וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות שופרסל: רבעון חלש לרשת המזון הגדולה בישראל

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 10:27

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-27 מיליון שקל, המהווים כ-0.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-114 מיליון שקל שהיוו כ-3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. נקודת האור בדוח: צמיחה נאה במכירות וברווחי רשת Be

מה קרה לרווחי הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל? קבוצת שופרסל פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022. השורה התחתונה, שבוודאי מדהיגה את הנהלת החברה, היא הרווח התפעולי ברבעון שהסתכם בסך של כ-102 מיליון שקל המהווים כ-2.9% מהכנסות הקבוצה ועוד יותר מכך, הרווח הנקי הסתכם בסך של כ-27 מיליון שקל המהווים כ-0.8% מסך ההכנסות.

נקודת האור בדוח, נמצאת בהכנסות רשת Be, שצמחו בכ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד- והסתכמו ברבעון הראשון בכ-269 מיליון שקל, בהשוואה לכ-216 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

שתי נקודות אליהן יש להתייחס לפני שעוברים על עיקרי הדוחות:

פסח, החג שבו אהישראלים עורכים את רוב קניות המזון שלהם, שבשנה שעברה היה חלק מפעילות הרבעון הראשון, חל השנה - בשל השנה העברית המעוברת - רק במחצית אפריל, כלומר - מכירות החג יתבטאו בדוחות הרבעון הבא.

הנקודה השנייה היא עקרונית יותר, בעיקר כאשר משווים אותה לדוחות רשתות קמעונאיות אחרות. בניגוד לאווירת השפע שאפיינה את 2021 ואת ההשקעה המוגברת בצריכת מזון והוצאות בית אחרות, מתאפיינת 2022 בחשש של הציבור לגבי מצבו הכלכלי. שופרסל הקפידה למצב את עצמה, בחודשים האחרונים, כרשת מובילה בחוויית הקנייה, עם שירות אישי וקשוב לצרכי הלקוח. אלא שאפשר שהקו הזה הוא קצת פחות רלוונטי לצרכנים בעידן של קיצוצים.

מכל מקום, מספר שינויים פרסונליים נערכו לאחרונה בחברה, כאשר יו"ר הדירקטוריון יקי ודמני עזב את תפקידו ואל הדירקטוריון צורפו חברים חדשים. בעיקר מעניינת היא חזרתו של איציק אברכהן, שהוביל את הרשת לרווחי שיא. שינויים אלה מעוררים את התקווה כי הנתונים החלשים יחסית של הרבעון שעבר, ייראו בהמשך השנה כמכה קלה בכנף.

מרכז לוגיסטי שופרסל. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
המרכז הלוגיסטי של שופרסל. לחלק מהביצועים החלשים בדוח אחראים גורמים נסיבתיים/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

עיקרי הדוח

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.5 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.8 מיליארד שקל אשתקד. הקיטון בשיעור של כ-7%, נובע בעיקרו בשל העובדה שחלק מהרבעון הראשון אשתקד אופיין בסגר שהשפיע באופן מהותי על הכנסות הקבוצה וכן, כאמור, בשל עיתוי חג הפסח המאוחר השנה וימי ההיערכות לקראתו, אשר התרכזו בעיקרם במהלך הרבעון השני.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-925 מיליון שקל, המהווים כ-26.4% מההכנסות, בהשוואה לכמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-27.0% מההכנסות.

הקיטון בסך הרווח הגולמי נבע בעיקר מקיטון בהכנסות הקבוצה. שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות הינו כ-26.4% בהשוואה לכ-27.0% ברבעון המקביל אשתקד, הנובע מעליה בשיעור ההוצאות התפעוליות.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-102 מיליון שקל המהווים כ-2.9% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-198 מיליון שקל שהיוו כ-5.3% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם, כאמור, בכ-27 מיליון שקל, המהווים כ-0.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-114 מיליון שקל שהיוו כ-3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

נקודה אור מרכזית בדוח היא רשת Be, שממשיכה לשפר את תוצאותיה בהתאם לתכניות העבודה של החברה. הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון הראשון בכ-269 מיליון שקל, בהשוואה לכ-216 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-25%.

הרווח התפעולי של רשת Be ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכם בכ-1מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

מכירות שופרסל אונליין ברבעון הראשון מהוות כ-21.8% מסך המכירות הקמעונאיות, לעומת כ-22.4% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בנתח מכירות האונליין מסך מכירות החברה נובע בעיקרו מהעובדה שמכירות האונליין ברבעון הראשון אשתקד היו חזקות במיוחד לאור ביקושי שיא שנבעו מההימצאות בסגר.

נתח מכירות המותג הפרטי ברבעון הראשון עמד על כ-27.6% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-27.4% ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-0.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רן גוטפריד. יוסי וייס,
רן גוטפריד, יו"ר דירקטוריון שופרסל/יוסי וייס

רן גוטפריד, יו"ר דירקטוריון שופרסל ועופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום:

"הרבעון הראשון המשיך את המגמה של יציאה מתקופת הסגרים של הקורונה שאפיינה את השנה שקדמה לה. מכירות החברה שירדו ברבעון הינן תוצאה ישירה של החזרה לשגרה בארץ ובעולם כולו וכן עיתוי חג הפסח שבאו לידי ביטוי בתוצאות. בפרט, ניכרת החזרה לשגרה בציבור ישראלי רחב שחזר לטוס לחו"ל, דבר שמשפיע באופן משמעותי על ההשוואה בין הרבעונים.

החברה ממשיכה בחיזוק ליבת הפעילות בסניפי הרשת וקידום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת.

החברה מבצעת היערכות במסגרת החזרה לשגרה, תוך ביצוע היערכות תפעולית ותהליכי התייעלויות שיאפשרו לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים".

עופר בלוך מנכ"ל שופרסל. יוסי וייס,
עופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל/יוסי וייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully