וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתכן שמתחת לחנות האיקומרס שלכם מתקיימת פעילות לא חוקית

תימור גורדון

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 14:15

רז אברמוב, המייסד ומנהל הטכנולוגיות של הסטארט אפ EVERC, סיפרבפודקאסט קומרסיישן, בהגשת תימור גורדון, על פעילותה של חברת המודיעין העסקי הטכנולוגי אשר "שמה לעצמה למטרה לנקות את האינטרנט מפעילות לא חוקית". רז ואנשיו זיהו את המגמה והחליטו "להתמקד באיקומרס"

אוור-סי (EVERC) נוסדה בישראל אך פועלת ברחבי העולם, כשעבור 180 עובדיה "המרכז בתל אביב". בנוסף קיימים משרדים בניו יורק, לונדון וברחבי אסיה ואירופה.

בריאיון בתכנית "קומרסיישן" אומר רז אברמוב: "החוכמה היא להבין לא רק מי אתה אומר שאתה כבית עסק, אלא האם אתה מסתיר פעילות לא חוקית מאחורי הקלעים". לשאלה האם מתקיימת פעילות לא חוקית אשר מוסתרת היטב מאחורי אתרים תמימים למראה, עונה רז כי "זה קורה הרבה, יש עמודים (דפי אינטרנט- ת.ג.) שנגישים רק דרך לינק צד שלישי, ככה אתה מגיע לעמוד הנסתר של האתר ששם מתנהלת הפעילות הלא חוקית".

וכיצד מפצחים את ה"פרודסטרס" שמתחבאים היטב? "יש לנו צוות של מומחי מודיעין-רשת, גייסנו אותם מהיחידות הטובות ביותר בצה"ל ואחנו מכשירים אותם בבית. הצוות תפקידו ליצור קשר עם המוכרים בטלגרם, להיכנס לדארקנט, לפורומים ולבנות זהויות שיאפשרו לנו לקנות דברים לא חוקיים".

כיצד זה מתרחש בפועל?

"אני חוקר של EVERC, מזדהה כסטודנט בצפון דקוטה שרוצה לקנות מריחואנה. אני אצור קשר עם מישהו בטלגרם והמוכר יגיד לי תוכיח לי שאתה אמיתי, שאתה לא שוטר. אני אצור לעצמי זהות שלמה שמאפשרת לי לעשות את זה. אני בא למוכר ואומר לו תוכיח לי שאתה לא שוטר. המוכר ייתן לי תעודת זהות או דרכון. אני מצליב את הפרטים באלה עם כל המידע שיש לי וכך אני יודע למי המוכר הזה קשור, איפה האתרים שלו, איפה הסליקה שלו - וככה אני חוסם אותו".

לשאלה האם למערכת הבנקאית יש חירות לקבוע תנאים נוספים מעל החוק לקבלת אישור סליקה אצלם, משיב אברבמוב "כן, עד גבול מסוים. יש את הרגולציה שאתה חייב לעבוד בה. כמה אתה מחמיר- זה כבר תלוי בך".

רז אברמוב. תימור גורדון, קומרסיישן,
רז אברמוב, EVERC/תימור גורדון, קומרסיישן

הרגע הגדול של החברה עד כה, ארע לא מכבר: "מצאנו רשת של אתרים שמוכרים סמים, החוקרים שלנו בנו אווטאר, וקיבלו מהם אחרי כמה חודשים איש קשר. את הפרטים האלה הצלבנו עם מידע שהיה לנו והגענו לרשת של 500 אתרים שמכרו סמים במערב אירופה, רשת רוסית שפעלה הרבה שנים דרך הרבה לקוחות ומכרה סמים במיליוני דולרים.

זה היה רגע של נצחון מזוקק" מספר אברמוב - וממחיש את תפקיד החברה כאנשי מודיעין מתוחכמים המשתמשים בטכנולוגיה ובשיטות המוכרות מארגוני הביון לאיתור אתרי איקומרס עברייניים.

עוד בתכנית, בפינת "פרחי האיקומרס" של eHouse התארחו נועה וברק מ"ניז אנד ביז'"- מותג קוקטיילים להכנה עצמית, במשלוחים מהירים עד הבית.

ניתן להאזין לכל הפרקים של קומרסיישן באפליקציות הפודקאסטים וב- www.gordon.co.il
הקלטות ועריכות קומרסישן: אלי אלון, אולפן BIZI

תימור גורדון 1. אלי אלון,
תימור גורדון, קומרסיישן/אלי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully