וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקתם דרכון זמני בעת שחיכיתם לביומטרי? תקבלו את הכסף בחזרה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 15:51

בשורה לעשרות אלפי ישראלים: בעקבות בדיקת וואלה! הודיעה שרת הפנים איילת שקד כי תורה לזכות אזרחים שנאלצו להנפיק דרכון זמני עקב עיכוב בקבלת הדרכון הביומטרי ממשרד הפנים. עוד תיבדק זכאות להחזרים וזיכויים נוספים. כל הפרטים בפנים

בעקבות פניית וואלה לשרת הפנים, איילת שקד, בנושא גביית אגרה כפולה על הוצאת דרכון זמני בלשכה בבני ברק ומרובעת בנתב"ג (בגלל אי זמינות בהזמנת התורים להוצאת דרכונים וההמתנה הממושכת להדפסתם), החליטה השרה להשיב את דמי האגרה ששולמו למי שנאלץ להוציא דרכון זמני בעודו מחכה להדפסת הדרכון הביומטרי, ולזכות את מי שהוציא דרכון זמני מאגרה לכשיוציא את הדרכון הקבוע.

לפי הערכת רשות האוכלוסין -- 700 אלף ישראלים, כמו רבים בארצות אחרות על פני הגלובוס, צריכים לחדש את דרכונים ולא יכולים בגלל העומס שנוצר אחרי הקורונה. במשך שנתיים הישראלים לא טבו לחו"ל ודחו את חידוש הדרכון וכשנפתחו השמיים החל המרוץ אחר הדרכון שהפך למשימה בלתי אפשרית.

דרכון ישראלי. ShutterStock
הדרכון הנכסף. למי מגיע זיכוי כבר מעתה - ואילו צעדים עתידיים נבחנים?/ShutterStock

רשות האוכלוסין נקטה בשלושה צעדים כדי להקל על מצוקת האזרחים: נפתחה לשכה חדשה בבני ברק להנפקת דרכונים זמניים, עד לסוף החודש שתספק שירות לאלפי אנשים בחודש בעלות של 400 שקלים למבוגר ו- 195 לילד בתשלום אונליין, מחיר הנמוך במחצית מנתב"ג, אבל גבוה בהרבה מאשר בלשכות.

במפעל ייצור הדרכונים, שם קורסים תחת העומס בחודשים האחרונים מה שמביא לזמן ההמתנה של חודש וחצי לדרכון כשבועיים. השבוע החלה לעבוד במפעל משמרת שנייה עד לשעות הערב כדי להגביר את קצב הייצור ובקרוב תופעל גם משמרת שלישית בלילה בכדי להעלות את קצב האספקה. בנוסף נקלטו 20 עובדים חדשים במאי ו-80 יקלטו במהלך יוני.

שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות 13.03.22. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
שרת הפנים איילת שקד. במשרד הפנים מתחילים לקחת אחריות על הכאוס בלשכות רשות האוכלוסין/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מי זכאי לפיצוי והאם מי שהנפיק דרכון זמני יזכה לזיכוי בעת הנפקת דרכון קבוע?

כאמור, השרה שקד הודיע הבוקר שנוסעים שהנפיקו דרכון קבוע לאור העיכובים בהנפקות ונאלצו לשלם שוב עבור דרכון זמני נוסף, יקבלו החזר על האגרה ששולמה. האגרות יוחזרו לאלה שקבעו תור, הנפיקו דרכון, אך הוא לא הגיע בזמן עליו התחייבה רשות האוכלוסין ולכן נאלצו להנפיק דרכון נוסף. מנגנון ההחזר והקריטריונים לקבלתו יקבע בימים הקרובים.

בנוסף מסרה שקד כי היא בוחנת מהלך שיאפשר לנוסעים שהנפיקו דרכון זמני, עקב הנסיבות, לקבל פטור בעת הנפקת הדרכון הביומטרי הקבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully