וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רני צים רוכש את קבוצת המגורים 'מגידו' תמורת 307 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 13:06

חברת 'רני צים מרכזי קניות' רוכשת את קבוצת המגורים והביצוע הוותיקה 'מגידו', תמורת כ-307 מיליון שקל. העסקה תאפשר לחברה הרוכשת, שפעלה עד כה בתחום המגורים רק בחברה הערבית, להפוך לשחקנית משמעותית יותר בשוק המגורים בכל רחבי הארץ וכן לשפר את רווחיותה

חברת 'רני צים מרכזי קניות' מדווחת היום על מהלך עסקי אסטרטגי, באמצעותו היא נכנסת לפעילות בתחום הייזום למגורים בכלל הארץ. החברה, שפעלה עד כה בתחום המגורים בעיקר בחברה הערבית, חתמה על הסכם לרכישת קבוצת הייזום והביצוע הוותיקה מגידו.

קבוצת המגורים העוסקת גם בביצוע, נרכשת על ידי "רני צים מרכזי קניות" בעסקה מדורגת, תמורת העסקה הינה כ-307 מיליון שקל, אשר עם השלמתה, 100% ממניותיה יועברו לבעלות הרוכשת.

הרכישה של קבוצת מגידו תאפשר לרני צים מרכזי קניות, שפעלה עד כה בתחום המגורים רק בחברה הערבית, להפוך לשחקנית משמעותית בשוק המגורים בכלל הארץ, וכן תקנה לה יכולת ביצועית שתאפשר לה לשפר רווחיותה.

לא רק לחברה הערבית

קבוצת מגידו מתמחה בייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים למגורים ברחבי הארץ. מגידו, שנמצאת בבעלות יגאל קרני, הקימה במהלך שנותיה אלפי יח"ד, ויש בידיה כיום צבר פרויקטים בהיקף של כ-1,750 יח"ד, והיא שותפה גם בפרויקטים הכוללים שטחי מסחר ותעסוקה.

למגידו 5 פרויקטים בביצוע בהיקף של כ-400 יח"ד, ועוד כ-14 פרויקטים בתכנון בכל רחבי הארץ, מתוכם 5 פרויקטים שיחלו השנה בביצוע ושיווק. כמו כן, למגידו זרוע של קבלנות ביצוע, בעלת הסיווג הגבוה ביותר מטעם רשם הקבלנים, מה שמאפשר לה לבצע את מגוון העבודות הרחב ביותר.

בזכות העובדה שמגידו מבצעת את מרבית הפרויקטים שלה בעצמה, היא מציגה באופן עקבי שיעור רווח גולמי גבוה מהמקובל בענף, הנע סביב שיעור של 25%.

צבר הפרויקטים הנוכחי של מגידו עשוי להניב לה הכנסות כוללות של כ-2 מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות, לצד רווח גולמי צפוי של כ-500 מיליון שקל ועודפים (רווח גולמי בתוספת החזרי ההון המושקע) בסך של כ-650 מיליון שקל. בין היתר, למגידו פרויקטים באופקים, נתיבות, מגדל העמק, מעלות ועוד.

העסקה תאפשר לרני צים מרכזי קניות, שפועלת כיום בתחום המרכזים המסחריים להרחיב את פעילותה בתחום המגורים, בה החלה אשתקד, והמתבצעת כיום רק בחברה הערבית.

הדמייה למרכז הקניות בטייבה, רני צים. יחסי ציבור,
הדמייה למרכז הקניות בטייבה, רני צים/יחסי ציבור

שואפים להרחיב פעילות בתחום המגורים

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "רכישת קבוצת מגידו הינה עסקה אסטרטגית ומשמעותית ביותר עבור רני צים מרכזי קניות. העסקה תאפשר לחברה להאיץ את פעילותה בתחום המגורים ברחבי כל מדינת ישראל, לאחר שעד כה פעלנו בתחום המגורים בחברה הערבית בלבד, והיא מהווה נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה להפוך את רני צים מרכזי קניות לשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן הישראלי".

"אנו רואים פוטנציאל רב בשילוב הכוחות עם קבוצת מגידו, שהינה קבוצה ותיקה בעלת מוניטין מצוין, הן בתחום הייזום והן בתחום הביצוע, והחיבור בין שני הצדדים ייצור שלם הגדול משני חלקיו. אין לי ספק, כי רכישת מגידו היא אחד המהלכים שיביאו ליצירת ערך משמעותי ביותר עבור רני צים מרכזי קניות בשנים הקרובות", הוסיף צים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רני צים. מאיר אדרי,
רני צים: שואפים להרחיב פעילות בתחום המגורים/מאיר אדרי

השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים

השלמת העסקה תבוצע בארבעה שלבים, כאשר בשלב הראשון ירכשו 25% ממניות מגידו תמורת 45 מיליון שקל והחל מאותו מועד תהיה שליטה משותפת; ביום 1.1.24 ירכשו 55% נוספים ומלוא הלוואות הבעלים תמורת 195 מיליון שקל, כך שבמועד האמור תחזיק החברה 80% ממניות מגידו ותהא בעלת השליטה במגידו.

ביום 1.1.25 ירכשו 10% נוספים תמורת 33.5 מיליון שקל וביום 31.12.25 תושלם העסקה וירכשו מלוא המניות הנותרות כנגד תשלום של 33.5 מיליון שקל.

בנוסף, עד להשלמת השלב הראשון, תרכוש מגידו מהמוכרים את חברת הביצוע תמורת 35 מיליון שקל, בנוסף, במקרה של הנפקה לציבור של חברות מקבוצת מגידו עד ליום 31.12.25, ניתנה למוכרים אופציית call לרכוש ממגידו, 2% מההון המונפק והנפרע של מגידו בתמורה לסך של 14 מיליון שקל או לפדות את האופציה (לרבות במקרה שלא הושלמה הנפקה) בתמורה לתשלום נוסף בסך של 28 מיליון שקל.

האופציה ניתנת למימוש בכל עת במהלך תקופה של 24 חודשים למן 1.1.26, השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, שעיקריהם הינם אישור קבלת הממונה על התחרות וקבלת הסכמה מצדדים שלישיים שאישורם נדרש במקרה של שינוי שליטה.

את ההסכם ליוותה היועצת המשפטית, עוה"ד זהבית שחף וכן עוה"ד אורי נכט ממשרד עוה"ד הרצוג, פוקס נאמן ושות' ואת קבוצת מגידו ליווה סמנכ"ל הכספים, רוה"ח רן יעקבס וכן עוה"ד צביקה לברון.

נדל"ן פרטי, קרקע, בנייה. ShutterStock
הרחבת הפעילות בתחום המגורים, רני צים מרכזי קניות/ShutterStock

"משלימים חוליה נוספת באסטרטגיה"

אבישי אברהם, מנכ"ל צים מרכזי קניות: "זהו יום חגיגי במיוחד עבור רני צים מרכזי קניות. עסקת מגידו משלימה חוליה נוספת במסגרת האסטרטגיה של רני צים מרכזי קניות להרחיב פעילותה לכל תחומי הנדל"ן, כאשר השילוב של פעילותנו הקיימת בתחום המרכזים המסחריים, יחד עם הפעילות הענפה של מגידו בתחום המגורים, תואמת באופן אופטימלי את המגמה המסתמנת בשוק הנדל"ן הישראלי לקידום פרויקטים של עירוב שימושים, וכן תאפשר לנו גם כניסה לתחום ההתחדשות העירונית".

"בנוסף, זרוע הביצוע של מגידו תסייע לנו לפתח ביעילות גם את הפרויקטים היזמיים של רני צים מרכזי קניות, לשפר רווחיות ולקצר לוחות זמנים. כל זאת, לצד פיתוח מנועי הצמיחה הנוספים שאנו מקדמים, ושיבואו לידי ביטוי בעסקי הקבוצה כבר בעתיד הקרוב".

אבישי אברהם. מאיר אדרי,
אבישי אברהם/מאיר אדרי

סיכום הרבעון מצביע על רווח נקי של 12.1 מיליון שקל

במקביל פרסמה רני צים את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון לשנת 2022: החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של כ-56% בהכנסותיה לכ-20.3 מיליון שקל, עם גידול של כ-41% ברווח הנקי לכ-12.1 מיליון שקל.

מחברת רני צים מרכזי קניות נמסר: "לקראת סוף הרבעון, השקנו את המרכזים המסחריים בטירה ובגני תקווה ולאחרונה גם את השלב הראשון של הפרויקט בכפר סבא, המושכר לרשת "אושר עד", ובהמשך השנה נשיק את השלב השני של הפרויקט בכפר סבא, כך שנמשיך לצמוח גם בעסקי הליבה שלנו".

קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן (חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית), בתחום הפיננסים, האשראי והפינטק באמצעות וואליו קפיטל וואן, שהינה בעלת השליטה בבית ההשקעות פסגות, ובתחום האנרגיה, בין היתר באמצעות אחזקה בחברת ברנמילר אנרג'י, הנסחרת בתל-אביב ובארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully