . את הכסף שנשאר, מעניקה החברה לעמותות שנבחרו על ידי הלקוחות שלה מדי שנה במהלך ה-Giveback השנתי שלה. כך לדוגמא, בשנה שעברה נתרמו מעל ל-2 מיליון דולר לארגונים גלובאליים.

למונייד הוקמה בשנת 2015 ע"י דניאל שרייבר ושי וינינגר וזמינה ברוב ארה"ב, גרמניה, הולנד וצרפת וממשיכה להתרחב ברחבי העולם.

Lemonaid. Lemonaid,
Lemonade - מרבית הכספים יחזרו אל המבוטחים/Lemonaid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully