וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן קיסטון תרכוש 60% מחברת אגד תמורת 2.8 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 8:58

האסיפה הכללית של בעלי מניות אגד אישרה את הצעת הרכש של קרן קיסטון ברוב עצום של 99%. יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן: "יום היסטורי - שמקבע את מעמדה של אגד כמפעילת התחבורה הציבורית הגדולה והמצטיינת בישראל"

עסקת הענק יוצאת לדרך: חברי האסיפה הכללית של בעלי מניות אגד אישרו ברוב יוצא דופן של 99% את עסקת המכירה לקרן קיסטון, שתרכוש 60% מחברת אגד.

הסכם הרכישה עליו חתמה קיסטון לפני כשלושה שבועות, מהווה את סיומו המוצלח של מהלך מורכב אליו נכנסה אגד ושהחל ביולי 2019, עם אישור ההצעה לשינוי מבנה האגודה מקואופרטיב לחברה בע"מ בתמיכה של 91% מהחברים. שינוי המבנה נתן את האות ליציאה לחיפוש שותף שירכוש לפחות 50% מהחברה, זאת כחלק מתנאי הסכם ההפעלה החדש שחתמה אגד מול המדינה ב-2018.

1,315 חברי האסיפה נדרשו להצביע במהלך סוף השבוע האחרון (26-27.5) על שני סעיפים: אם לקבל את ההחלטה של קיסטון (רוב של 51% הספיק לאישור), ואיזה נתח מהמניות שלו מוכן כל חבר למכור במסגרת העסקה - 0%, 50%, 75% או 100%. חברי אגד יקבלו אופציה מקיסטון למכור את יתרת המניות שלהם תוך שנתיים על פי השווי שנקבע בעסקה: 4.77 מיליארד שקל.

כזכור, קרן קיסטון כבר העבירה מקדמה בסך 350 מיליון שקל, ואת יתרת הסכום תעביר כנגד השלמת העסקה והעברת המניות לידיה.

את אגד ליוו בעסקה: בנק ההשקעות -HSBC , יועצים אסטרטגיים - Deloitte, משרד רו"ח KPMG, ועורכי הדין: אסתר קורן, יפעת שפטל ומשה גנות ממשרד גרוס.

אגד אוטובוס חשמלי 1. יח"צ,
אוטובוס חשמלי של אגד. אחת העסקאות הגדולות בישראל בשנים האחרונות/יח"צ

"מבטיח את המשך השגשוג בארץ ובחו"ל"

יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן: "זהו יום היסטורי לאגד - שמקבע את מעמדה כמפעילת התחבורה הציבורית הגדולה והמצטיינת בישראל. העסקה שאושרה היום מבטיחה את עתיד החברה ואת המשך שגשוגה בארץ ובחו"ל. אני שמח על הבעת האמון האדירה של בעלי המניות ומבקש להודות לכל השותפים שהלכו איתנו בדרך המאתגרת עד להשגת היעדים בהצלחה".

סמנכ"ל הכספים של אגד, גלעד ריקלין: "שווי אגד במכירה מצביע על הביטחון והאמון של מנהלי קרן קיסטון ביחס לתוכניות העסקיות של החברה על מגוון הפעילויות שלה: תחבורה ציבורית בארץ ובחו"ל כולל אוטובוסים ורכבות קלות, הסעות פרטיות, רשת המוסכים בפריסה ארצית ונכסי הנדל"ן שקיימים בחברה. זוהי תחילתו של עידן חדש ואני גאה על הזכות שהייתה לי להוביל את העסקה".

אודות אגד: אגד היא מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל עם 9,200 עובדים (6,500 נהגים). היא מחזיקה צי של למעלה מ-4,000 אוטובוסים, ומפעילה גם קווי תחבורה ציבורית בפולין ובהולנד. לחברה פעילות הסעות פרטיות ענפה במסגרת אגד היסעים (תיירות ושאטלים) והיא מפעילה את הקו האדום ברכבת הקלה בגוש דן. לאגד נכסי נדל"ן בישראל בשווי 1.5 מיליארד שקל (שטחי תפעול ותחזוקה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully