וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין התחזק ב-0.9% ל-119.27 ין לדולר לאחר שיפאן אותתה כי לא תוסיף להתערב במסחר

דפנה מאור

18.2.2003 / 8:43

שר האוצר של יפאן אמר כי נושא המט"ח לא יועלה על ידי יפאן בפגישת G7 השבוע; היורו שומר על יציבות ב-1.0733 דולר



הין התחזק מול הדולר, לאחר רמיזה של ממשלת יפאן כי לא תתערב במסחר במט"ח. המטבע היפאני התחזק ב-0.9% לשער של 119.27 ין לדולר, לעומת שער של 120.33 ין לדולר אמש. היורו שומר על יציבות בשער של 1.0733 דולר, לעומת 1.0736 דולר אמש - אך הוא עשוי להתחזק היום על רקע מתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה.



הזינוק בשער הין הבוקר היה החד ביותר מזה שישה שבועות. שר האוצר של יפאן, מסג'ורו שיאוקאווה, אמר כי לא ידון בנושא הין בפגישתו עם שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, לפני פסגת שבע המדינות המתועשות בפאריס ביום שישי. סגנו של שיאוקאווה, זמביי מיזוגוצ'י, אמר גם הוא כי נושא המט"ח לא יועלה על ידי יפאן בפסגת ה-G7.



בחודש שעבר מכר הבנק המרכזי של יפאן יתרות ין בשווי 5.87 מיליארד דולר, כדי לבלום את הייסוף בשער המטבע.



החולשה בדולר עשויה להיבלם על רקע הערכה כי הדו"ח שהגיש ביום שישי ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, יוביל לדחייה של המתקפה האמריקאית בעיראק. מנהיגי האיחוד האירופי אמרו אתמול כי פעולה צבאית צריכה להיות המוצא האחרון לפריקת הנשק של עיראק.



ההחלטה המשותפת של ראשי מדינות אירופה היתה פשרה, במסגרתה ויתרה בריטניה על דרישה לניסוח האומר כי הזמן הולך ואוזל עבור עיראק. החלטת האיחוד, שהתקבלה לאחר שבשבוע האחרון הפגינו מיליונים ברחבי העולם נגד מלחמה, מקטינה את הסיכויים למהלך צבאי של ארה"ב בעיראק - או לפחות דוחה מהלך כזה בשבועות ספורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully