וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לשרת התחבורה: חברת "קווים" מעלה את שכר הנהגים שלה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 8:47

ההתמודדות עם מחסור חמור באלפי נהגים בתחבורה הציבורית הביאה את חברת "קווים" להעלות את שכר הנהגים. לדברי החברה, ברמת השכר החדשה יוכלו הנהגים להגיע ל-17 אלף שקל בחודש

על רקע מאבק נהגי התחבורה הציבורית על תנאי ההעסקה שלהם בהיבט השכר והתנאים הסוציאליים ועל רקע המחסור החמור של אלפי נהגים במערך התחבורה הציבורית, יוצאת חברת קווים במהלך של העלאת שכר הנהגים לרמה הגבוהה ביותר כיום בשוק.

המהלך שיחל היום ונועד למשוך נהגים חדשים לענף, יביא את רמת השכר של הנהגים ל-47 שקלים עד 50.5 שקלים לשעה, בהתאם לדרגת הוותק של הנהג ובנוסף תמריצים נוספים. לדברי החברה, שכר הנהגים יכול להגיע לסדרי גודל של עד 17 אלף שקלים בחודש.

מדובר בתעריף המשכורת הגבוה ביותר כיום מבין חברות התחבורה הציבורית, שכאמור מתמודדות עם מחסור אדיר בנהגים, מה שפוגע ביכולתן לעמוד ברמת השירות הנדרשת מהן.

לדברי אריק סיני, מנכ"ל "קווים" ענף התחבורה הציבורית נמצא במצב של כשל שוק כהגדרתו. בין הסיבות הוא מונה חסמים בתחום הכשרת הנהגים, התגברות עומסי התנועה המקשים על אספקת שירות שעומד בתנאי לוחות הזמנים שאליו מחויבות החברות ונטישה של נהגים את המקצוע לצד קושי לגייס נהגים חדשים.

הוא מפנה גם אצבע מאשימה למשרד התחבורה שלדבריו מתמהמה עם הפתרון שהוא אמור להעניק למצב החמור אליו הגיעה התחבורה הציבורית וצד הוספת דרישות שירות שמעמיד משרד התחבורה למפעילות.

חיישן מורכב על אוטובוס קווים. יחצ,
אוטובוס של חברת "קווים". "לא מחכים עד ששרת התחבורה תצא מהטיקטוק" אמרו בהסתדרות הלאומית/יחצ

בית הספר הגדול בישראל להכשרת נהגים

חברת קווים, שנמצאת בבעלות "קבוצת מאיר" מהוותיקות בענף הרכב שהינה גם בעלת זיכיון הייבוא למותגי וולוו, הונדה ואחרים היא חברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל. היא מפעילה את אשכולות התחבורה הציבורית בבקעת אונו-אלעד, חשמונאים (רמלה, לוד, מודיעין ומודיעין עילית), בית"ר עילית ועמק האלה וחדרה-נתניה. כמו גם מפעילה החברה את שירות התחבורה החכמה Quicker באזור עמק חפר, המאפשרת שירות תחבורה ציבורית גמישה על פי דרישה.

העלאת השכר הזו, שנעשית לא השתתפות משרד התחבורה נוספת להפעלת בית הספר הגדול ביותר בישראל להכשרת נהגי אוטובוס אותו מפעילה החברה.

ההסתדרות הלאומית, שהינה הארגון היציג בחברת קווים אומרים כי: "אנחנו לא מחכים ששרת התחבורה תצא מהטיקטוק אלא לוקחים אחריות ומשפרים את השכר. עכשיו הזמן של משרד התחבורה לקחת אחריות ולשפר עוד את שכר הנהגים לשכר הממוצע במשק, לבנות תוכנית למלחמה באלימות ולהציב חדרי מנוחה והתרעננות בכל מסוף לטובת הנהגים והנהגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully