וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם פעם למה אתם לוקחים אוטומטית הלוואה מהבנק?

בשיתוף max

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 13:34

הגיע הזמן לקחת גם את תחום ההלוואות אל מחוץ למסגרת, תרתי משמע: כסף הוא מוצר שיש לו מחיר, ולכן מי שזקוק להלוואה, צריך לערוך סקר שוק. הבדיקה שלנו העלתה שגופים חוץ בנקאיים, כמו חברת max, מציעים הלוואה בתנאים טובים יותר מהבנק. שווה לבדוק

זוג לוקח הלוואה מהבנק. ShutterStock
חברות האשראי מציעות כיום הלוואה חוץ בנקאית לכלל הציבור/ShutterStock

כשאנחנו זקוקים להלוואה, האינסטינקט הראשון שלנו הוא ללכת אל הבנק. השילוב של המקום בו מתנהל חשבוננו והאמונה בכך שהבנק ייתן לנו את תנאי ההלוואה הטובים ביותר, כנראה עושה את שלה. העניין הוא שהחלק הראשון פחות רלוונטי (ואף יכול להוות חיסרון) והחלק השני אינו בהכרח נכון: העובדה שבבנק מתנהל החשבון וששם נמצא הכסף לא צריכה להפוך אותנו לקהל שבוי והאמונה שהבנק ייתן את תנאי ההלוואה הטובים ביותר, התבררה כבר מזמן כלא נכונה. כך למשל, מפרסומי הדו"חות הכספיים של הבנקים וחברות האשראי בסוף שנת 2021 עולה כי חברת max מציעה הלוואה עם אחוז הריבית הנמוך ביותר מכלל חברות האשראי ובתנאים טובים יותר מהבנק.

חברות האשראי מציעות כיום הלוואה חוץ בנקאית לכלל הציבור. זוהי הלוואה הניתנת בנוסף לאשראי המוצע בבנק ולפעמים בריבית משתלמת יותר מזו שהוא מציע. הלוואה חוץ בנקאית מיועדת לכל מטרה: מסגירת המינוס, דרך סיוע ברכישת רכב חדש ועד מימון לחופשה (שכולנו צריכים לאחר שנתיים של קורונה) וגם קיימת גמישות מבחינת תנאי ההלוואה. חברת האשראי max, לדוגמה, מציעה הלוואה בחלוקה נוחה של עד 84 תשלומים.

אז כיצד מחליטים היכן לקחת את ההלוואה?

מבדיקות שערכה חברת max בקרב לקוחותיה עולה כי השיקולים המנחים אותם לפני לקיחת הלוואה הם: הגוף ממנו נלקחת ההלוואה - צריך להיות גוף אמין ומוכר בתחום ההלוואות; הריבית שיש לשלם על ההלוואה; הגמישות בהחזר ההלוואה; עמלות פתיחת תיק ועמלות סגירת התיק והאם היא תופסת את המסגרת בבנק. כל אלו הם פרמטרים חשובים ואנו מציעים לנהוג כפי שנוהגים כשעושים קנייה גדולה: לבצע תחילה סקר שוק. כך תוכלו להגיע להצעה המשתלמת ביותר עבורכם.

אלו המקבלים את עצתנו מגלים פעמים רבות כי בעוד שעד לא מזמן הריבית בבנק אכן הייתה נמוכה מזו של הגופים החוץ-בנקאיים, כיום אין זה בהכרח כך. הסיבה לכך היא שני שינויים שקרו ב-2019 והגבירו את התחרות בשוק ההלוואות: באפריל של אותה השנה השיק בנק ישראל את מאגר נתוני האשראי, בו נשמר מידע על היסטוריית האשראי של הציבור הרחב, זאת במטרה לאפשר לגופים פיננסיים להיחשף למידע ולהציע הלוואות מתאימות על פי הנתונים האישיים של כל אחד. לקוח עם היסטוריית אשראי טובה יזכה להלוואה בתנאים טובים. בנוסף, הופרדו שתי חברות כרטיסי האשראי לאומי קארד וישראכרט מהבנקים לאומי ופועלים (בהתאמה), ולכן גם הריבית בשוק הפכה לתחרותית יותר.

גם במקרה בו מתברר בסקר השוק שהצעת הבנק דומה ואפילו זהה להצעת האשראי החוץ בנקאי, מומלץ לנו, הלקוחות, לדעת שלקיחת הלוואה מהבנק משפיעה על המסגרות השונות של הלקוח ועל מרחב הפעולה הבנקאי שלו, ההלוואה החוץ בנקאית עובדת על מסגרת נפרדת, שאינה קשורה לבנק. בנוסף, נחסכת מהלקוח כל הבירוקרטיה של הצגת מסמכים (תלושי משכורת או דפי חשבון), ערבים ומשכון/שעבוד בטחונות.

אישה לוקחת הלוואה באמצעות הטלפון. ShutterStock
ההלוואות של max ניתנות ללקוחות כל הבנקים מעל גיל 21/ShutterStock

עד 150,000 שקל בתנאי תשלומים נוחים

כדי להמשיך ולהוביל את שוק ההלוואות החוץ בנקאיות, עם תיק האשראי החוץ בנקאי הגדול במדינה, מציעה חברת max מספר דברים: לספק ללקוח מסגרת אשראי נוספת, שאינה קשורה לחשבון הבנק שלו, להלוות לו עד 150,000 שקל בתנאי תשלומים טובים יותר מהבנק ולהעביר אליו את הכסף תוך שלושה ימי עבודה בלבד, וזאת לאחר הגשת בקשה באופן קל ופשוט. אם כבר יש לכם הצעה מהבנק אתם יכולים לפנות איתה לנציג בחברת max ולבקש הצעה בריבית נמוכה יותר.

ההלוואות של max ניתנות ללקוחות כל הבנקים מעל גיל 21, המחזיקים בכרטיס אשראי של אחד הבנקים או של חברות כרטיסי האשראי. כל אלו יכולים לבדוק את זכאותם באופן מידי אונליין או בשיחה טלפונית. לאחר מילוי פרטים קצר יוכל המבקש לדעת אם הוא זכאי להלוואה ובמידה שכן - לקבל על כך אישור מהיר ולראות את הכסף בבנק תוך שלושה ימים בלבד לאחר הזרמת ההלוואה. למי שאין כרטיס max, יונפק לו תחילה כרטיס ולאחר מכן הוא יקבל את ההלוואה. למי שכבר יש לו כרטיס אשראי מבית max אף יוכל לקבל הלוואה על גבי הכרטיס. יש גם הלוואות הניתנות מחוץ למסגרת האשראי בכרטיס, כששתי המסגרות ביחד (על חשבון מסגרת האשראי ומחוצה לו) יכולות להגיע לסכום של עד 150,000 שקל.

גובה הריבית שישולם בפועל על ההלוואה יתבסס על נתוניו הפיננסיים האישיים של המבקש. הריבית על ההלוואה מורכבת מריבית פריים, שהיא הריבית הנקבעת על ידי בנק ישראל (שנכון להיום עומדת על, 2.25% ) כשאליה מתווספת ריבית המותאמת אישית ללקוח.

לקבלת הצעה משתלמת להלוואה מ-max>>

חשוב לדעת:

אי עמידה בפירעון ההלוואה / האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל | בכפוף לאישור ולתנאי המלווה: מקס | הצעת ההלוואה תינתן בהתאם לנתוניו האישיים של הלקוח | הפרסום אינו מהווה הצעה למתן אשראי ומקס רשאית לשנות את האמור בו בכל עת | ההטבה תינתן עד ריבית מינימום של פריים + 3% | מותנה בהצגת מסמכים מאמתים אודות הצעה להלוואה או הלוואה פעילה שהתקבלה מהבנק | למצטרפים חדשים בלבד | ניתן לחלק ל 84 תשלומים הלוואות מעל 50,000 ₪ בלבד |

בשיתוף max
  • עוד באותו נושא:
  • הלוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully