וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הסחר עם איחוד האמירויות נחתם בדובאי

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 13:00

הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות: שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ושר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי חתמו על ההסכם בדובאי

הסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות נחתם הבוקר בדובאי - אזור סחר חופשי: ההסכם צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות, בסחורות ובשירותים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס באופן מיידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות: מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד

כן כולל ההסכם סוגיות רגולציה ותקינה, מכס, שיתופי פעולה, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני.

טקס חתימת הסכם הסחר החופשי עם איחוד האמירויות 1. Anuj Taylor Strap Studios,
שרת הכלכלה של ישראל ושר הכלכלה של איחוד האמירויות הערביות, חותמים על הסכם אזור הסחר החפשי/Anuj Taylor Strap Studios

סעיפים מרכזיים של הסכם הסחר החופשי עם איחוד האמירויות הערביות

● ההסכם צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות במאות מיליוני דולרים.

● יצוא - מעל ל- 96% מפרטי המכס הנסחרים בין המדינות ומיוצאים לאיחוד האמירויות, יקבלו הטבות מכס. 82% מפרטי המכס ירד הפטור מידית לאפס (6458 שורות מכס) ועוד 14% ירד באופן הדרגתי ל-0 תוך 3 שנים (283 שורות מכס) או 5 שנים (824 שורות מכס). 2% נוספים מהפריטים (152 שורות מכס) בספר המכס קיבלו הטבה בשיעור המכס. בין היתר ירדו המכסים על כימיקלים, דשנים, מוצרי קוסמטיקה, מוצרי פלסטיק, מוצרי קרמיקה, תכשיטים ויהלומים, מכונות ורכיבים אלקטרונים וציוד רפואי וכן ירקות ופירות, מיצים, זרעים, מוצרי בשר, דגים ועוד.

● יבוא - מעל ל-96% משורות המכס (8602) של ישראל קבלו הטבת מכס. 72% ירד בפטור מידי לאפס (6453 שורות מכס) ועוד כ-21% ירד באופן הדרגתי תוך 3 (514 שורות מכס) או 5 שנים (1345 שורות מכס) לאפס. הנחות בשעורי מכס ומכסות ניתנו לעוד 3% מהפריטים (290 שורות מכס). בין המוצרים אשר קבלו הטבות משמעותיות ביבוא מאיחוד האמירויות לישראל ניתן למצוא: תרופות, מוצרי פלסטיק וגומי, קרמיקה, מכונות ורכיבים אלקטרונים, כבלים מוליכים, תכשיטים וכלי רכב וכן בשר ומוצריו.

● קידום הסחר בשירותים בין המדינות על ידי הבטחת ודאות רגולטורית בתחומים כגון סחר אלקטרוני, שירותים מקצועיים ועסקיים, שירותי הפצה (סיטונאות וקמעונאות), מחשוב ועוד.

● הגנה על זכויות הקניין הרוחני, פטנטים וזכויות יוצרים - הצדדים הגיעו להסכמות חיוניות לצמיחה בסקטורים שונים כדוגמת חקלאות והייטק בהיבטים של פטנטים וזכויות יוצרים. כמו כן, הצדדים הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה בתחום, לרבות באכיפת זכויות.

● רכש ממשלתי - הצדדים העניקו באופן הדדי לספקים וחברות גישה לשוק הרכש הממשלתי ופתחו את האפשרות להשתתף במכרזי רכש ממשלתי אשר מפרסמים משרדי ממשלה בשתי המדינות. במכרזים מסוימים ספקים משתי המדינות יוכלו להשתתף במכרזי רכש ממשלתי בתנאים שווים לאלו המוענקים לספקים מקומיים.

● עסקים קטנים ובינוניים - תחום חדש הנכלל בהסכמי אזור סחר חופשי מודרניים. הצדדים סיכמו לקדם שיתוף פעולה הכולל זיהוי של דרכים לסייע לעסקיים קטנים ובינוניים וניצול הזדמנויות מסחריות המוענקות על ידי הסכם.

● במסגרת ההסכם תוקם ועדה משותפת דרכה יתקיים שיח רציף בין הצדדים בנושאים כלכליים ותספק פלטפורמה לדיון בחסמי סחר ובקשות מהתעשייה.

טקס החתימה על הזכם הסחר החפשי באמירויות. Anuj Taylor Strap Studios,
שר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי/Anuj Taylor Strap Studios

שרת הכלכלה: "אירוע בעל חשיבות היסטורית"

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "זהו אירוע בעל חשיבות היסטורית ליחסים הכלכליים בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות - הסכם סחר חופשי ראשון עם מדינה ערבית - הסכם הסחר החופשי עליו חתמנו הבוקר צפוי לחזק את הסחר בין המדינות, להסיר חסמים ולקדם הזדמנויות ושותפויות עסקיות חדשות, שיהוו בסיס איתן לדרכנו המשותפת.

אני מבקשת להודות למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אשר ניהלו מו"מ מקצועי בקצב מואץ, לראש הממשלה ולשר החוץ על מעורבותם האישית בקידום הישג חשוב זה"

שר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי: "בהתאם להנחיות הנהגתנו, איחוד האמירויות ממשיכה לנקוט בצעדים נועזים קדימה כדי לקדם את הכלכלה שלנו ולשפר את מעמדנו כמרכז אזורי למסחר, השקעות ותעשיות העתיד. הסכם הסחר עם ישראל ייצור פרדיגמה חדשה באזור.

הסכם זה עתיד להאיץ את הצמיחה הכלכלית ולחזק את האמונה המשותפת שהדרך היחידה לבנות כלכלות עמידות וברות-קיימא בעולם המורכב היא ביחד. הסכם זה גם מסמל משהו גדול מעסקים: החשיבות של בניית שותפויות משמעותיות. ההסכם שלנו יכול להוכיח לאומות וממשלות ברחבי העולם ששיתוף פעולה ודיאלוג הם הדרך הטובה ביותר להפוך אתגרים להזדמנויות"

שר המדינה לסחר חוץ של איחוד האמירויות, ד"ר ת'אני אל זיודי ברך על ההסכם: "מאז כינון הקשרים הדיפלומטיים בין איחוד האמירויות וישראל בשנת ,2020 החל עידן חדש של סחר והשקעות באזורנו. ההסכם המקיף בין המדינות עתיד להאיץ את הפעילות הכלכלית אף יותר, ויתרה מכך, ייצור הזדמנויות למחקר ופיתוח, כמו גם השקעות חדשות בתחומי הטכנולוגיה החקלאית, האנרגיה המתחדשת וטכנולוגיות מתקדמות - תחומים בעלי חשיבות לשתי המדינות.

לאורך כל 18 החודשים האחרונים, הוכחנו מה ניתן להשיג כאשר מניחים בצד את המחלוקות והשוני. אנו מוכנים כעת להישען על היסודות הללו ולקדם עידן חדש של הזדמנויות ויזמות עבור אזרחנו, לבסס יחסים של כבוד הדדי, סובלנות, שיח פתוח וכנה ואחדות מחשבה ופעולה. אין לנו ספק כי הסכם זה יסלול את הדרך לעידן חדש של כלכלה משגשגת באזורנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully