וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: פרופסורית לעיצוב תעשייתי

1.6.2022 / 15:58

נעמה שטיינבוק מ-HIT הפכה לפרופסורית הראשונה בישראל לעיצוב תעשייתי. מינויה של שטיינבוק, זוכת פרס אדמונד דה-רוטשילד לעיצוב לשנת 2011, מגלם את עליית קרנו של העיצוב התעשייתי ואת עומק הפעילות של המכון הטכנולוגי בחולון בתחום זה

הוועדה העליונה במל"ג הודיעה על הענקת תארי 'פרופסור חבר' לשתי חברות סגל מצטיינות של HIT: נעמה שטיינבוק מהפקולטה לעיצוב וד"ר ליאורה ביגון מביה"ס ללימודים רב תחומיים.

נעמה שטיינבוק. יחצ,
פרופ' נעמה שטיינבוק/יחצ

מינוין של השתיים מביא לכך שכשליש מסגל המרצים במכון הטכנולוגי בחולון מחזיקים בתואר פרופסור. נתון זה ממצב את HIT בצמרת המוסדות האקדמיים בישראל שאינם אוניברסיטאות.

פרופסור נעמה שטיינבוק היא האישה הראשונה בישראל המקבלת תואר פרופסור בעיצוב תעשייתי. בינואר השנה זכתה בפרס אדמונד דה רוטשילד, הודות לשפת חקר העיצוב אותה פיתחה לאורך שנים. בנוסף לפן המחקרי, פרופ' שטיינבוק מנהלת יחד עם בן זוגה עידן פרידמן, שאחראי על הפן המסחרי, את סטודיו Reddish לעיצוב מוצר. עבודתם הוגדרה ככזו שהפכה לסמן משמעותי בשדה היצירה המקומי בתחומי עיצוב המוצר ומחקר העיצוב. נוסף על אלו, היא זכתה (יחד עם בן זוגה) לא פחות משבע פעמים בפרס משרד התעשייה, יחד הם עבדו עם מגוון רחב של לקוחות, הציגו ולימדו במדינות רבות בעולם, בהן גרמניה, יפן, דנמרק, קוריאה ואנגליה.

ליאורה ביגון. יחצ,
פרופ' ליאורה ביגון/יחצ

תואר הפרופסור השני הוענק לפרופ' ליאורה ביגון - המרצה הראשונה מבית הספר ללימודים רב תחומיים ב-HIT המקבלת תואר פרופסור. בית הספר ללימודים רב תחומיים הוא בית הספר הראשון מסוגו בישראל. הוא נפתח לאחר אישור המל"ג כתוצאה משינויים בשוק התעסוקה בארץ ובעולם, שהואצו על ידי הקורונה, ומטרתו הרחבת האופקים של הסטודנטים מעבר לגבולות הגזרה המסורתיים של מסלול הלימודים בהם בחרו.

סגל המרצים בHIT עומד כיום על כ-150 מרצים ומרצות. מינוין של פרופ' שטיינבוק ופרופ' ביגון מביא כעת את מספר הפרופסורים במכון לכ-47.

פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון: "ההודעה על מינוין של פרופ' שטיינבוק ופרופ' ביגון היא תעודת כבוד ל HIT. משמעות המינוי היא שכמעט שליש ממצבת המרצים המלמדים ב HIT מחזיקים בתואר פרופסור. מדובר בנתון ללא אח ורע במוסד אקדמי שאינו אוניברסיטה בישראל. הדבר מעיד על רמת ההון האנושי של הסגל שלנו ועל תרומתו למדע ולמחקר. המכון נמצא בתנופה אדירה בשנתיים האחרונות. אני מקווה שעד סוף השנה האקדמית יגדל עוד מספר המרצים של HIT שיחזיקו בתואר פרופסור".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully