וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוניקורן עוד דוהר: הפי האוור לסופהשבוע

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 15:00

בחברת הסייבר קלארוטי מצאנו עובדים שמחים, מה שקרוב לוודאי היה קורה לנו אם היה לנו מקרר מלא בארטיקים - ובמקביל חדר כושר כדי לאזן. בילינו שעה שמחה במשרדים שברחוב יגאל אלון בתל אביב ושמענו על מסיבת היוניקורן, ממנה אף אחד לא זוכר כלום

מה עושים: קלארוטי היא חברת סייבר המאפשרת לארגונים לאבטח מערכות סייבר משולבות, בסביבה תעשייתית במגזר הבריאות ובמגזר האירגוני.

משתתפים:

מיה פולמן-אבנרי, בת 34, נשואה+שלושה, גרה בהוד השרון. תפקיד: Director of Product Management, שנה ו-9 חודשים בחברה.

אורי הרדוף, בן 30, בזוגיות, גר בתל אביב. תפקיד: DevOps Group Manager, ארבע וחצי שנים בחברה.

הדר לורנץ, בת, 24, רווקה, גרה בתל אביב. תפקיד: Product support engineer, שנה ושבעה חודשים בחברה.

קלארוטי 2. ראובן קסטרו
קלארוטי. מימין: מיה פולמן-אבנרי, הדר לורנץ ואורי הרדוף/ראובן קסטרו

לוקיישן: שתי קומות יש לקלארוטי, המעסיקה 220 עובדים בישראל, במגדל גבוה ברחוב יגאל אלון בתל אביב. הרצפה אפורה, התקרה חשופה ולבנה, ובין הצינורות העבים שפרוסים לאורכה, משתלשלים אהילים תעשייתיים. על קירות הזכוכית של חדר הישיבות המרכזי, כתובים ארבעת הערכים המרכזיים של החברה: "יושרה", "חתירה למצוינות", "שביעות רצון הלקוח" ו"אנשים תחילה".

העיצוב חם ופונקציונאלי. יש מקלחות מפנקות וחדר משחקים עם סנוקר, משחקי מציאות מדומה, פלייסטיישן וחדר כושר של הבניין. פה ושם יש מדפי עץ עליהם מונחים פסלים, פינות ישיבה עם ספות, שני ספסלי ענק עם כריות וורודות עומדים גב אל גב, וליד אחד הקירות יש תאים אישיים המופרדים במעין קשתות כחולות. החלל מחולק למתחמי עבודה משותפים לצוותים.

הפסקת קפה: צמוד לחדר האוכל יש סלון נעים, שבו אפשר לשתות את הקפה של הבוקר או הערב בכיף. מוטיב העץ הטבעי ממשיך בעיצוב המטבח, בשולחן העץ המרכזי המרובע ובשולחות העגולים הקטנים מסביב. ליד החלונות יש שולחנות דיינר עם ריפוד כחול.

המקרר הגדול עמוס עד להתפקע. יש בו חלב מכל הסוגים ובכל המכלים, יוגורטים פרו, פירות, וניל, וקולה. גבינת שמנת רזה, שמנה, חלקה ובטעמים, גבנ"צ, ערמת פסטרמה, בירות, רטבים, ירקות, בקיצור כל מה שאפשר לדחוס פנימה.

במקפיא שפע של "מגנומים", טילונים וארטיקים דלים של המטבח מצויד במיקרוגל, טוסטר אובן, מכונת קפה מקצועית עם פולים טחונים. בארון הממתקים יש הרשיז, קליק, קינר, טים טאם, גליליות, וופלים שווים וחטיפי בריאות ובמגירה הגדולה ערימה ענקית של תפוחונים, ביסלי, צ'יפס, במבה מתוקה וצ'יטוס וכדי לאזן ממול עומדת עמדה בריאה עם מכלים של שקדים, אגוזי לוס וגרנולה, תמרים במילוי אגוזי מלך, חטיפי סויה קריספי, ועל שני שולחנות קטנים קערות עם בננות, ענבים, אבוקדו ושסק. בבוקר מגיעים לחמים טריים ומי שרוצה יכול לקחת משהו מהמקרר ובצהריים מזמינים מבחוץ.

קלארוטי 3. ראובן קסטרו
פלייסטיישן, חדר כושר - או שפשוט נמשיך להתנדנד?/ראובן קסטרו

CV: הדר למדה בתיכון במגמת פיסיקה ומתימטיקה, ולמרות שלא הרחיבה מחשבים, הגיעה ל- 8200 ורכשה את מיומנויות המחשוב תוך כדי תנועה. כשהשתחררה לא טסה לטיול של אחרי צבא, ומאז היא מקפידה לקחת כל שנה חודש חופש ולטייל בעולם.

במקום לעשות טרקים התחילה לעבוד כ-QA ב"רדקום" ואחרי עשרה חודשים הפכה לראש צוות. אחרי שנתיים החליטה לעשות מעבר לתחום תמיכה הטכנית לאנשי הטכנולוגיה של הלקוחות, כדי להיות קרובה לאנשים ולשטח ולראות מה קורה פיסית עם המוצר והתחילה לחפש עבודה.

"זה היה בדיוק כשהתחילה הקורונה", היא צוחקת, "אחלה זמן להיכנס לתחום חדש. הגעתי לקלארוטי דרך הלינקדאין, הם חזרו אלי, את כל הראיונות עשיתי בזום, תהליך גיוס מהמם והפעם הראשונה שראיתי את הבוסים שלי פיסית, היה אחרי שלושה חודשים וזה קרה אחרי שחיפשתי את הבניין והקומה. ביום יום אני אם יש ללקוח בעיה אני עולה מולו, מתכנתת וכותבת סקריפטים".

הכיוון של מיה, ביתם של עורך דין ומטפלת באומנות, היה 180מעלות מטכנולוגיה. היא הרחיבה אנגלית וספרות בתיכון, התגייסה למסלול "שחקים", ושירתה ארבע שנים ב- 8200, כקצינת בינה רשתית וכשהשתחררה עשתה תואר ראשון במנהל עסקים ותולדות האומנות, שילוב מנצח בין ריאלי ויצירתי, מה שהשתלב יופי עם העבודה שלה במשרד ראש הממשלה והחלומות לפתוח גלריה משלה.

עד סוף התואר השני בתולדות האומנות המשיכה לעבוד שם, התחתנה, טסה עם בעלה שלמד בהרווארד לשנה, וכשחזרו לארץ הייתה צריכה להחליט אם היא חוזרת למשרד ראש הממשלה או לבדוק מה קורה בחוץ. היא החלטה ללכת על האופציה השנייה, התקבלה למשרת מנהלת מוצר ב"וויקס" ואחרי שלוש שנים קיבלה פנייה מ"מדיגייט" שעסקה באבטחת סייבר לבתי חולים. חצי שנה אחרי שהתחילה לעבוד שם, החברה נרכשה על ידי קלארוטי ב- 400 מיליון דולר.

"ב'מדיגייט' ניהלתי צוות של ניהול מוצר", היא אומרת. "ההזדמנות לעזור להגן על בתי חולים היתה מעניינת. בחצי השנה האחרונה אני עובדת של קלארוטי, מה שמרגיש נכון מבחינה אסטרטגית, כי חיבור הטוב של שתי החברות מייצר פוטנציאל מטורף".

פירוקים והרכבות, אבל בעיקר פירוקים, היו ההתמחות של אורי כילד לאם חד הורית, ופעם אחת הצליח ללחוץ על כפתור ולשרוף את המחשב. אמא שלו עבדה בסינמטק והייתה מחוברת לעולם הקולנוע והוא התגלגל איכשהו לתיכון עירוני א' בכיתת מדעים ומימש את עצמו טכנולוגית כשהתעסק באתר בית הספר ופירמט מחשבים לחברים.

"בכל פעם הייתי לוקח על עצמי פרויקט טכנולוגי, לומד את התחום לבד ומתמודד אתו, כמו בניית תכנת צ'ט בין שני מחשבים. התראיינתי למסלול שחקים, למדתי המון, סופר נהניתי בשירות ועשיתי תפקידים מגוונים, אחד מהם היה ללמד מחשבים חיילות בלי שום רקע בתחום, הרבה מהן השתלבו בהיי טק ובלי המסלול הזה לא היו בכלל נחשפות לתחום.

"חתמתי שנה וחצי ועוד שנה וחצי הייתי אזרח עובד צה"ל. הייתה לי תחושת סיפוק עצומה אבל רציתי להתנסות באזרחות, לא טסתי לחו"ל ולא עשיתי תואר, כי הרגשתי שכרגע אין לי צורך, כי הזמן שלי מוגבל ואני לומד לבד. התחלתי לעבוד בסטארט אפ שלא התרומם וניסיתי לדייק את עצמי ולהבין מה אהבתי בשירות הצבאי ולמצוא את זה שוב. המסקנה שלי הייתה שאני רוצה מקום שייתן לי את החופש ליזום ולפר דברים, מקום שמשפיע על החברה.

"חבר טוב שעבד בקלארוטי סיפר לי על החברה וחשבתי שכאן אוכל למצוא את מה שאני מחפש, ליהנות, להשפיע ויותר חשוב מהשכר - להרגיש משמעותי. התחלתי כמפתח קוד, הפכתי לראש צוות, הייתי בצוות ההקמה של הכשרת קבוצת עובדות חרדיות, נהייתי ארכיטקט תכנה והיום אני ראש קבוצה שמייצרת תשתיות עבור המפתחים והמפתחות שלנו ועבור הענן.

קלארוטי 4. ראובן קסטרו
המטבח הכי מתוקתק שפגשנו עד עכשיו/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: מיה אוהבת לאפות עוגות שמרים, "המטרה שלי היא להכין כמה שיותר הרבה ולהוציא אותן כמה שיותר מהר מהבית, מחלקת לחברים, שכנים, משפחה. הילדים מקבלים לגן לחמניות שאני אופה לבד. אני גאה באחד ההישגים הגדולים שלי, שהילדים רוצים את 'העוגה של אמא'".

אורי עשה רישיון לירי זיקוקים ואומר שמגניב ללמוד את זה, למרות שזה לא עיסוק יום יומי. חוץ מזה הוא רואה סדרות בנטפליקס ואוהב לטוס לחו"ל.

הדר שיחקה בתיכון בגני תקווה כדורסל ונאלצה להפסיק בגלל קרע בצולבת ופריקת כתף, ולאחרונה עברה לפוצ'יוולי ומעגלי חופים, שזה משחק מסירות במעגל, כשמותר להשתמש בכל הגוף רק לא בידיים ולא לתת לכדור ליפול.

קלארוטי 5. ראובן קסטרו
לפי החשבון שלנו, ליאור סושרד הופיע במהלך הקורונה בפני כל חברות הייטק בעולם/ראובן קסטרו

ערך מוסף: בקורונה קלארוטי ארגנה לעובדים הופעה של ליאור סושרד, סדנת העצמה אישית, בישול של אוכל מהמזרח הרחוק וטעימות יין. חוץ מזה הייתה להם מסיבת פורים באומן 17, אירוע סוף שנה במלון "בראשית" עם "המרוץ למיליון", מסאז'ים והופעה של עברי לידר ומסיבת יוניקורן באולם ביפו שאף אחד לא זוכר ממנה כמעט כלום בגלל כמויות האלכוהול שזרמו שם.

המטבח המפנק הוא האטרקציה העיקרית כשהבן של מיה בא לבקר, עם מיקוד בארון הממתקים והיא מרוצה מאוד מביטוח הבריאות שקלארוטי נותנת לכל המשפחה.

אורי: "הביאו לנו יועץ פנסיוני אובייקטיבי שנתן לנו ייעוץ. יש הרגשה שלהנהלה אכפת מהעובדים, שרוצים שיהיה לנו טוב ונעים וחשוב לנו לחגוג הצלחות לפעמים קשה לראות את ההצלחה הגדולה כשאתה שקוע בעבודה. יש לנו הפי אוור כל שבוע וכל חג הוא סיבה למסיבה, פלאפל ביום העצמאות, ארטיקים, וואפל בלגי, עוגות גבינה".

במיזוג עם מדיגייט, חלק מהעובדים של קלארוטי עברו אליהם, לבניין ליד, וחלק מהם עברו לכאן. הדר אומרת ששינויים הם לא דבר קל, אבל לאורך תהליך המיזוג הייתה שקיפות מלאה ובכל פעם שאלו את העובדים אם הם מרגישים נוח ומה אפשר לשפר. כל מחלקה מקבלת "תקציב טריינינג" ללימודים מקצועיים, שהמטרה שלו היא לתת לעובדים הזדמנות התמקצע.

קלארוטי 6. ראובן קסטרו
לאורך תהליך המיזוג עם מדיגייט הייתה שקיפות מלאה/ראובן קסטרו

דליפה מהבועה: העובדים בחברה לא מרגישים בינתיים שינוי בהלך הרוח. מיה: "בסוף יש לנו מוצר ממשי שמצליח עם לקוחות כמו קוקה קולה, פייזר וג'נרל מוטורס, מה שנותן לנו חסינות יחסית בשוק. הפתרון שלנו הוכח והוא נפוץ בחברות הכי גדולות בעולם, כך שאין כאן מקרה של שווי מנופח".
מה לובשים: קז'ואל בדרך כלל ואפשר גם לדפוק הופעה.

מאיפה עובדים: בדרך כלל שלושה ימים מהמשרד ויומיים מהבית, החלטה אוטונומית של כל מחלקה.

קלארוטי 7. ראובן קסטרו
"השכר מאוד תחרותי"/ראובן קסטרו

שכר: אורי אומר שהשכר בקלארוטי מאוד תחרותי. "היו לי הרבה הצעות לפני שהגעתי לכאן וגם כמנהל אני יכול להגיד שהוא מעלה הממוצע, כי אנחנו מביאים את האנשים הכי טובים" הדר אומרת שלכל אחד יש חוזה משלו ואת הסכם האופציות שהוא סוגר. מיה: "התפיסה היא שכולם מקבלים אופציות כי כולם שותפים ותורמים להצלחה של החברה. אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה מרגשת במיוחד לפני הנפקה".

מה הלאה: הדר נמצאת בעיצומו של קורס תכנות והיא מקווה להיות מתכנת בקלארוטי בקרוב. מיה אוהבת ניהול המוצר ואחרי שסוף סוף הדברים התחברו לה כמו שהיא רוצה, היא מאחלת לעצמה להמשיך ולצמוח. אורי: "כרגע אני לגמרי עם הראש בתוך התפקיד. בכל פעם שמיציתי את עצמי עברתי לתפקיד אחר שאתגר אותי, ככה שאני לא מודאג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully