וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת המדינה במכרז הרכבת הקלה מעידה: הסינים לא רצויים בישראל

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 10:01

רכבת תקלה: תגובה שהגישה המדינה לבית המשפט שופכת אור חדש על התנהלותה טרם ההחלטה לפסול את ההצעה הזולה ביותר במכרז לבניית הרכבת הקלה בגוש דן. כעת מתברר כי בכירים מאוד בנת"ע לקחו חלק בדיונים בעלי אופי ביטחוני. העותרים דורשים לחשוף את הפרוטוקולים

התגובה של מדינת ישראל לעתירה נגד פסילתה של קבוצת אורבניקס הכוללת את אגד, שיכון ובינוי ושתי חברות סיניות חושפת כי בכירי נת"ע שניהלו את המכרז היו מעורבים בפגישות הקשורות בנושאים של ביטחון לאומי קודם לפסילת קבוצת אורבניקס, שנפסלה חרף העובדה שהגישה את ההצעה הזולה ביותר.

העתירה הוגשה נגד נת"ע, המתחרות במכרז, הוועדה המייעצת לבחינת היבטי הביטחון הלאומי בהשקעות זרות, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל וכן נגד ממשלת ישראל. אורבניקס דורשת להכיר בה כזוכה במכרז.

נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נסיעת מבחן בקו האדום של הרכבת הקלה. אורבניקס דורשת להכיר בה כזוכה במכרז/ראובן קסטרו

רשמית נפסלה אורבניקס בטענה שהצעתה הייתה זולה מידי, אך היא טענה כי נפסלה בשל לחץ אמריקאי שהופעל על ישראל למנוע זכייה של חברות סיניות בפרויקטים של תשתיות לאומית.

נת"ע והמדינה אמנם הכחישו זאת, אולם כעת מתברר, מתגובת המדינה לעתירה, כי ישראל ערכה שורת דיונים ביטחוניים ארוכה ונרחבת, חלקן בהשתתפות בכירים מאוד בנת"ע, טרם ההחלטה לפסול את הקבוצה הסינית.

הגילויים החדשים עשויים להעמיד את המדינה במצב לא נוח מבחינה משפטית. כעת דורשים העותרים לחשוף את המסמכים והפרוטוקולים של הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully