וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי נסוג ב-1.8% בעקבות החלטת האיחוד להאריך הפיקוח בעיראק

דפנה מאור

18.2.2003 / 8:37

ונצואלה מעריכה כי תפוקת הנפט שלה תעלה ל-2.8 מיליון חביות ליום בתוך חודש; מחיר החוזים ירד ל-36.13 דולר בניו יורק



מחיר החוזים לאפריל על חבית נפט גולמי בבורסת הסחורות בניו יורק נסוג הבוקר ב-1.8% במסחר לאחר הסגירה. לירידה הנוכחית במחירי הנפט הובילה החלטת האיחוד האירופי להמליץ על המשך הפיקוח בעיראק. החוזים נסחרים ב-36.13 דולר, לאחר שאתמול ירד מחיר נפט הברנט בבורסת הנפט של לונדון בשיעור דומה.



מנהיגי האיחוד האירופי אמרו בפגישתם אתמול כי פעולה צבאית צריכה להיות המוצא האחרון לפריקת הנשק של עיראק. ההחלטה המשותפת של ראשי מדינות אירופה היתה פשרה, במסגרתה ויתרה בריטניה על דרישה לניסוח האומר כי הזמן הולך ואוזל עבור עיראק. החלטת האיחוד, שהתקבלה לאחר שבשבוע האחרון הפגינו מיליונים ברחבי העולם נגד מלחמה, מקטינה את הסיכויים למהלך צבאי של ארה"ב בעיראק, או לפחות דוחה מהלך כזה בשבועות ספורים.



לירידת מחירי הנפט תרמה הערכה שפירסמה ממשלת ונצואלה, ולפיה תפוקת הנפט צפויה להתאושש ולהגיע תוך חודש ל-2.8 מיליון חביות ביום. ונצואלה, מיצרניות הנפט הגדולות בעולם, סבלה מחודשים של שביתה במשק, אשר חיבלה קשות באספקת הנפט שלה לארה"ב ולמדינות אחרות.



נציגי ארגון המדינות המייצאות נפט מתוכננים להתכנס לפגישה ב-11 במארס, כדי לקבוע את מכסת הנפט לחצי השנה הקרובה. הארגון העלה השנה את המכסה באופן לא מתוכנן כבר פעמיים, כדי לפצות על מחסור בנפט בעקבות שביתה בוונצואלה.



אופ"ק, המייצר שני שלישים מתצרוכת הנפט בעולם, נוהג לשנות את תפוקת השאיבה שלו תדירות כדי לשלוט על מחירי הנפט. בעקבות המחסור ביצוא מוונצואלה החליט הארגון על הגדלת התפוקה כדי לפצות על המחסור, אשר הקפיץ את מחירי הנפט בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים - במקביל להחמרת המתיחות בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully